Hardcore kick uit de maat (sampler + drumstation)

Diversion

Geluid breier
Beste Forum genoten,

Ik maak al een tijdje Hardcore music.
Ik heb enige weken geleden een Drumstation gekocht.
Nu kwam ik op een probleem.

Me kicks neem ik op of laad ik in me sampler (altijd al zo gedaan) maar zodra ik de drumstation en me sampler te gelijkertijd laat lopen op een gemakkelijk loopje, dan hoor je dat de kick ietsjes te laat erin komt (scheelt minimaal).

Zal even korte uitleg geven hoe ik een kick maak.

Pak een TR909 sample >> in Steinberg wablab naar smaak EQen >> naar de mixer >> wat laag en HI bij draaien >> vervolgens neem ik hem op via de ESI 2000 Sampler...voila klaar ;)

Het vaage is dat als ik de normale 909 kick opneem in de sampler dat ik dan geen problemen heb met het ritme.
Tevens heb ik het geprobeert met een Nord2 en Novation nova kick en dat loopt ook allemaal goed alleen vind mijn zelf gemaakte kicks mooier :)

Nu is de vraag hoe ken ik dit gemakkelijk oplossen want heb zelf van alles uitgeprobeert en het enige wat een beetje werkte was de Velocity op -4 te zetten in cubase.
Tja er is 1 oplossing hehehe...ik ga sparen voor een sherman filterbank II :P maar dit moet toch ook op te lossen zijn? :D

Ik heb hier een klein voorbeeldje om jullie zelf te laten horen hoe de kicks momenteel klinken.

Mp3 = http://www.d-version.nl/mp3/D-kick.mp3
(0:00 tot 0:25 is standaard settings...0:26 tot 0:41 is met -4 velocity)

GreetZ

Stefan aka D-Version

*edit*
Misschien dat er een speciaal programma er is om de kick weer in model te krijgen ofzo :confused:

Laatst gewijzigd:
Je kan toch gewoon het spoor wat achterloopt op de rest naar voren schuiven?
Of gewoon het begin van je sample beter trimmen?

Ik zie het probleem niet zo..

je moet dus even kijken wat je velocity allemaal doet. Nu lijkt de velocity negatief ingesteld te sijn. Dus als jij de velocity vermindert speelt de sampler de sample verder van het begin af. Dus je kunt het zo laten staan of iets van je sample afknippen.

Origineel geplaatst door Beepr
Je kan toch gewoon het spoor wat achterloopt op de rest naar voren schuiven?
Of gewoon het begin van je sample beter trimmen?

Ik zie het probleem niet zo..

ik zag eerst ook het probleem niet maar kwam er toch niet echt uit (dacht dat het een simpel klusje was).
Als ik de spoor iets naar achter zet dan hapert/ kapt ie me sample af (van me sampler...zelfde als ik het iets naar voren zet).
Ik zal eens de drumstation iets naar voren zetten kijken of dat helpt :)

Origineel geplaatst door MadThijs
je moet dus even kijken wat je velocity allemaal doet. Nu lijkt de velocity negatief ingesteld te sijn. Dus als jij de velocity vermindert speelt de sampler de sample verder van het begin af. Dus je kunt het zo laten staan of iets van je sample afknippen.

Dus als ik het goed lees vond jij van het mp3tje 0:26 tot 0:41 met -4 velocity wel redelijk klinken?
En kwa sample knippen dat heb ik ook geprobeert maar ten eerste is het erg zoeken en kreeg het het daarna nog niet voor mekaar hehehe ;)

Zal eens proberen om de drumstation iets naar voren schuiven kijken of dat helpt.
Maar als iemand nog een tip hebt...please share it 8)

heb hetzelfde probleem met me esi, haal een kick uit de virus en de claps, snares, hihats die ik uit me esi haal die hobbelen er wat achteraan, lijkt me een beetje een timingprobleem ofzo

Gooi je je sample nou eerst door je mixer voordat je hem met je ESI opneemt? Of stuur je hem via SCSI naar je sampler?

Voor het zelfde geld heeft ie gewoon 2 ms stilte opgenomen voor je kick.

Origineel geplaatst door bikkel
Gooi je je sample nou eerst door je mixer voordat je hem met je ESI opneemt? Of stuur je hem via SCSI naar je sampler?

Voor het zelfde geld heeft ie gewoon 2 ms stilte opgenomen voor je kick.
voor mij geldt dat ik iig alle stilte wegknip, volgens mij voor d-version ook...die esi loopt gewoon niet strak denk ik

in dat voorbeeldje hoor je wel een beetje verschil idd....paar mogelijkheden :

- je weet toch wel dat Cubase je sporen op volgorde afspeelt ? dus dat je je kick op de eerste track moet hebben staan ? ( of juist niet,als je wat 'groove' wilt...)

- als je samplet,heb je dan auto-truncate aanstaan ? en op wat voor waarde (treshold) staat auto-truncate ?
als die waarde erg laag staat,knipt ie 'm vaak niet helemaal strak af,omdat je vaak een ruis-staartje voor je kick kan hebben (vooral met oversturen)...dat zou verklaren waarom een gewone 909 kick wel strak is..

- gebruik je stereo kicks ? nee toch hoop ik ? anders gewoon naar mono omzetten of naar 1 kanaal pannen,scheelt vaak ook al...

- vergeet niet dat bij oversturen je envelope ietsje anders wordt,het klinkt dan oftie te laat komt,maar dat kun je met je envelope wel verbeteren....

Ik had met m'n esi ook wel 's timing-problemen,maar is altijd wel te verhelpen geweest...

Origineel geplaatst door dione
in dat voorbeeldje hoor je wel een beetje verschil idd....paar mogelijkheden :

- je weet toch wel dat Cubase je sporen op volgorde afspeelt ? dus dat je je kick op de eerste track moet hebben staan ? ( of juist niet,als je wat 'groove' wilt...)

- als je samplet,heb je dan auto-truncate aanstaan ? en op wat voor waarde (treshold) staat auto-truncate ?
als die waarde erg laag staat,knipt ie 'm vaak niet helemaal strak af,omdat je vaak een ruis-staartje voor je kick kan hebben (vooral met oversturen)...dat zou verklaren waarom een gewone 909 kick wel strak is..

- gebruik je stereo kicks ? nee toch hoop ik ? anders gewoon naar mono omzetten of naar 1 kanaal pannen,scheelt vaak ook al...

- vergeet niet dat bij oversturen je envelope ietsje anders wordt,het klinkt dan oftie te laat komt,maar dat kun je met je envelope wel verbeteren....

Ik had met m'n esi ook wel 's timing-problemen,maar is altijd wel te verhelpen geweest...

Ik had mijn auto-truncate uitstaan.
ik heb de truncate eens verandert en voor de gein 1 de zelfde kick op 4 manieren opgenomen.
*Opnemen gaat van me mixer naar de inputs achter op mijn ESI sampler (via kabel).*

1 op truncate off...resultaat: kick loopt niet lekker.
de 2de op truncate Start...resultaat: loopt al wat strakker.
de 3de op truncate End...resultaat: loopt weer niet lekker.
de 4de op truncate Both...resultaat: loopt goed in het ritme :D

Zou zeggen probleem opgelost hehe :okdan:
Ken je nagaan wat voor foutjes je ken tegen komen als je nieuwe hardware in huis haalt ;)
Bedankt voor de tips mr.dione :mega:

Origineel geplaatst door Diversion
Ik had mijn auto-truncate uitstaan.
ik heb de truncate eens verandert en voor de gein 1 de zelfde kick op 4 manieren opgenomen.
*Opnemen gaat van me mixer naar de inputs achter op mijn ESI sampler (via kabel).*

1 op truncate off...resultaat: kick loopt niet lekker.
de 2de op truncate Start...resultaat: loopt al wat strakker.
de 3de op truncate End...resultaat: loopt weer niet lekker.
de 4de op truncate Both...resultaat: loopt goed in het ritme :D

Zou zeggen probleem opgelost hehe :okdan:
Ken je nagaan wat voor foutjes je ken tegen komen als je nieuwe hardware in huis haalt ;)
Bedankt voor de tips mr.dione :mega:

auto-truncate betekent dat ie de stiltes er af knipt....dus truncate start en truncate both zou geen verschil mogen maken....maar vooruit...

je kunt ook de sample-treshold hoger zetten trouwens....

Origineel geplaatst door Nightstorm
voor mij geldt dat ik iig alle stilte wegknip, volgens mij voor d-version ook...die esi loopt gewoon niet strak denk ik

Had ik toch gelijk ;)

Thnx voor de tip :biertje:

Hier had ik vaak last van tijdens het verneuken van m'n kicks.
Nu komen de kickjes weer strak op de maat te liggen.

8o

Origineel geplaatst door bikkel
Had ik toch gelijk ;)
dat vind ik nou het vervelende aan jou, dat je zo vaak gelijk hebt

maar verder vind ik je best aardig :D

nog maar 's goed kijken naar me eigen timingprobs dan

auto-truncate betekent dat ie de stiltes er af knipt....dus truncate start en truncate both zou geen verschil mogen maken....maar vooruit...

je kunt ook de sample-treshold hoger zetten trouwens....

Start en Both maken inderdaad niks uit.
Heb een andere kick gemaakt en geen verschil.

Zal dat sample-threshold ook eens uitproberen thnx :)

Back