Nooit echt ín sync

kLuTz

Nieuwkomer
Allowa

Ik draai al; een tijdje logic op een redelijke prc
512 mb intern 1,5 gig process enz enz

Ik heb een audiophile 2496.
Ook een drum comp van korg,...de emx

Alles aangesloten loopt de korg nooit in sync met de rest. (vsti's)
Ik maak een loop met een kick uit de korg, en zet er een vsti snare op
Dit om te horen of alles wel gelijk loopt,...maar er zit altijd latency op,.....en mijn dj oortje hoort dat gewoon,...en daarnaast lijkt het me niet de normale manier van werken.

Andere mensen met soortgelijke bevindingen,..leven jullie ermee,..of is er wel degelijk wat aan te doen
(nieuwe geluidskaart bijv?)
Het moet toch mogelijk zijn om korg en vsti strak gelijk te laten lopen,...lekker loopen,...vsti snare erbij, dan der weer uit,..beetje spelen met de eff van de korg om te kijken wat leuk is om later op te nemen,....gewoon lekker loopen, inspairatie op doen !
Nu ben ik de hele tijd bezig met het syncen dan met muziek bezig zijn,.....

Je kan delay's aanpassen van de korg om hem gelijk te krijgen met vsti, maar dan is het net een plaatje draaien,..dat kan niet de bedoeling zijn,...en hoe weet je dan of hij echt echt echt gelijk staat

alle reacties tips welkom

Kan misschien aan de 2 volgende dingen liggen:

Je latency moet je anders beter instellen van je Kaart. (zo laag mogenlijk) Of het ligt aan je midi interface, daar heb ik ook last van gehad. Gebruikte altijd de midi out van m`n geluidskaart en daar liep ie nooit echt lekker gelijk mee maar sinds ik een Midex heb loopt alles strak als een tiet misschien is dat ook bij jouw het geval.

sucses iig.

Latency van geluidskaart staat zo laag als ie maar kan,....nog steeds verschil

Ik ga zo me drumcomp uit het raam pleuren,..wordt hier echt gestoord van !

En wat is midex ? lol
Waar koop ik dan :duivels: :duivels:

Re: Nooit echt ín sync

Origineel geplaatst door kLuTz
Allowa

Ik draai al; een tijdje logic op een redelijke prc
512 mb intern 1,5 gig process enz enz

Ik heb een audiophile 2496.
Ook een drum comp van korg,...de emx

Alles aangesloten loopt de korg nooit in sync met de rest. (vsti's)
Ik maak een loop met een kick uit de korg, en zet er een vsti snare op
Dit om te horen of alles wel gelijk loopt,...maar er zit altijd latency op,.....en mijn dj oortje hoort dat gewoon,...en daarnaast lijkt het me niet de normale manier van werken.

Andere mensen met soortgelijke bevindingen,..leven jullie ermee,..of is er wel degelijk wat aan te doen
(nieuwe geluidskaart bijv?)
Het moet toch mogelijk zijn om korg en vsti strak gelijk te laten lopen,...lekker loopen,...vsti snare erbij, dan der weer uit,..beetje spelen met de eff van de korg om te kijken wat leuk is om later op te nemen,....gewoon lekker loopen, inspairatie op doen !
Nu ben ik de hele tijd bezig met het syncen dan met muziek bezig zijn,.....

Je kan delay's aanpassen van de korg om hem gelijk te krijgen met vsti, maar dan is het net een plaatje draaien,..dat kan niet de bedoeling zijn,...en hoe weet je dan of hij echt echt echt gelijk staat

alle reacties tips welkom

Je VSTi's worden op de tel gestart en je Korg op de tel + vertraging van je midi,
dus zowel in je interface als in je electribe.
De kans is dan idd groot dat je dat hoort, je kan gewoon de track die de Korg afspeelt iets kwa timing naar voren schuiven natuurlijk, maar midi is altijd ietsies minder strak als audio en vsti's uit de pc om bovengenoemde reden.
Afhankelijk hoe druk het ontvangende apparaat het heeft en hoeveel data je ernaar toe zendt zal deze ook in reaktietijd varieren, vandaar de timingvariaties op een mididevice.
Wil je alles echt retestrak laten lopen, dan zal je je korg ff moeten samplen, kan je daar gelijk weer leuke audiotricks mee uitvoeren...

Origineel geplaatst door kLuTz
Latency van geluidskaart staat zo laag als ie maar kan,....nog steeds verschil

Ik ga zo me drumcomp uit het raam pleuren,..wordt hier echt gestoord van !

En wat is midex ? lol
Waar koop ik dan :duivels: :duivels:

Als je zecht waar je woond dan kom ik hem wel vangen ;)

Weet niet met welk progje je je VST's gebruikt verder.
Maar probeer eens met je korg hihats en een VSTi korte squares op te nemen op een spoor en vergelijk de timing door heel erg veel in te zoomen. Wellicht dat je dan met timing ergens in te stellen je het wel strak krijgt.
Maar als de midi timing zweeft dan heb je idd een probleem.

Een Midex is een Midi patcher van Steinberg, kun je meerdere midi aangestuurde apperaten op aan sluiten. Ze hebben het voor deel dat ze altijd strak lopen.

Je hebt de Midex 3 en De Midex 8. De 3 heeft volgens mij 3 midi in en out en de 8 (zeker weten) 8 in en uit.

in jouw geval zou de 3 dus wel wat zijn als je er zo niet uitkomt.

btw. Je hebt ook andere merken en dus prijzen, bijt je dus niet vast op Steinberg, die zijn nl. best duur vind ik.

Back