Gratis Eminent 310 (Amsterdam)

Het eind van deze thread komt dichterbij: "als 'ie niet wordt gehaald wordt 'ie gesloopt"
Orgel Eminent 310 Unique. (Bekend bij kenners en liefhebbers en Jean Michel Jarre himzelf) Gratis op te halen. Of je kunt komen voor gratis onderdelen. Treurig maar waar, hij zal in elkaar gehakt worden als niemand hem komt "redden". Hij staat nu nog, voor korte tijd, overeind in Amsterdam

:o:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/orgels/17859.htm
http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/orgels/6361277/advertentie.html

Ojee, dat zou toch zonde zijn :(

Was dit een theatre trouwens? Hoe erg was de schade en vooral hoe moeilijk is de reparatie? Aangezien ik niet bijster deskundig ben.. Enig idee hoe duur dat takelen is?

(Die vent uit Rotterdam reageert ook nog steeds niet :P)

Origineel geplaatst door FLechdrop
Was dit een theatre trouwens? Hoe erg was de schade en vooral hoe moeilijk is de reparatie? Aangezien ik niet bijster deskundig ben.. Enig idee hoe duur dat takelen is?

Blader even een paar pagina's terug in deze thread en je vindt alle info over dit orgel. Je kunt 'm ook laten oplappen...

Ik heb gebladerd, maar of het een theatre is vind ik niet (er wordt wel een paar keer wat over gezegd maar dat ging volgens mij over een ander exemplaar). Verder staat er dat er veel niet werkt maar dat door schoonmaken al een hoop goed zou moeten komen, maarja dat blijft natuurlijk een gok. Takelen staat niks over en laten opknappen zou waarschijnlijk duurder uitvallen dan op een beter werkend exemplaar wachten (ik zit nogal krap bij kas).

bij mijn weten is het geen theater uitvoering en nogal bedekt met zooi van jaren op zolder staan...

denk dat zelfs voor onderdelen het nog niet eens de moeite waard is..

zonde maar helaas

Vent uit Rotterdam heeft gemailed, heb hem net even gebeld en ziet er naar uit dat dit exemplaar van mij wordt 8o)

Dankje, ik heb hem! :okdan:

Na een grondige evaluatie ben ik tot de conlusie gekomen dat zoals de man al aangaf inderdaad alleen het pedaal echt problematisch is, het werkt wel maar het blijft niet op 1 punt hangen (valt naar beneden als je je voet er afhaalt). Verder moet hij nodig schoongemaakt worden want soms haperen bepaalde noten. Verder is bij het inladen helaas het tralieraampje voor de speaker aan de zijkant beschadigt, 2 spijlertjes zijn gebroken en 1 is beschadigt. Dit is nu zo goed mogelijk gerapereerd en hoewel het erg zonde is heeft het gelukkig geen invloed op het geluid. Nog een probleem is dat ik hem nouwelijks naar boven kan krijgen, hij past net niet door de trap. Misschien maar eens een verhuisbedrijfje laten komen oid. Hij staat nu in de huiskamer maar dat is niet de bedoeling en bovendien neemt het erg lastig op.

Ik ben er erg blij mee 8o)

Origineel geplaatst door FLechdrop
Dankje, ik heb hem! :okdan:
...
Ik ben er erg blij mee 8o)

Gefeliciteerd! Een herkenbaar gevoel ;)

Enfin, de restauratie kan beginnen. Ben benieuwd wat het probleem met het pedaal is. Klinkt als iets elektronisch... Hoe dan ook, het komt ooit wel weer goed. In mijn geval hielp serviceburea de Bruijn me uit de problemen met een dergelijk elektronisch probleem (de heer de Bruijn is een van de ontwerpers!). De overige schoonmaak werkjes vind je op m'n site, http://eminent.geersingmuziek.nl/

Suc6 met je nieuwe aanwinst en laat gauw eens wat horen 8)

Dan zal ik eerst ofwel het orgel naar boven moeten krijgen, ofwel een hele lange kabel kopen. Maargoed, ik zal zeker gebruik maken van je site, hij is uitgebreid zie ik :W (goed werk!)
Dat pedaal lijkt me niet zo zeer een elektronisch mankement. Hij werkt opzich prima echter het pedaal zelf (dat ding dat op en neer gaat dus) is lam en het valt naar beneden zodra je het loslaat. Met als gevolg dat het volume opeens omhoog knalt dus. :D

Ofwel het lijkt me meer een mechanisch mankement.

Ja hehe, ik weet niet of het zo simpel is, want de verkoper deed het voorkomen of het niet zo makkelijk te reparen was (hij had het al over een nieuwe er in laten zetten). Aan de andere kant was hij wel het type dat voor ieder wissewasje een reperateur zoekt heb ik het idee. Ik zal het morgen een proberen :)

Origineel geplaatst door jgeers01
Gefeliciteerd! Een herkenbaar gevoel ;)

Enfin, de restauratie kan beginnen. Ben benieuwd wat het probleem met het pedaal is. Klinkt als iets elektronisch... Hoe dan ook, het komt ooit wel weer goed. In mijn geval hielp serviceburea de Bruijn me uit de problemen met een dergelijk elektronisch probleem (de heer de Bruijn is een van de ontwerpers!). De overige schoonmaak werkjes vind je op m'n site, http://eminent.geersingmuziek.nl/

Suc6 met je nieuwe aanwinst en laat gauw eens wat horen 8)

ow van meneer de bruijn wist ik niet... handig :)

Ah ik heb hem al weer aan de praat. Gisteren even helemaal open gehad met dank aan jgeers voor zijn aanwijzingen. Ik ga binnenkort ook nog even de contactjes schuren en proberen die gouden veertjes van de toetsen een slag te draaien, maakt het nog uit welke kant op oid, of gaat het gewoon om het draaien op zich? Pedaal heb ik ook gerepareerd trouwens :)

Nog twee vragen over de in en uitgangen van het apparaat:
-Ik heb gelezen dat de uitgang stereo zou moeten zijn, hoe zit dit? (ik zie maar 1 uitgang aan de voorkant, dus 2 mono uitgangen kunnen het niet zijn)
De smallstone is mono dus op zich zou het stereo effect hierin toch verloren gaan, echter hoe heeft de maker van onderstaande mp3 (welke in een andere eminent thread is gepost) dit effect weten te behouden? Of heeft hij gewoon creatief van delay gebruik gemaakt oid? Daar klinkt het in mijn oren toch niet echt naar.

-Als ik iets in de ingang stop gaat het orgel een stuk harder zoemen. Dit zal wel normaal zijn, maar wat ik mij afvraag is of het mogelijk is om het geluid dat je door de input naar binnen loodst door de chorus/tremolo te laten lopen. Zonder die mogelijkheid lijk je niet heel veel aan de input te hebben. Behalve dat het geluid ietwat geeminenteerd wordt, maar dit weegt niet op tegen de toegenomen ruisoverlast. Ook zit er nog een tweede input naast de eerste die met een soort van plastic dop afgesloten is. Ik vraag mij af waar deze voor dient aangezien er aanzienlijk meer snoertjes vandaan komen dan van de 'gewone' input.

Attachments

• listentothataswell.mp3
    751,8 KB · Bekeken: 82
Back