Techno, ja dat kan ik ook.

sander

_
Zo nu eens een keer een techno track. Vrij simpel, maar wel een lekkere drive.
Dat laatst is ook de reden waarom ik weer zo lang ben doorgegaan. Wilde eigelijk
nog langer doorgaan. Als je zo iets opneemt zit je er gewoon helemaal in. :)
Gegarandeert dat dit menig techno liefhebber in een zaal uit z'n dak laat gaan,
voor thuis is het wat minder.

Wat je hoort is de 101 sequencer die zowel de 101 als Pro-One aanstuurd.
Verder 707 en 808 voor de percussie. De 707 triggert de 101 sequencer.

Ja, een beetje veel cymbals. Die hadden wel wat naar de achtergrond gemogen.

http://www.acid.nl/~sendex/smtechno.mp3

Mmmja,ik luister al lang naar techno muziek en ken er ondertussen al wat van.
Wat je track betreft :ik vind em helemaal niet goed klinken.Vanaf de 45ste seconde tot 1:25 valt het mee,maar het begin en de rest kon je veel beter uitgewerkt hebben,de bass klinkt niet en zoals je zei die cymbals komen teveel op de voorgrond.Misschien had je er wat langer aan moeten werken en wat vocals ertussen zou ook niet mis zijn.
Geef alleen mijn mening hier,dus hoop dat je er niet teveel van aantrekt.

;)

Was het verschil tussen 1:25 en nog een stuk verder?? Vindt je dat 2de geluidje wat erbij komt niet ok dan?

Gelukkig klinkt de wav versie veel helderder en beter!. Dit is 96kbs en heb gekozen voor snelste compressie ipv beste kwaliteit.
Als ik het op m'n Monitors afspeel klinkt het gewoon goed. Niks mis met de bassdrum. Tenminste eens geen 909.

Ik vind het wel lekker klinken allemaal hoor. Alleen een beetje gedateerd misschien, omdat in veel techno tegenwoordig erg veel met percussie wordt gewerkt en de 808 minder prominent aanwezig is.

Origineel geplaatst door Dj Urby
Mmmja,ik luister al lang naar techno muziek en ken er ondertussen al wat van...wat vocals ertussen zou ook niet mis zijn.

Zoveel techno met vocals hoor ik anders niet. Heb je misschien wat tracknamen?

Yep al wat erbij komt na 1:25 of iets vroeger zou ik aanpassen,komt veel te luid over vergeleken bij de rest en als ik dit zou horen op een techno feest zou ik gaan neerzitten en een jointje roken tot de track gedaan is.
Komt misschien crue over maar het is maar een mening.

Origineel geplaatst door Solid_Snake

Zoveel techno met vocals hoor ik anders niet. Heb je misschien wat tracknamen?

Er zijn er genoeg bv: Dj rush is een voorbeeld->genoeg tracks waar hij in zingt,zingen kun je het niet noemen maar je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel.En vocals verwerkt in techno geeft altijd wat meer.

Origineel geplaatst door Dj Urby
Er zijn er genoeg bv: Dj rush is een voorbeeld->genoeg tracks waar hij in zingt,zingen kun je het niet noemen maar je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel.En vocals verwerkt in techno geeft altijd wat meer.

Ok, thanks

Lekker rauw, maar het klinkt me wel heel bekend in de oren op de een of andere manier?

Schoenmaker blijf bij je leest? :D

Ik vind het niet zo bijzonder, Sander. Het mist nogal de "funk?" van je acid nummers.
Ik wist niet dat je ook een Pro-one had? Vette bak?

ik vind de gekozen geluuiden eigenlijk juist lekker fris vergeleken bij alles wat tegenwoordig uitkomt...

lekkere originele droge sounds...

alleen ben ik het met OnAcid eens...

Het is niet zo dat dit dan ineens goede Techno is...

De drive mist groove, funk.... een echt 'thema'/gevoel krijg ik er niet bij... en ik mis een beetje verrassing...

Ik vind je geluiden in je track wel ok... maar dat het niet helemaal sync loopt stoort mij persoonlijk.. ik krijg niet het gevoel dat m'n lichaam los wil gaan.. Ik wil wel, maar wordt tegengewerkt die off-beat bliep.
Ik zou hem er wel in doen als er meer afwisseling was..

Beetje Jeff Mills sound???

ik vind em niet zo goed, beetje te eentonig over 9 minuten gespreid, die synth vind ik ook niet zo goed klinken... en inderdaad die beat loopt helemaal niet goed na de 2e minuut

er zit nie echt een bass in, en de kick komt niet goed uit... mss wat compressen en wat reverb op je synth zou mss al beter klinken.. ik hoor gewoon 9 minuten hetzelfde deuntje... steekt vrij vlug tegen :P

ik zou nog even de titel aanpassen :)

en vocals zouden er wel degelijk NIET inpassen vind ik :D

aan de ene kant... nie slecht gedaan, lichtelijke puinhoop maar lekker live
aan de andere kant... deze track geeft precies weer waarom ik zo'n teringhekel aan techno heb. 9.28 minuten van 4 to the floor op deze manier is me echt teveel... geef mij maar acid! :)

Ik vind het niet echt wat, ik mis juist een echte drive. Het is te druk/ chaotisch om lekker op te kunnen dansen. Het transponeren van die synthlijn wat je in de tweede helft van het nummer doet pakt niet, maar remt juist af.

Ach!!!, als Mills dit live had gedaan en de mede forum leden hadden dit live meegemaakt dan was iedereen er over te spreken geweest.

Laten we maar weer gaan praten over soft synth's en Grooveboxen en Virussen want daar haal je de meest gelikte cleane hoogwaardig tiesto tracks uit en dat is het!!!.

Sander mijn compliment een mooie stukje live werk, ik zelf hang ook alles via sync, cvgate aan elkaar als ik zin heb m'n Cat, JP4 , 808, Moog's, Arp's, Pro-one etc etc.en nog meer ruis bakken.

Back