Radio slamfm muziek? dat kan ik ook!

Het lijkt mij geweldig om ooit voor commerciële artiesten te mogen produceren. Lijkt me een fantastisch (en ook nog zeer lucratief) beroep. Ik zou het wel weten.

Daar kan ik mezelf wel in vinden. Heb een dergelijke experiment gedaan en het voelt inderdaad vreemd. Maar zo'n radio productie wordt niet zomaar gedaan in een slaapkamerstudiotje. Het bam! gevoel moet echt wezen. :okdan:

Als ik me niet vergis komen de (eerste) hits van Martin Garrix uit zijn slaapkamerstudio'tje met illegale plugins en al.

Zwerven ook ergens wat foto's rond van afro Jack met 2 schermen, fl studio en monitors, verder niets.

Als ik me niet vergis komen de (eerste) hits van Martin Garrix uit zijn slaapkamerstudio'tje met illegale plugins en al.

Dat is het verhaal dat ons wordt verteld om de software te kopen (of illegaal downloaden mocht het geval zijn) om precies dezelfde geluiden na te doen. Er zit een hele dikke PR structuur achter zo'n jonge lekker ding (ik kan het niet tegenhouden :D ) die waarschijnlijk in zijn slaapkamerstudio is begonnen toen hij 12 was en geen 40 :duivels:

Dat is het verhaal dat ons wordt verteld om de software te kopen (of illegaal downloaden mocht het geval zijn) om precies dezelfde geluiden na te doen. Er zit een hele dikke PR structuur achter zo'n jonge lekker ding (ik kan het niet tegenhouden :D ) die waarschijnlijk in zijn slaapkamerstudio is begonnen toen hij 12 was en geen 40 :duivels:

Neehh geloof ik niet. Het was te zien in een interview ofzo, bij zijn ouders op zolder. Die jongen was 17 toen een paar jaar terug zijn eerste grote hit uitkwam, ik geloof niet dat hij toen al een peperdure studio in een duur complex had.

Zwerven ook ergens wat foto's rond van afro Jack met 2 schermen, fl studio en monitors, verder niets.

Zie ook totaal geen reden waarom je met die middelen geen dikke vette klapper kan maken.

Blijft tuurlijk altijd beetje het Kok/Keuken verhaal.

Als je "het" kan, dan kan je "het" gewoon.
ook met beperkte middelen. (Al is een PC met een zwik VST's/AU's (oid) ook niet echt "beperkt" meer...hehe)

Mooi interview idd. Maar er word echt niet bij verteld wie de mix gedaan heeft. De creativiteit komt idd van een laptop met fl studio.

En die studio van Afrojack: zie bijgevoegde foto. Let u vooral even op het setje GROTE PMC speakers. Toch een setje van 134.000 dollar, in een perfect afgemeten ruimte. Maar wel met FL studio... dat dan weer wel...

Attachments

• Afrojack_studio_750x400px.jpg
    Afrojack_studio_750x400px.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 86
Had per ongeluk bijna de toppic van Pablo vervuild, maar hier is t beter op z'n plek.

Een paar jaar geleden heb ik ook eens zo'n track gemaakt voor een klant. Die heeft Slam FM inderdaad gehaald. Anderhalf jaar later besef ik me wel dat ik veel bij geleerd heb... hahaha

Nee, ik maak dit soort muziek net als velen ook niet vaak. ;)

Hoe zorg je dat een youtube clip ook zichtbaar word hier?

Last edited by a moderator:
Back