hapering in ableton

n_da_costa

Nieuwkomer
Hallo, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want we hebben binnenkort een optreden.....:luv:

Met ableton hebben we telkens het probleem dat ie na een tijd gaat haperen.
Dit is echt heel vervelend, want het kan pas weer goed lopen als het programma opnieuw opgestart wordt.
Aan ons pc ligt het denk ik niet (AMD-1800, genoeg RAM), aan ons geluidskaart zou het wel kunnen liggen dat is namelijk een soundblaster live kaart. We hebben ook gekeken naar de stats bij ableton en er is geen harddisc overload.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft gehad en ons ermee kan helpen...

groeten N.

ja dat dachten we dus ook, maar het lijkt alsof het een probleem is diie pas na een half uur optreedt, heel irritant.
gisteren hebben we het aangezet en geprobeerd om over alle tracks van een nummer effecten aan te zetten, wat ie moeiteloos trok. zou het misschien kunnen zijn dat de processor na een tijd te warm wordt en gaat haperen ofzo?

Ik zou eerder naar je geluidskaart kijken, een SB Live voor een programma waarbij je realtime allerlei effecten wilt draaien is niet de meest ideale keuze vandaag de dag. Het kan misschien enigzins wel, maar beperkt. Je kan misschien een beetje de prestaties verbeteren door de inmiddels bekende audiofiele pc-schoonmaakactie te houden (eigen IRQ, overbodige services weghalen, defragmenteren, aparte schijf voor je audio-software enzo gebruiken enz.). Maar als dat verder ook te beperkend is, zou ik toch echt naar een nieuwe kaart gaan kijken.

Succes!

idd.... kijk eens naar m-audio of EMU

staat de dma-optie aan van je hardeschijven, weet ff niet helemaal waarom dat moest.

maar heeft bij mij en een hoop mensen een hoop gehaper opgelost destijds.

en daarnaast wat hierboven al word gezegd idd (asio2 & 2e harde schijf puur voor je audiobestanden)

misschien de hard disk even defragmenteren ,heeft wel niks met de cpu te maken maar je weet maar nooit

Back