Filterbox voor in Dj setup

Origin X

8 Bit
Ey, ik ben op zoek naar een filter effect box.

Goed, er is veel op de markt op dit gebied das duidelijk, maar ik wil het puur voor een bepaald doeleinde.

Ik wil een simpel, goedkoop en klein filter effect die makkelijk is aan te sluiten tussen een dj mixer en de PA.
Ik wil hem namelijk gebruiken als effect in mijn dj sets, niet alleen thuis ook elders.

Is er dus zoiets in een goedkope variant (2de hands?)?

die zijn er legio. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Electicx (of hoe spel je dat) FilterQueen of een Akai MFC42. Die zijn stereo (filterqueen weet ik niet zeker) en daardoor te gebruiken voor wat jij wil.

Misschien is een electro harmonix filterfactory iets? of een gitaarpedaaltje, maar die geeft waarschijnlijk teveel ruis. Of de akai MFC misschien? of een filtermodule van doepfer of goedkoop filtertje van MAM...

keuze zat... ff zoekfunctie gebruiken, dan vind je genoeg hier :geslaagd:

Heb idd al gezocht en ben sowieso al vaak filters tegengekomen.
Maar mijn vraag is of iemand weet, dat er een leuk simpel filter (alleen voor sweeps), zonder ruis echter (moet op PA) voor 50 tot 100 euro te koop is.

voor 50-100 euro zul je weinig vinden. Misschien een MAM filtertje, maar die zal dan mono zijn en dat lijkt me niet wenselijk in jouw geval. De goedkoopste filterbank die voor jouw doeleinden geschikt is, is denk ik toch wel de Akai MFC, maar die kost je tweedehands altijd nog rond de 200 euri. Die Electricxen kom je tweedehands niet zoveel tegen, maar zullen ook wel zoiets kosten.

tja, alleen kost die 577euro ex BTW (staat daar iig) en heeft vriend Origin X 50-100 euro te besteden.....:)

Alesis MODFX Philtre... (voor meer informatie: deze pagina)

philtre_large.jpg

Kost 39 Euro bij Music Store Koeln

Origineel geplaatst door Hanz
Alesis MODFX Philtre... (voor meer informatie: deze pagina)

Kost 39 Euro bij Music Store Koeln

Waaaaat, dit is echt wat ik zoek geloof ik, bedankt.

(Of iemand moet me met een goed argument ervan kunnen weerhouden dit zeer aantrekkelijk uitziende en geprijsde bakje met knoppies te kopen)

Geweldig die bakkies.

Kan je alleen via creditcard/mastercard/visa betalen bij de music store duitsland?

Als het goed is kan het ook onder rembours.

jup kan onder rembours, doe ik altijd zo :d

Ik heb net de MODFX C-Pack besteld.. Dat is de 'Faze', 'Philtre' en 'Metavox'..
En ik ben er erg benieuwd naar!
Even benieuwd ben ik naar of de stroomvoorzieningen worden meegeleverd.. Er staat ergens wel:
POWER
Power: 9V AC, 50/60Hz
Maar of de adapter er dan ook daadwerkelijk bij zit blijft voor mij een vraag..
Voor de prijs ga ik er niet over zeuren (€ 111,-).. Maar wel jammer als ik ze niet meteen kan gebruiken omdat ik nog 3 adapters moet kopen..

Dat heb je mis hoor: die ef'jes van Alesis kun je aaneenschakelen en dan heb je maar één PS nodig. Alsook één kabel om de ingang aan te sluiten en één kabel om de uitgang aan te sluiten.

Tenzij ik het mis heb.

Audio kan je in ieder geval schakelen ja.. Maar van de stroom weet ik het niet.. Zou wel fijn zijn..
Maargoed.. Ik ga ze niet aan elkaar schakelen.. Ik wil ze voor verschillende dingen toepassen..
Maar mag ik hieruit opmaken dat er geen adapter bij zit?

Dat heb je mis. Als je ze koppelt heb je slechts één input nodig en één output... de interne doorvoer gaat via het digitale busje. Je moet echter nog altijd voor iedere MODFX een eigen voeding aansluiten (die als het goed is gewoon wordt meegeleverd, dat ding werkt immers niet op batterijen!)

Hoe weet ik dit? De handleiding downloaden vanaf de site... ;)

Back