mpc2000xl, s950 en asr10

RAYILL

Nieuwkomer
deze vraag komt van een ander forum, maar sinds ik zelf ook in t trotse bezit ben van deze apparaten (al staat de s950 momenteel alleen stof te verzamelen..) vraag ik me ook wel af hoe ik ze in combinatie optimaal kan gebruiken....:

ik werk al een tijdje met een mpc, maar heb laatst voor een belachelijk lage prijs een asr10 keys en s950 gekocht. Ik had over beiden verhalen gehoord, en kon ze gewoon niet laten liggen!
Nu ben ik een beetje met deze 3 aan t puzzelen, en nou vraag ik me af hoe de producers t hier zouden doen.. Wat zou je waarin samplen, en waarom? En hoe kan ik optimaal gebruik maken van de voordelen van elke bak?

Idd MPC voor de strakke syquencer, en voor de swing,
en de S950 voor de lekkere 12-bit sound die perfect is voor drums.
Vooral de hats gaan lekker sissen.
Ga lekker experimenteren met de timestretch functie.

Asr-10 heb ik nooit mee gewerkt.

Even offtopic: wat noem jij een belachelijk laag bedrag?

Wow.. 3 befaamde hiphop sample bakken in je bezit! Nu nog die SP en een 808 scoren he? :-)

Je moet nu denk ik wel je sample libraries goed gaan ordenen.. aangezien je met 3 verschillende sampleformats werkt....

Hey RAY!

:)

idd de s950 voor die gritty drums, de mpc zou ikzelf voor samplen gebruiken aangezien die een grafisch interface heeft wat wat nuttiger is voor nauwkeurig werken, en de asr zou ik gebruiken als midiklavier en voor overige functies die de asr heeft...
De mpc staat dus centraal in deze setup.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen bij je besluit, ik hoor het wel op msn ofzo ;)

mpc als sampler? nee man.. de asr 10 heeft veeeeeel meeeer effecten dan de 2000xl.. je zou de asr veel beter als sampler kunnen gebruiken, en de mpc als je main sequencer..

in ieder geval, het lijkt mij juist meer vervelend om zoveel verschillende bakken te gebruiken om 1 beat te maken :S

Het nadeel van de S950 aansturen met de MPC is weer dat je last (kan) krijgen van de midi timing. De interne sequencer, wanneer die de interne samples aanstuurt, is veel strakker. Is maar een tip.

Toch snap ik de vraagstelling niet helemaal...je koopt immers deze machines
met een bepaald doel, zeker deze machines, deze koop je niet tovallig als "setje".

Laat ik het zo zeggen, het zijn machines die voor een bepaalde muziekstroming worden gebruikt,
al wil ik ook niet teveel generaliseren en in hokjes denken.

Back