[track] Rineau - Lé Reveil

Dacht ff dat ik moby zat te luisteren..

Lekker trackkie! Halverwege zakt het een beetje in heb ik het idee..
Maar ik vind die lead synth erg lekker gespeeld, dat maakt het weer goed!

nog een keertje draaien :)

Je wordt er wel lekker rustig van.;)

Idd. een beetje moby achtig. heb je hier naar gekeken. of is dit naar eigen inbreng

Doet mij wel wat denken aan groove armada!
Lekkere synth soundjes..oddity is tha bomb!
Tompetsound? plp 120 of andere samples of......gewoon zoals het eigenlijk hoort live!
Mooi en subtiel!
:z

Goed werk!

gr,

Chris

Hij klinkt weer Superrrrrrrrrrr! Rino

Mooi stereobeeld onder die wuivende palmen

Gitaar zelf ingespeeld?
Mooie opname van die cleane gitaar trouwens

:okdan:

Hmmm, Moby niet echt...meer Air eigenlijk. Zeker nadat ik er net ben achtergekomen dat het 2e accoordenschema praktisch hetzelfde is als een stukje uit 'Alone in Kyoto'.:o:

De trompet komt uit de VLP120, de gitaar uit Hans Zimmer guitars II. Ik vind 'm alleen nog iets te statisch, maar die oorzaak ligt bij mezelf.

Bedankt in ieder geval voor de commentaren! :okdan:

Idd air,die bas is bijna 1 op 1 "geript"
Vind het alleen wat clean en steriel voor air
Het is leuk,maar het leeft niet zo.
Voor zulke tracks heb je toch wat meer levendige apparaten nodig.
FF heel subjectief gezien

Het klinkt nu meer air goes general midi.8o)
Analoog en een echte bas,acou gitaar,analoog phasertje is hier echt de key.

Origineel geplaatst door trash
Idd air,die bas is bijna 1 op 1 "geript"
Vind het alleen wat clean en steriel voor air
Het is leuk,maar het leeft niet zo.
Voor zulke tracks heb je toch wat meer levendige apparaten nodig.
FF heel subjectief gezien

Het klinkt nu meer air goes general midi.
Analoog is hier echt de key.

Hmmm, om te zeggen Air goes GM vind ik een beetje overdreven. Als je de van studio van ze vergelijkt waar Moon Safari is gemixed, met mijn setup, dan kom ik niet verder dan een fun-casiootje. Dat warme analoge geluid van Moon Safari kan ik gewoon, hoe graag ik en vele anderen ook zouden willen, gewoon niet evenaren, bovendien heb ik die pretenties ook niet met deze track.

Die bass, tja, hij kan er wel op lijken, maar dat is naar mijn idee zo vaak het geval. Het is niet zo dat zij een monopolie op soortgelijkende basslines hebben lijkt me toch. Misschien komt het alleen iets meer naar voren omdat je 'm als eerste met Air associeert.

In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Origineel geplaatst door Rino
Hmmm, om te zeggen Air goes GM vind ik een beetje overdreven. Als je de van studio van ze vergelijkt waar Moon Safari is gemixed, met mijn setup, dan kom ik niet verder dan een fun-casiootje. Dat warme analoge geluid van Moon Safari kan ik gewoon, hoe graag ik en vele anderen ook zouden willen, gewoon niet evenaren, bovendien heb ik die pretenties ook niet met deze track.

Die bass, tja, hij kan er wel op lijken, maar dat is naar mijn idee zo vaak het geval. Het is niet zo dat zij een monopolie op soortgelijkende basslines hebben lijkt me toch. Misschien komt het alleen iets meer naar voren omdat je 'm als eerste met Air associeert.

Ik druk me in jou ogen wat knullig uit,het is idd een beetje zwartwit.

even over je baslijn,ik accosieer deze met de hieronder dit zinnetje staande van air.

Attachments

• sound 1.mp3
    84,6 KB · Bekeken: 74
Rino ik ben definitief Fan van jou muziek! wanneer breng je een cd uit?;)
Die baslijn is inderdaad erg herkenbaar! In all I need zit ie tocch?Deze track had wel iets gevarieerder gemogen, maar ik he b er zo ook geen problemen mee, hij is heerlijk!:halleluja

Ik druk me in jou ogen wat knullig uit,het is idd een beetje zwartwit.

even over je baslijn,ik accosieer deze met de hieronder dit zinnetje staande van air.

Hehe, hij lijkt er inderdaad wel erg veel op...:D

even over je baslijn,ik accosieer deze met de hieronder dit zinnetje staande van air. [/B][/QUOTE]
Die bedoelde ik idd ook ja
:)

Wilde nog even iets toevoegen.
Voor zulke tracks,zou je mischien eens een een analoge studio moeten duiken.
Wat ik hiermee probeer te zeggen,dat je tracks dan pas echt tot zijn recht komen.
Het is het investeren waard.

Als je zoiets neer kunt zetten,dan is het juist zonde om het zo te doen als het meerdere malen beter kan.

erg goed, rete-relaxed.
3 dingetjes die van mij anders hadden gemogen;

1.de shaker had van mij wat minder plastic mogen zijn, zoek ff zo'n kalebas met een kralen-netje er om heen (of een goeie sample ervan) en leg die er op een kamelen-kadans-achtige manier onder.

2.knikker die golven eruit. ik snap het effect wel maar 't is zo achterhaald. die golven zouden van mij weer wel plastic mogen klinken; een soort van ritmisch gefilterde noise (met een smerig randje? als contrast).

3. draai wat meer sub-laag bij de baslijn, leg desnoods hetzelfde baslijntje een octaaf lager eronder.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
erg goed, rete-relaxed.
3 dingetjes die van mij anders hadden gemogen;

1.de shaker had van mij wat minder plastic mogen zijn, zoek ff zo'n kalebas met een kralen-netje er om heen (of een goeie sample ervan) en leg die er op een kamelen-kadans-achtige manier onder.

2.knikker die golven eruit. ik snap het effect wel maar 't is zo achterhaald. die golven zouden van mij weer wel plastic mogen klinken; een soort van ritmisch gefilterde noise (met een smerig randje? als contrast).

3. draai wat meer sub-laag bij de baslijn, leg desnoods hetzelfde baslijntje een octaaf lager eronder.

Thanks!

De shaker klinkt misschien wat plastic door de phaser die erop zit. Misschien maar een andere gebruiken inderdaad. Je hebt ook wel gelijk wat betreft de golven, eigenlijk bijna een beetje cheesy.:D

Wilde nog even iets toevoegen.
Voor zulke tracks,zou je mischien eens een een analoge studio moeten duiken.
Wat ik hiermee probeer te zeggen,dat je tracks dan pas echt tot zijn recht komen.
Het is het investeren waard.

Als je zoiets neer kunt zetten,dan is het juist zonde om het zo te doen als het meerdere malen beter kan.

Tja, ik zou graag willen, maar ik zie niet zo snel de mogelijkheid daartoe. Ik vind deze track sowieso niet goed genoeg om daarvoor een goede analoge studio voor in te duiken, maar mocht ik inderdaad ooit nog iets van bijna-Air kwaliteit of iets dergelijks maken, dan zal ik dat zeker doen.

Tja, ik zou graag willen, maar ik zie niet zo snel de mogelijkheid daartoe. Ik vind deze track sowieso niet goed genoeg om daarvoor een goede analoge studio voor in te duiken, maar mocht ik inderdaad ooit nog iets van bijna-Air kwaliteit of iets dergelijks maken, dan zal ik dat zeker doen.
offtopic:
als je analoge opname-apparatuur zoekt kan ik je zekers helpen

Back