Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door trash
Idd air,die bas is bijna 1 op 1 "geript"
Vind het alleen wat clean en steriel voor air
Het is leuk,maar het leeft niet zo.
Voor zulke tracks heb je toch wat meer levendige apparaten nodig.
FF heel subjectief gezien
Het klinkt nu meer air goes general midi.
Analoog is hier echt de key.
Origineel geplaatst door Rino
Hmmm, om te zeggen Air goes GM vind ik een beetje overdreven. Als je de van studio van ze vergelijkt waar Moon Safari is gemixed, met mijn setup, dan kom ik niet verder dan een fun-casiootje. Dat warme analoge geluid van Moon Safari kan ik gewoon, hoe graag ik en vele anderen ook zouden willen, gewoon niet evenaren, bovendien heb ik die pretenties ook niet met deze track.
Die bass, tja, hij kan er wel op lijken, maar dat is naar mijn idee zo vaak het geval. Het is niet zo dat zij een monopolie op soortgelijkende basslines hebben lijkt me toch. Misschien komt het alleen iets meer naar voren omdat je 'm als eerste met Air associeert.
In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Ik druk me in jou ogen wat knullig uit,het is idd een beetje zwartwit.
even over je baslijn,ik accosieer deze met de hieronder dit zinnetje staande van air.

Origineel geplaatst door Rino
Hmmm, om te zeggen Air goes GM vind ik een beetje overdreven. Als je de van studio van ze vergelijkt waar Moon Safari is gemixed, met mijn setup, dan kom ik niet verder dan een fun-casiootje. Dat warme analoge geluid van Moon Safari kan ik gewoon, hoe graag ik en vele anderen ook zouden willen, gewoon niet evenaren, bovendien heb ik die pretenties ook niet met deze track.
Die bass, tja, hij kan er wel op lijken, maar dat is naar mijn idee zo vaak het geval. Het is niet zo dat zij een monopolie op soortgelijkende basslines hebben lijkt me toch. Misschien komt het alleen iets meer naar voren omdat je 'm als eerste met Air associeert.
In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
erg goed, rete-relaxed.
3 dingetjes die van mij anders hadden gemogen;
1.de shaker had van mij wat minder plastic mogen zijn, zoek ff zo'n kalebas met een kralen-netje er om heen (of een goeie sample ervan) en leg die er op een kamelen-kadans-achtige manier onder.
2.knikker die golven eruit. ik snap het effect wel maar 't is zo achterhaald. die golven zouden van mij weer wel plastic mogen klinken; een soort van ritmisch gefilterde noise (met een smerig randje? als contrast).
3. draai wat meer sub-laag bij de baslijn, leg desnoods hetzelfde baslijntje een octaaf lager eronder.
Wilde nog even iets toevoegen.
Voor zulke tracks,zou je mischien eens een een analoge studio moeten duiken.
Wat ik hiermee probeer te zeggen,dat je tracks dan pas echt tot zijn recht komen.
Het is het investeren waard.
Als je zoiets neer kunt zetten,dan is het juist zonde om het zo te doen als het meerdere malen beter kan.
offtopic:Origineel geplaatst door Rino
Tja, ik zou graag willen, maar ik zie niet zo snel de mogelijkheid daartoe. Ik vind deze track sowieso niet goed genoeg om daarvoor een goede analoge studio voor in te duiken, maar mocht ik inderdaad ooit nog iets van bijna-Air kwaliteit of iets dergelijks maken, dan zal ik dat zeker doen.