Yamaha Rev100 goed of niet??

MonoTron

Initiating Sequence..
Heey,

Ik ga vanavond een yamaha REV100 bij iemand ophalen voor zo'n 50 euro. Dat kan natuurlijk bijna geen miskoop zijn, maar toch ben ik wel even benieuwd naar wat ervaringen en meningen van mensen, dus:

Wie van jullie heeft een REV100 en is daar tevreden of niet tevreden mee en waarom??

Op zich wel leuk dat er ook een minimale flanger opzit, en zelfs filters dacht te hebben gelezen?!?

Iemand?

klinkt niet slecht, heb zelf de SPX-90 daar zit ook een Rev-100 in,
maar ja de ene vind het als blik klinken en de andere weer heel mooi..

ja hoor...heel prima apparaat. Heb toen ik hem een aantal jaren gelden tweedehands kocht rot gezocht naar een handleiding en die staat nu eindelijk op de site van yamaha...blijkt dus dat via cc's er meer parameters zijn aan te sturen dan de drie knoppen voorop. De delays zijn prima, de reverbs niet zo...de rest is ok.
check dus vooral de site van yamaha voor de handleiding.....(en op ebay.de gaan ze ook nog wel eens weg voor 140 euro, dus goeie koop...)

Ik had vroeger de rev-500 gehad, die klonk echt goed. Beter dan dat Alesis Quad geval dat ik ook eens had. De Rev-100 heb ik nog nooit gehoord, maar voor 50 euro kun je geen bult vallen. Bevalt-ie niet, dan kun je hem voor die prijs makkelijk weer doorverkopen.

de reverb klinkt wat metalig maar is wel een goedkope goede multi fx proc.

Ik heb vroeger een Rev500 gehad, ik vond hem dus weer voor geen meter klinken.. :D
Beetje 'tunnelig' geluid, blikkerig inderdaad.. Ik ben blij dat ik hem weg heb gedaan.

Voor mij geen yamaha's meer..

je kan niet gek veel instellen en soms wil je die presets eigenlijk wel kunnen bewerken, maar voor het geld is het een prima effectenbak. ik heb er destijds een gekocht omdat ik em beter vond klinken dan de alesis midiverb, ook al had die meer instelmogelijkheden. je kan de rev-100 overigens wel via sysex/cc benaderen maar das weer wat ontoegankelijk.

je kan het moeilijk vergelijken met een goeie lexicon, maar voor allround werk en delays is ie prima.

Ik heb altijd met veel plezier met de rev100 gewerkt. De reverbs zijn idd metaalachtig, maar ik gebruikte hem vooral voor de delays. Vond de delays altijd goed klinken in de mix.
In het verleden heb ik ook zitten stoeien met de xtra parameters die alleen zijn te benaderen via control changes, maar dat is te veel werk. Maar goed, voor 50 euro heb je een hele leuke fx bak in huis.

Hhehe, precies....

Ik heb em nu thuis staan, jammergenoeg nog niet echt kunnen testen, dat komt van het weekend wel.

Het is idd een simple bakje, maar voor het geld echt wel leuk. Dat het een beetje blikkerig klinkt vind ik niet erg, ik ga em toch niet voor zang gebruiken, meer voor vreemde ambient geluiden en pads, dus daar is dit kastje wel goed voor volgens mij.

Heb gister bij die man even door een microfoon lopen blaten, maar dat klonk echt wel oke. Zeker voor vreemde geluiden.

Geen miskoop iig (zat ook nog een zelfgemaakte flightcase van aluminium bij!)

Back