Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Ah zo , ja waarschijnlijk wel , soms 100% cirklon , soms 50/50 ..etc
Ik doe net hetzelfde , Combinatie cirklon-renoise-loomer architect , soms alleen cirklon om vst's aan te sturen, soms alleen Hardware , en periodes van alleen maar supercollider ..whatever you feel like .
Denk dat het bij de meeste artiesten zo is , maar ik betwijfel echt wel dat Richard's huidige main seq. software is .
Come to D. en Drukqs waren echt wel tracker orientated en dat hoorde je , en nu heb ik echt een cirklon vibe , aux events to transpose is all over the place op Syro etc..

Eyyy, ik ben ook aan de beurt !!!

Mocht iemand interesse hebben in een Cirklon v1 in perfecte staat met CVIO breakout box / doos enz. Stuur maar een pm. Hoor ik niets knal ik em vh weekend wel op MP.

2250 is ie van jou :)

Eyyy, ik ben ook aan de beurt !!!

Mocht iemand interesse hebben in een Cirklon v1 in perfecte staat met CVIO breakout box / doos enz. Stuur maar een pm. Hoor ik niets knal ik em vh weekend wel op MP.

2250 is ie van jou :)
hoe lang stond je op de wachtlijst?

Morgen komt die van mij binnen als het goed is :). Dat wordt weer uren geklooi om alles weer op een fijne 1-druk-op-de-knop-alles-werkt manier aan te sluiten gok ik. Volgens mij zijn er nogal wat verschillende manier om dit te gaan doen, met Ableton daarin mee genomen. Nu werkt alles tiptop aangestuurd door Ableton via (usb)midi en overbridge voor de RYTM. Is het bv slim om eerst eens te kijken of ik met de Cirklon door Ableton alles aan kan gaan sturen via de usb poort? Voordeel lijkt me dat ik dan ook alles in Ableton op kan nemen en ik niet alles opnieuw aan hoef te gaan sluiten, maar misschien zie ik daarin wel iets over het hoofd... Het lijkt me dat ik in Ableton bij de verschillende Tracks dan een van usb poorten van de Cirklon kan kiezen als midi in.

Hoor het graag als iemand hier al een goede weg in gevonden heeft :)

Hier alle hardware aangesloten op de midiporrten van de Cirklon. Audio opnemen in Ableton is geen probleem maar als je midi wilt opnemen moet je wat meer nadenken over de configuratie. Persoonlijk neem ik geen midi meer op in Ableton op omdat Cirklon alles automatisch opslaat. Het kan echter wel....

Nog even, voordeel daarvan, vind ik, wanneer ik geen zin heb om computer aan te zetten, kan ik nog steeds met muziek aan de gang omdat CK master is. Mocht ik het dan alsnog willen opnemen, zet ik computer aan en is deze master.

Bij mij is het een andere workflow: als ik de cirklon gebruik, is ableton een bandopnemer. Ik prik dan alle midikabels in de cirklon. Een beetje (euh ik bedoel net t zelfde) als ik maschine gebruik eigenlijk. Als midi spuwer. Met usb heb ik geen ervaring, en de kans is klein dat die er ooit komt.
Zit je al op 't cirklon forum? Daar kan je bestanden vinden die je tijd besparen om je hardware aan te sturen (midi setup dingen) - ben ff naam kwijt.

ja dat zal de term zijn :)
Ik heb er ook n boel zelf gemaakt. Het makkelijkste is, ze gewoon maken met een midi keyboard, mep alles in en delete wat je niet nodig hebt. Dat gaat sneller dan (in geval van drumbakken) ze allemaal apart uitvlooien en toewijzen. Want dan heb je dubbels.

Zit je al op 't cirklon forum?
yes, heb daar ruim 4 jaar zitten refreshen en gelijk een hoop nuttige info op gedaan :)

Zoals jullie beiden zeggen denk ik het uiteindelijk ook allemaal aan te sluiten, met Ableton als bandrecorder. Toch ben ik benieuwd wat ik eerder schetste ook zou werken. Een hybride setup lijkt me erg handig en zou zo ik ook een voor een zaken over kunnen zetten ipv eerst alles in een keer uitvogelen. Maargoed, ik ga er al vanuit dat ik uren -zoniet dagen- kwijt ga zijn om hier weer een goede workflow in te vinden. Part of the fun :)

Haha ja ik heb er flink op gevloekt en zelfs privé les gehad online want ermee beginnen was toch wel n uitdaging. Alles toewijzen was al paar uur werk. En dan maar begrijpen hoe je n pattern maakt en n 2e pattern wisselt. Hoe ik y deed: maak 2 patterns, wijs ze toe aan dezelfde bak op n apart kanaal. Dat scene pattern gedoe is diep graven in mijn iq. Ben niet de slimste haha

Als ik mag adviseren, begin met Cirklon aan Ableton te koppelen en dan maar één of twee hardware apparaten aan de Cirklon. Dan houd je het overzicht. Als je meteen alles (ik weet niet hoeveel je hebt) via de cirklon wilt doen, kan het wel eens lastig worden om problemen te onderscheppen. Op deze manier kun je steeds verder uitbouwen als je denkt het te begrijpen. Kan best snel gaan overigens.

Morgen komt die van mij binnen als het goed is :). Dat wordt weer uren geklooi om alles weer op een fijne 1-druk-op-de-knop-alles-werkt manier aan te sluiten gok ik. Volgens mij zijn er nogal wat verschillende manier om dit te gaan doen, met Ableton daarin mee genomen. Nu werkt alles tiptop aangestuurd door Ableton via (usb)midi en overbridge voor de RYTM. Is het bv slim om eerst eens te kijken of ik met de Cirklon door Ableton alles aan kan gaan sturen via de usb poort? Voordeel lijkt me dat ik dan ook alles in Ableton op kan nemen en ik niet alles opnieuw aan hoef te gaan sluiten, maar misschien zie ik daarin wel iets over het hoofd... Het lijkt me dat ik in Ableton bij de verschillende Tracks dan een van usb poorten van de Cirklon kan kiezen als midi in.

Hoor het graag als iemand hier al een goede weg in gevonden heeft :)

Dit werkt precies zoals ik hoopte :). Ik heb een Ableton template, met daarin al mijn synths en drum units. Die kan ik dus een voor een armen en midi instellen dat het vanuit een van de Cirklon usb poorten komt. Superhandig om zo gelijk de CK te leren kennen en niet alles eerst opnieuw aan te sluiten. En wat een enorm tof ding! Ben benieuwd wat Colin hier allemaal nog uit gaat krijgen, zeker ook met het touchscreen :)

Ik heb ook witte rook uit Berlijn gekregen! Ik zit nu toch wel in dubio of ik ga toehappen. Mochten forumleden geïnteresseerd zijn om via mij te bestellen dan hoor ik dat graag. Ik ga dit weekend eens nadenken over of ik 'm wel of niet bestel.

hmm interessant om de workflow te zien
al vond ik dat ook van dit filmpje van de hapax:

ben van beide nog niet helemaal overtuigd echter, al neig ik wel naar de hapax (al ontbreken daar nog enkele zaken)

Back