Reason: andere controllers toewijzen?

bjodero

<turboprutser>
Écht waar, ik heb eerst een half uur gezocht voordat ik deze vraag stelde. Ik dacht: iemand moet vast eerder tegen dit probleem zijn aangelopen, maar dat lijkt er niet op. En de handleiding biedt óók al geen uitkomst...

Het volgende is het geval:
Ik stuur Reason aan met m'n Korg MS2000. Werkt prachtig, maar tóch nog wat vraagjes: hoe wijs ik een controller toe aan bijvoorbeeld de pitch van Ch1 van een ReDrum? Dit knopje zit namelijk niet op de MS2000...
Als ik met rechts klik op het draaiknopje, kan ik wel iets instellen (met 'learn from MIDI input', etc.), maar er gebeurt niets...

En: kan ik ook MS2000-knopjes toewijzen aan controllers van de effectunits? Voor het filter van de Scream zou dat wel erg vet zijn, natuurlijk.

En: is het ook mogelijk om de Solo- en Mute-knopjes in de mixer te bedienen met m'n Korg? Dan kan ik pas écht goed arrangeren!

Groet,

Bjod.

ja de midi learn is je vriend......maar dan moet je wel ff de juiste midi poort activeren bij de midi remote instellingen

Ja, heb ik. Ik gebruik altijd MIDI-channel 1 voor alles. Hij ontvangt ook wel MIDI-signaal, maar als ik op 'OK' klik, doet 'ie het niet! Snik...=(

Origineel geplaatst door bjodero
Ja, heb ik. Ik gebruik altijd MIDI-channel 1 voor alles. Hij ontvangt ook wel MIDI-signaal, maar als ik op 'OK' klik, doet 'ie het niet! Snik...=(

zie je wel een midi controller doorkomen dan als je op learn hebt geklikt? zend de MS2000 uberhaupt wel midi CC's uit?

Zeker wel! Als ik aan een knopje op de MS draai, komt keurig het CC-nummer in beeld, en er beginnen van die blauwe vierkantjes heen een weer te bewegen. Lijkt me op zich OK, toch? Maar dan...?!

Origineel geplaatst door bjodero
Zeker wel! Als ik aan een knopje op de MS draai, komt keurig het CC-nummer in beeld, en er beginnen van die blauwe vierkantjes heen een weer te bewegen. Lijkt me op zich OK, toch? Maar dan...?!

blauwe vierkantjes?

Ja, ik bedoel te zeggen: Reason reageert wel degelijk als ik aan een knopje op de MS2000 draai.
Wat doe ik nou verkeerd!?

Heb je wel een legale versie? :)

Ken het ook aan liggen, heb ik ervaring mee... :S

Back