Breaks Tune: Ether

ik vind het idee wel leuk

wel goede drumgeluiden enzo
de akkoorden vind ik wat cheesy, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

misschien kan de bassdrum op iets betere plekken staan.. het loopt zo net niet helemaal lekker door.
verder, als je 2 bassdrums op 1/16e noot achter elkaar zet, dan klinkt het vaak meer funky als je bijvoorbeeld de eerste ietsje zachter afspeelt.

toen er op 2:15 een soort breakbeatje bijkwam dacht ik OH YEAH! nu gaat het beginnen!
maar alles gaat daarna een beetje hetzelfde door als daarvoor. vond ik jammer.
je zou er op 2:29 een goede bassline in moeten droppen

wouter.

ik vind je sound achter uitgaan ! ccode !
die 808 hihats zijn het lekkerste .. de rest kan me niet bekoren
die kick vind ik zelf te 909 .. daar moet een dikke sample kick onderzitten wat mij betreft
Ook snare vind ik een beetje niks ...

die rave geluiden moeten wat mij betreft terug naar 1992 toen de prodigy top notch was ;)

zoek voortaan eens een kick and snare die lekker bij elkaar past ..
liefst samples van funk platen .. of kom eens bij wat samples scoren !

ook mag er meer diversiteit in de drum programming
just an added breakbeat won't do the trick

luister eens naar dizzy rascal .. die sounds vind ik echt top notch

sorry ... je hebt toch een neger nodig zoals Toon dat altijd mooi zegt !

( en ja ik weet ... ik hou me ook niet aan me eigen regels !)

Maar kom maar langs !

k krijg er een beetje vaag gevoel bij. De opbouw is mij te linear.van begin tot eind loopt het gewoon door zonder echte hoog te punten, Er moet zeker en vast meer variatie in. Voor de rest klinkt het aardig pro. Het is niet mijn muzak, maar het is luisterbaar :kroon: Tip. Maak een fill op je drum bak en doe dat voordat je zon synthlijn er in gooit. Dan creer je alweer meer actie.

Origineel geplaatst door MadR
ik vind je sound achter uitgaan ! ccode !

luister eens naar dizzy rascal .. die sounds vind ik echt top notch

sorry ... je hebt toch een neger nodig zoals Toon dat altijd mooi zegt !

( en ja ik weet ... ik hou me ook niet aan me eigen regels !)

Maar kom maar langs !

Bedoel je zo'n soort beat ?:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/dazzle.mp3

Het trackje van deze thread is in een ochtendje onstaan als cheesy breakz trackje, dus echt "mijn sound" is niet alleen dat trackje ;)
Maar ik snap wat je bedoeld :)

Origineel geplaatst door C-Code
Bedoel je zo'n soort beat ?:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/dazzle.mp3

Het trackje van deze thread is in een ochtendje onstaan als cheesy breakz trackje, dus echt "mijn sound" is niet alleen dat trackje ;)
Maar ik snap wat je bedoeld :)

yep dat bedoel ik ..
alleen mist de kick hier weer wat punch
maar tering wat zijn die bassen vet hee !
dat randje is helemaal top !

waar komen die vandaan ???

Vind het intro te lang en te oninteressant. Pas na ruim een minuut komt er een synth om de hoek kijken, maar die is ook al niet echt geweldig origineel of pakkend. De akkoorden die je gebruikt zijn wel erg (te) gemakkelijk. Dat andere trackje dat je hier post (dazzle) vind ik daarentegen erg geinig! Lekker direct, leuke geluiden en mooie bas. Die zou ik eerder uitwerken als ik jou was. Succes ermee! :)

hoi C-Code,

Mooie track moet ik zeggen. Waar heb je die bekkens vandaan? Klinks als een Korg of Roland analoogje.

Ik zou de friemels op de achtergrond zelf wat meer op de voorgrand leggen, maar dan boet je natuurlijk wel in op de power van het nummer. Maar goed da's een kwestie van smaak.

Klinkt grappig, mis alleen meer chaos. :)

Back