Gitaarwerk
Stamgast
Wat ik me nou afvraag, compressors over zang 'opent' het geluid heel erg, das goed natuurlijk (in veel gevallen, als we aannemen dat er goeie apparatuur en een goeie technicus is)
Maar! : zoals het is ' compressie ' comprimeert hij dus het geluid...
Wat ik me nou afvraag en misschien een hele foute mening, dat weet ik niet, daarom ook discussie
is ik noem bijvoorbeeld een nummer waar het duidelijk te horen is (denk ik)
Withney Houston - I learned from the best
niet mijn favo muziek, (wel mooi nummer verder hoor)
Dat mens heeft zo ontzetten veel power in der stem, maar ik denk dat dat door compressie teveel word 'weggehouden'. Ik denk dat Als over haar stem GEEEN compressie zat zodat de stem meer de muziek overwelmde, dat je dan een veel mooier nummer kreeg, veel meer power en emotie in de stem.
Hoe denken jullie hierover? (btw, als je nog numemrs weet wat dit ook heeft wat ik bedoel, post ze ff
(titel of course)
Maar! : zoals het is ' compressie ' comprimeert hij dus het geluid...
Wat ik me nou afvraag en misschien een hele foute mening, dat weet ik niet, daarom ook discussie
is ik noem bijvoorbeeld een nummer waar het duidelijk te horen is (denk ik)Withney Houston - I learned from the best
niet mijn favo muziek, (wel mooi nummer verder hoor)
Dat mens heeft zo ontzetten veel power in der stem, maar ik denk dat dat door compressie teveel word 'weggehouden'. Ik denk dat Als over haar stem GEEEN compressie zat zodat de stem meer de muziek overwelmde, dat je dan een veel mooier nummer kreeg, veel meer power en emotie in de stem.
Hoe denken jullie hierover? (btw, als je nog numemrs weet wat dit ook heeft wat ik bedoel, post ze ff
(titel of course)
:confused: 

)