Rm1x Midi timing

Techz2k4

Ingeburgerd
Als ik op mijn Rm1x een drumloop maak, waarvan de meeste geluiden uit de rm1x zelf komen en bijv. de kick uit de S3000XL sampler. Dan klinkt ie loop anders kwa timing dan als alle geluiden uit de Rm1x komen.

iemand anders hier ervaring mee?

De rm1x heeft voor zover ik weet een hele strakke timing....het kan zijn dat je je kick niet goed geknipt hebt en dat er dus wat 'lucht' voor zit....laat eens twee geluide (kick ofzo) tegelijk lopen, twee geluiden met een duidelijke attack. Wat hoor je dan?

Origineel geplaatst door bazziman
De rm1x heeft voor zover ik weet een hele strakke timing....het kan zijn dat je je kick niet goed geknipt hebt en dat er dus wat 'lucht' voor zit....laat eens twee geluide (kick ofzo) tegelijk lopen, twee geluiden met een duidelijke attack. Wat hoor je dan?

Dacht net hetzelfde, alleen ben jij iets sneller :)

Optisch, via display en op het gehoor begint die kick echt direct. Het is ook niet dat ie uit de maat loopt. Het klinkt alleen zo... anders.

Dat ligt inderdaad zonder twijfel bij iets wat je zelf hebt gedaan. De Yamaha rm1x/ QY700 en Rs7000 hebben echt een rete strakke timing namelijk.

Back