cubase

cream

Ouwe rot
Hoi

Werk al wat jaartjes met cubase maar wil nu toch van de 2 laatste ergenissen die ik heb af zijn.
2 vraagjes dus..

1) Als ik werk met midi speelt ie sommige noten niet af.(vaak bij legato noten, soms ook niet) De oplossing die ik tot nu toe gebruikte was in het synchronisatie menu iets omhoog jassen( qpn ofzo?) Maar heb toch het gevoel dat het anders kan.(gewoon een snellere pc kopen?)

2) Als ik in de key-edit aan het tekenen ben doet dat potloodje soms niks meer. :(
Heb een idee dat het iets met de locators moet zijn..

Dat was ie..ben benieuwd..

vraag 1: long shot misschien maar...

vraag 1: long shot misschien maar...

in vroegere software kwam het me wel eens voor dat sommige noten wel degelijk in de partituur stonden en toch niet afspeelden. Dat kwam omdat er (om duistere nooit achterhaalde redenen) meteen na de nootaanslag een 'All notes off' te zien was in de event editor. Heeft misschien iets te maken met overmatig (en vooral onjuist) gebruik van de hold-pedaal?

::: copy-paste (in mijn geval)

::: copy-paste (in mijn geval)

Probleem 1 heb ik ook ooit ondervonden. In mijn geval kwam het doordat ik een midi patroon (balk) van project A kopieerde en dan plakte in project B. De noten stonden er, maar werden niet gespeeld.
Ik heb ze dan maar identiek nagetekend in de volgende measure(s), maar een echte oplossing heb ik er niet voor gevonden.

Nu denk ik wel dat Cream slim genoeg is om te weten dat ie al z'n voices zou hebben opgebruikt.

of niet?

nou nee dat is het eigenlijk ook niet..:D
Ik gebruikte maar 1 track waar een (mono) kick uit een drumcomputer vandaan kwam. Zou toch moeten werken. De eerste noot hoorde je dan wel. de tweede weer niet en daarna afwisselend. Maar ja, heb me dr al bij neergelegd dat het ooit wel gaat werken in een verre toekomst..

Back