Latency bij XTC-Project

Croaton

Infected with the virus!!
Zaterdag ben ik met wat hulp van Quifster mijn computer aan het "herinrichten" geweest. Ik draaide eerst creamware gewoon als scope project. Maar ik zag de voordelen om dit te integreren in cubase, doormiddel van een zogenaamd XTC-project. Dus ik begonnen de nodige instellingen te doen en het projectwindow te veranderen. De buffersize heb ik cset.XXX aangepast voor het onthouden van de latency.

Vervolgens in cubase enkele bussen aangemaakt om het geluid realtime te kunnen horen. Dit werkt allemaal prachtig, opnemen gaat ook zeer eenvoudig. Alleen hiervoor had ik nog geen xtc-project nodig.

Vervolgens ga ik spelen met de creamware plugins in cubase. ik pak de kick uit een jomox en pas hier wat compressie en eq op toe. hiernaast zet ik wat rim, clap en snare uit de jomox en pas hier geen effecten op toe. Nu hoor ik ineens flinke latency (bijna offbeat). Als ik vervolgens bij device setup, de latency wat aanpas, scheelt dit marginaal.

De delay compensation staat aan.
Ik heb monitoring ook al uit gezet.
Ik heb de plugins verscheidene malen geupdate

Wat wel opvalt is dat wanneer ik op het audiokanaal sta waar de kick doorgaat en de effecten op van toepassing zijn, ik totaal geen latency heb. Sta ik op een ander kanaal, dan heb ik wel de latency

Ik kan bij het afluisteren wel continu op dit kanaal gaan staan, maar dan ben ik genoodzaakt om op maxiaaml 1 bus creamware effecten toe te passen. Of ik kan op alle kanalen dezelfde effecten toepassen wat weer ten koste gaat van de dsp.

Iemand een idee wat de oplossing is??

Ik heb helaas geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem gehad, gehad ja, want het was opeens weg in een ander projekt.. Ik heb een pulsar 2 en draai scope 4, en ik heb echt grote problemen, de gewone modus draait bij mij niet eens, op 1 of andere manier heeft hij constant geen clock, maar in xtc mode is dat geen probleem.
Bij xtc mode heb ik nog wel latency problemen. Als ik nuendo of cubase sx opstart heb ik ongeveer 2 dagen latency, ik heb de .ini file al aangepast. Ik moet elke keer als ik opstart de latency opnieuw instellen!

Ik hoop dat er iemand met een oplossing is...

hoewel ik zelf al jaren zonder problemen met Creamware spullen werk, heb ik eigenlijk geen ervaring met het hele XTC gebeuren.
Voor zover ik weet is latency echter normaal bij gebruik van XTC, maar moet Cubase SX dit wel kunnen compenseren d.m.v. latency compensation.
Misschien hebben jullie het al gedaan maar ik raad maar even aan om even hier te kijken voor een overzicht van tips voor XTC. En anders is PlanetZ sowieso wel de beste plek om vragen te posten m.b. tot Creamware.

2 king of snake: die link heb ik al gebruikt voor het instellen van de buffersize etc... hierin staan dus geen oplossingen... toch bedankt :okdan:

nog iets vreemds: wanneerik bij audiokanalen op record enable druk wanneer delay compensation aanstaat, dan lijkt het wel of effecten worden gemute (dan heb ik geen latecny , maar ook geen effecten)

wanneer ik vervolgens delay compensation uitzet, dan werken de effecten weer, maar ook de latency...

wie helpt me uit de brand. ik zal zo nog eens op planetz kijken. ff mijn beste engels bij elkaar rapen

Back