Nieuws van Behringer

Foto's van deze drie synths komen van de Namm 2025 ! Dus klaar voor produktie zou ik zeggen . Die BX 1 is wel tof.

Ik weet wel dat ze een DX1 hebben, al deze synthesizers clones hebben ze het origineel overgenomen van een veiling. (De apparatuur is afkomstig van de band (ik dacht) Tears of Fears)
Klopt, hier een video van de restauratie:

Ik vind die BX-1 er een heel stuk beter uit zien dan de Prophet/Jupiter clones.

Ik vind die BX-1 er een heel stuk beter uit zien dan de Prophet/Jupiter clones.

Eens!
Die anderen zien er uit als Temu produkten.

Ik ben wel benieuwd naar de klank van getoonde instrumenten, maar ik word er niet hebberig van.

Another

Attachments

• BX-1.jpg
    BX-1.jpg
    177 KB · Bekeken: 114
De opsix loopt rondjes rond een DX1.
Qua features misschien, maar qua klank? Ik vind die oude Yamaha FM-bakken toch wel lekker hoor. Ik ben wel groot fan inmiddels van de TwistFM, maar die is dan weer een stuk beperkter qua algoritmes enzo (4+2 ops).

Ik vind die BX1 er wel indrukwekkend uitzien, maar ik vraag me af hoe bedienbaar alles is.
Hij nodigt mij niet gelijk uit om eens lekker klanken te gaan maken, maar dat is slechts een eerste indruk.
Ik heb er sowieso de ruimte niet voor en met de Opsix en de Iridium ben ik qua FM ook wel voorzien.

Ondertussen ben ik op een punt dat ik vaak denk: "als het niet lukt met de spullen die ik heb lukt het nergens mee" en dat is wel een prettig gevoel eigenlijk.

Die DX1 was toch niet de meest intelligente FM synth van Yamaha. Misschien we de meest gebruiksvriendelijke. Zet er dan een FS1r in en doe er wat knoppen en schuiven bij. En een begrijpelijke manual

Ze hadden door dat een DX1 precies als een DX7 II klinkt, dus ze hebben hem analoge CS80 filters en fx gegeven om er meer mee te kunnen. Nice!

Ze hadden door dat een DX1 precies als een DX7 II klinkt, dus ze hebben hem analoge CS80 filters en fx gegeven om er meer mee te kunnen. Nice!
Dat is leuk inderdaad. Bij de TwistFM is het ook tof dat er analoge filters inzitten.

Waarom vindt je dat?

Tja, ik vind het lastig om er de vinger op te leggen.
Ik vind ze niet perse heel lelijk, maar ze missen op de een of andere manier finesse.
Vooral bij die JT vind ik het allemaal wat goedkoop rechttoe rechtaan ogen.
Een beetje zoals de nep Lego op Ali/Temu.

Back