Nieuws van Behringer

Tsja, ik vind ze beide best wel lekker klinken, en voor €99 euro wil ik ze ook wel proberen.
Op de pro vs mini was ik wel snel uitgekeken om eerlijk te zijn.

Ik vind die cz-1 en ub-xa mini's lekker klinken!
Waarschijnlijk haal ik ze allebei wel, als ze nu ook nog een mini analoge vocoder maken, dan kan ik er een mooie compacte live setup mee maken.

Die VCS3 is niet echt een alternatief voor denk ik (Erica Syntrx komt misschien enigszins in de buurt?). Ik geloof dat dat er wel eentje was waar veel mensen zich op verheugden. Pro 16 lijkt me wat overbodig gezien het aantal Prophet(achtigen) dat er al is.

Is toch al voldoende wat op de markt te koop is of zijn deze twee nu echt nodig?
was leuk geweest, inmiddels gegaan voor de erica syntrx 1 en ( vroeger synthi-a gehad) kan zeggen dat dat meer dan voldoende voldoet aan mijn behoefte 🙂
( staat er ook nog een te koop zag ik of synthforum voor een scherpe prijs )

Vind het ook raar dat het zo stil is ineens.
Op wat dwerg synths en fx is er weinig uitgekomen. Maar goed BH heeft wel een flinke lineup kwa synths nu.

Is het dan dat er te weinig pre-orders zijn voor de pro16. Want dat die gecancelled is vind ik vreemd.
DIe easel kloon komt wellicht ook niet. Dat lijkt me dan net iets te niche. Alleen nerds doen Buchla :-)

Op wat dwerg synths en fx is er weinig uitgekomen. Maar goed BH heeft wel een flinke lineup kwa synths nu.

Is het dan dat er te weinig pre-orders zijn voor de pro16. Want dat die gecancelled is vind ik vreemd.
DIe easel kloon komt wellicht ook niet. Dat lijkt me dan net iets te niche. Alleen nerds doen Buchla :-)
Ja die pro16 zou je dan wel verwachten. Prophet is toch wel een erg bekende en gewilde synth lijkt mij. Ik zie de P6, rev2 of p5/10 toch wel in de meeste studio/producer video op YouTube.

Die VCS3 was de enige kloon die mijn interesse wekte.
Ondertussen wat andere paden ingeslagen en niet echt ruimte meer, maar als het product mij had weten te overtuigen...tja...

Ik vraag mij dan toch af waar het misging.
Er zijn door Behringer zelf de nodige plaatjes van de voortgang verspreid.
Lukt het dan technisch niet om het origineel te benaderen of lukt het niet om het voor een koopje te doen?

Maar de aangekondigde BX700 is er nog steeds niet, terwijl er wel andere kleine synthjes bijgekomen zijn.

Lukt het dan technisch niet om het origineel te benaderen of lukt het niet om het voor een koopje te doen?

Kan ook aan marktomstandigheden liggen. Het was sowieso de vraag of de VCS3 echt zou verkopen in de Verenigde Staten, maar met de onzekerheid door wat importheffingen wel of niet gaan doen is het slecht te voorspellen wat de vooruitzichten zijn. Als verkopen elders (Europa, Azië) onvoldoende zijn om eraan te verdienen, dan is het economisch gezien geen goed idee om verder te gaan met het project.

Volgens mij was die vcs3 deels al klaar ook.
Klopt, daar waren ze al mee aan het beta testen ook dus dan zou je zeggen dat het model grotendeels produktieklaar is en dan ga je niet als je zoveel uren en kosten er in hebt zitten het in de laatste fase het nog afblazen en Uli is ook wel iemand die graag de iconische modellen wil uitbrengen, dat vindt ie belangrijk.
Kan ook aan marktomstandigheden liggen. Het was sowieso de vraag of de VCS3 echt zou verkopen in de Verenigde Staten, maar met de onzekerheid door wat importheffingen wel of niet gaan doen is het slecht te voorspellen wat de vooruitzichten zijn. Als verkopen elders (Europa, Azië) onvoldoende zijn om eraan te verdienen, dan is het economisch gezien geen goed idee om verder te gaan met het project.
Kans ja dat het momenteel met de importtarieven te maken heeft en dat ie wacht?
Dit is wat je op internet vindt;

Behringer is developing a full-sized analog synthesizer clone of the legendary EMS VCS3, originally announced in 2017 and first teased with a prototype in 2021. The project has faced significant delays, primarily due to mechanical challenges with the 16x16 pin matrix, which were reportedly resolved after extensive development. Behringer confirmed in October 2023 that the pin matrix had passed a stringent 100,000 lifecycle test , and units are now being shipped to beta testers for final evaluation against the original synthesizer. Once beta testing is complete and the final design is approved, manufacturing will begin. The company has emphasized that the wait is worth it, despite the extended timeline.

Kans ja dat het momenteel met de importtarieven te maken heeft en dat ie wacht?
Dit is wat je op internet vindt;

Behringer is developing a full-sized analog synthesizer clone of the legendary EMS VCS3, originally announced in 2017 and first teased with a prototype in 2021. The project has faced significant delays, primarily due to mechanical challenges with the 16x16 pin matrix, which were reportedly resolved after extensive development. Behringer confirmed in October 2023 that the pin matrix had passed a stringent 100,000 lifecycle test , and units are now being shipped to beta testers for final evaluation against the original synthesizer. Once beta testing is complete and the final design is approved, manufacturing will begin. The company has emphasized that the wait is worth it, despite the extended timeline.

Ja, als je dat leest krijg je de indruk dat er geen grote problemen waren (technisch, economisch, etc.) en dat het een kwestie van tijd was om de productie en daarna de verkoop te beginnen.

Maar je roept de interessante vraag op of dit nu definitief het einde is, of dat Uli wil afwachten hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Echt haast heeft hij nooit met het uitbrengen van iets nieuws. :D Dus is er wellicht nog hoop.

Ik zou nog wel even een slag om de arm houden, tot dusver zijn het 2 anonieme screenshotjes zonder context of bevestiging. Het zou van Sweetwater afkomen die klanten informeert over deze annuleringen. Maar misschien is het alleen voor de US vanwege invoerheffingen oid, of misschien is het wel helemaal gelül. Ik weet niet wat de status van de VCS3 was [-edit- oh ik lees hierboven dat die ook al in beta was], maar de Pro-16 zou al een jaar in betatest zijn dus dan is het wel een raar moment om de stekker eruit te trekken.

Dat was er dan eentje die mij wel leuk lijkt omdat ik een echte Easel veuls te duur vind.

Laatst gewijzigd:
Dit zou toch best goed een promotie stunt kunnen zijn? Zeggen dat iets niet meer komt, de vraag ophogen en daarna alsnog produceren omdat ze graag naar de vraag luisteren. Die P16 komt er wel hoor. :D

Dat was er dan eentje die mij wel leuk lijkt omdat ik een echte Easel veuls te duur vind.
Nou ja een hoop dingen zijn duur. ok de Easel net een tikkie veel maar goed als je iets wil dan wil je het.

maar goed ik vind het wel echt stil rond BH. Wel veel modular, fx en dwerg synths.
Er kwam de XM-2 die me erg interessant lijkt om er 2 te hebben en dan met de Haken 4x CV en OSmose te bespelen.
Die werd toen rond de import-tarieven ineens een pak duurder en blijft nog rond dezelfde prijs hangen.
Dus blijft toch een vreemde ontwikkeling.
We zullen het zien.

Back