nord modular rack probleem

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
is de functie "play active slot of selected slots" hetzelfde op de modular RACK en de Keys??
op mijn rack wil hij niet de 4 parts spelen als ik hem triger via 1 midikanaal (en de rack in "play Selected sots" mode zet),
ook al zet ik de 4 parts op een verschillend midi-kanaal dan zouden ze in princiepe toch alle 4 getriggerd moeten worden als ik de modular in "play seleced slots"-mode zet en alle slots actief zijn??....

Beide machines zijn bestuursmatig identiek. Als je het op de keys werkend heb, moet de rack versie het ook kunnen.

misschien stom antwoord maar moet je ook niet de uitgangen toewijzen? 4 geluiden komen niet uit 1 uitgang. Maar dit wist je waarschijnlijk al. (of hoeft dit helemaal niet? :D )

In de NM Classic zijn de 4 Slots te gebruiken via hetzelfde Midi kanaal als ware het een vier layer performance. De Midi toewijzing kan via het Panel door 'systeem' te gebruiken of via een dropdown menu in de Editor. De toewijzing van de uitgangen heeft hier niets mee te maken. Alle vier de Slots kunnen naar dezelfde uitgang worden gestuurd.

Indien het niet schijnt te werken op het Rack, dan kan er iets fout zijn in de aansturing van de Midi.

Alles op een rijtje:
Er dienen wel vier verschillende Patches in de vier verschillende Slots geladen te worden.
De Midi kan vier verschillende kanalen zijn (4 synthesizers) of hetzelfde kanaal (performance)
De uitgang kan vrij gekozen worden, dus alle vier worden via de Out module in de Patch van de juiste volume waarde voorzien.
Via PanelSplit worden knoppen 1 t/m 6 aan Slot A toegewezen en zo verder.

Wout

ik heb de oplossing al gevonden...
De midikanalen van de rack-versie moeten allemaal op hetzelfde midi-kanaal staan om samen getriggerd te worden...
Bij de key-versie kan je ze alle 4 triggeren van het keyboard ongeacht de midi-instellingen van de 4 parts
(staat in de laatste manual....)

Back