Ochtendje Monitors luisteren bij Feedback

ik heb de BX8 ook een keer beluisterd bij I4 muzique, ik vond ze in het midden niet mooi klinken, strings en pads missen warmte, ze klinken wat schel in het midden. "nadeel" is ook dat er bij I4 mackies HR 824 en 624 naast staan die beide beter klinken, veel beter klinken dan de BX8. dan is er wel ineens die warmte en die strakke bas.

Origineel geplaatst door olafmol
ik werk zelf ook zonder subs met mijn reveals, maar bovenstaande is natuurlijk beetje vreemd..het maakt wel degelijk verschil of een speaker tot bv 30Hz kan of tot 50Hz ....... of je er wel of niet iets mee doet is natuurlijk een 2e....

tuurlijk maakt dat verschil alleen kan de definitie van "deze gaat tot 30 Hz" anders zijn voor elke monitor.
Zo zal een monitor die lineair tot 50 Hz is en dan een rolloff van 6dB/octaaf heeft meer sub geven dan een monitor die lineair is tot 45Hz en dan een rolloff van 18 dB/octaaf heeft.

Origineel geplaatst door Backdrop
tuurlijk maakt dat verschil alleen kan de definitie van "deze gaat tot 30 Hz" anders zijn voor elke monitor.
Zo zal een monitor die lineair tot 50 Hz is en dan een rolloff van 6dB/octaaf heeft meer sub geven dan een monitor die lineair is tot 45Hz en dan een rolloff van 18 dB/octaaf heeft.

true

Origineel geplaatst door Errol
hebben jullie wel eens de bluesky monitors met subkast gehoord?

nope, maar lees er ERG goede dingen over...bij lucasarts werken ze er toch ook mee nu?

nope, maar lees er ERG goede dingen over...bij lucasarts werken ze er toch ook mee nu?

dobre was er hier op het forum ook erg lyrisch over btw ! ...

het goedkoopste setje van blue sky moet 600 eurie kosten
zelfde prijs als 2 tapco s8's :geslaagd:

over een sub toevoegen: dat is geen kattepis, want je moet dus je monitoring opnieuw afstellen, en dat moet je ook echt goed doen anders klopt er geen fuk meer van je geluid.....want je sub moet nl niet overlappen met je gewone monitors, de crossover moet dus goed worden ingesteld..... maar dat staat allemaal behoorlijk goed uitgelegd in de manual van de meeste sub's.... maar je hebt er dus wel een geluidsmeter voor nodig...

dit is idd een zeer nauwgezet taakje, dus het is sowieso GEEN goed idee om er een goedkopere sub van een andere merk onder te hangen wat je eerst opperde!!!

daarnaast vind ik dat de mackie hr824 juist teveel bass laat horen, niet verkleurd maar daardoor lijkt het
alsof alle andere TE weinig bass laten horen terwijl dat eigenlijk best meevalt ... vind ik dan.

die krk rp8's zijn met of zonder sub iig een zeer goede keuze :okdan:

Origineel geplaatst door Slipperman
waar had je die besteld eigenlijk want bij feedback hebben ze hem uiteraard niet en kon hem nergens anders in nederland vinden... (alsmede duitsland...)

:D Je ziet ze idd nergens. Heb bij Feedback de 5 en de 8 beluisterd en vond de 5 al goed klinken, dus ken alleen maar beter worden :D

Had ze alleen op de KRK-site gezien. Toen ik bij een zaakje kwam waar ze KRK's konden bestellen, heb ik naar de RP-6 gevraagd. Hij ging informeren bij de leverancier en die kon ze leveren, vandaar.
WEL enige weken wachten (net als bij de RP-5's trouwens, als je ze zou bestellen..).

Ben benieuwd! :P

Ik vind nergens een afbeelding van de achterkant van die KRK's. Kan iemand me vertellen of er ook een baspoort is achteraan de speaker (wil ik weten want ik kan mijn toekomstige speakers onmogelijk 1m van de muur plaatsen)? Is er een potmeter voorhanden om het volume in te stellen?

KRK's hebben zo'n 'gleuf'- baspoort aan de voorkant (fotootje is van de subwoofer, maar daar is 't duidelijker te zien)
RP10s_Front.jpg

De achterkant ziet er (volgens de gebruiksaanwijzing) zo uit:

Attachments

• krk back.gif
    krk back.gif
    5,1 KB · Bekeken: 154
Ja dat hebben alle KRK's , dat zou volgens eigen zeggen minder turbulentie opleveren als een rond gat...
no (?) pun intended :D

Op m'n V88's zit ook zo'n sleuf en het zal wel niet voor 100% daaraan te wijten zijn, maar ze beuken lekker strak in het laag 8)

in de nieuwste interface staat nu ook een test waarin onder andere de krk rp 5 en rp 8 onder de loep worden genomen, de tapco S5, en 2 esi n-ear soorten...

rp 5 kwam qua prijs kwaliteit het beste uit de test...

ik werk zelf ook zonder subs met mijn reveals, maar bovenstaande is natuurlijk beetje vreemd..het maakt wel degelijk verschil of een speaker tot bv 30Hz kan of tot 50Hz ....... of je er wel of niet iets mee doet is natuurlijk een 2e....

over een sub toevoegen: dat is geen kattepis, want je moet dus je monitoring opnieuw afstellen, en dat moet je ook echt goed doen anders klopt er geen fuk meer van je geluid.....want je sub moet nl niet overlappen met je gewone monitors, de crossover moet dus goed worden ingesteld..... maar dat staat allemaal behoorlijk goed uitgelegd in de manual van de meeste sub's.... maar je hebt er dus wel een geluidsmeter voor nodig...

ff wat gedetailleerde info:

"Setting Subwoofer Levels
Once the subwoofer is in position, its level needs to be matched with the near-field
speakers. For stereo systems, the process is straightforward. Obtain an SPL
(Sound Pressure Level) meter. Set the low-pass filter on the KRK subwoofer back
plate to 80 Hz (12 o'clock position) — if you will be using the internal high-pass filtered
outputs from the subwoofer to the near-field speakers.
Now, route 1-octave wide, band-pass pink noise to the monitor system, which will
be sent to the main speakers through the subwoofer or bass-management filters. A
good choice is 500 to 1,000 Hz band-passed pink noise, which is within the fundamental
frequency range of many vocalists, and minimizes high-frequency problems
but doesn't excite the subwoofer. Set this to a comfortable monitoring level.
(Typically 85 decibels SPL using the C response curve on the SPL meter)
Next, route 1-octave, band-passed, bass pink noise to the subwoofer via the same
filter path. A good noise choice is 35 to 70 Hz, which is below the 80-Hz frequency
of the subwoofer high-pass filter, but sufficiently high enough that most subwoofers
will have adequate response in that band. Set the gain of the subwoofer level control
until it matches the same 85-decibel SPL level.
Then, turn up the low-pass filter control on the subwoofer to 130 Hz. This allows
the bass energy between the near-field speakers and subwoofer to overlap. While
listening to it from the console mixing position, route pink noise with a band-pass of
80 Hz to 130 Hz to the speaker system. Have someone flip the phase switch
between 0 and 180 degrees, and then back, and note which position sounds loudest.
The loudest position is correct and in phase. Now return the low-pass filter to
the 80-Hz position (or another frequency if you are using external high-pass filters
for the near-field speakers). Your subwoofer should now be properly aligned for
phase, level and spectral response. "

Origineel geplaatst door dj wb
en kwaliteit ?

rp8

Back