Ochtendje Monitors luisteren bij Feedback

Origineel geplaatst door marcuuu
Die Tannoy,s komen ook niet meer is mij verteld.Ik heb ook nieuwe monitoren nodig en ging luisteren bij Feedback en wat ik erg jammer vond was het volumeverschil door de schakelkast.Ik kwam jammer genoeg ook met niets thuis. .....

goed nieuws: ik heb net een setje te koop gezet en die doen echt niet onder voor nieuwe. geen lawaai mee gemaakt, niet bij gerookt, niet mee gesjouwd. perfect, technisch en optisch.

zelf ben ik voor de krk rp5 gegaan.

heb zelf het idee dat ze allemaal met een hoop geweld een nearfield op de markt gooien in het genoemde segment. heb b.v. gister een setje spirit absolute 2 gehoord kan me best voorstellen dat je er mee mixen kunt maar tklingt als een natte krant in het midden gebied en laag heb ik helemaal niet gehoord .

als je op ongeveeer 1 meter afstand een willekeurig setje heb staan met hier en daar wat demping aan de muren kun je denk ik met alles wel iets maken mits je de gebreken kent .

zodra je meer en beter wil gaan de kosten met sprongen omhoog , zowel voor de speakers als de benodigde accoustische aanpassingen die nodig zijn om de duurdere systemen tot hun recht te laten komen

Origineel geplaatst door Slipperman
waar had je die besteld eigenlijk want bij feedback hebben ze hem uiteraard niet en kon hem nergens anders in nederland vinden... (alsmede duitsland...)

tja,
leo doet het tegenwoordig in de huiskamer, dus rp5 was meer dan genoeg voor mij.
helaas ook niet op voorraad bij feedback, maar woensdag rond 18.00 uur gebeld en vrijdagmiddag al bezorgd, vanuit keulen hè.

ik vind ze zeer te pruimen, deze zeer kleine kastjes (mooi afgewerkt) leveren een zeer aanvaardbaar rustig geluid af.
ben er blij mee.

Origineel geplaatst door mischa
heb zelf het idee dat ze allemaal met een hoop geweld een nearfield op de markt gooien in het genoemde segment. heb b.v. gister een setje spirit absolute 2 gehoord kan me best voorstellen dat je er mee mixen kunt maar tklingt als een natte krant in het midden gebied en laag heb ik helemaal niet gehoord .

als je op ongeveeer 1 meter afstand een willekeurig setje heb staan met hier en daar wat demping aan de muren kun je denk ik met alles wel iets maken mits je de gebreken kent .

zodra je meer en beter wil gaan de kosten met sprongen omhoog , zowel voor de speakers als de benodigde accoustische aanpassingen die nodig zijn om de duurdere systemen tot hun recht te laten komen

Haha, het midden van de 2's klinkt inderdaad als een krant, maar dan meer als de droge variant, eentje die nog net niet in de fik is gevlogen tijdens het fikkie steken (ja ok ho maar)
het midden klinkt erg hard, en kleurt behoorlijk (..) maar zoals je al zei, je kunt er enigzins mee werken als je de gebreken kent (duurt nogal even om ze te leren kennen, het zijn dan ook nogal wat gebreken)

Ik vond het wel fijn om nog eens een "recentie" van m'n 1e monitors te lezen :)

hey heel even tussendoor, wat gebruiken jullie als referentie muziek?

ik maak bijvoorbeeld hiphop waar de bass en de mid heel belangrijk zijn...

Maar om te beoordelen of je alles goed kan horen, zijn producties van de neptunes dan slim om te gebruiken op monitor boxen?
Of juist eigen producties? waarvan je dus de gebreken een beetje herkent?

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door DJ41
Ik ben later in de middag nog even naar Peter Verspuij geweest om wat monitors te checken. Ze hadden alleen de Alesis niet en de KRK RP8 ook niet. Wat ik wel even geluisterd heb is de Samson Resolv 80a's. Die klonken ook helemaal niet verkeerd! Het mid was een beetje slap, maar dat kun je volgens mij instellen. Op deze pagina : http://www.jkmm.be/catalogus.php?categorie=35 zijn ze te koop voor 385 euro per paar! Dat is geen geld. Wel hetzelfde verhaal als de KRK's, weinig sublaag. Maar als je op die site de Samson - Resolv 120a Sub erbij neemt van 195 euro, dan blijf ik ook nog onder de 600 euro. Maar dan wel MET een sub erbij. Ik zit nu dus zwaar te twijfelen....

Iemand anders nog iets nuttigs te zeggen over de Samson Resolv's? Ik ben in ieder geval reviews lezen. }:|

Voor de statistieken: hiero Samson Resolv 80A's

Gekocht bij Dirk Witte in Amsterdam. prijs 425 euro.

http://www.dirkwitte.nl/nl/productdetails.aspx?Code=AMRES80A

Gekocht o.a. door deze review:

http://www.soundonsound.com/sos/oct....htm?session=7e6cc1423ff003465de96dd920ce1f4e

Ik heb ze vergeleken met Behringers, M-audio BX8 en BX5, en nog wat spul. De BX8 klonk in mijn oren veel te gekleurd, helder, maar te veel bas (wat je teveel hoort komt te slap in je mix, right?). BX5's hadden een heel transparant geluid, op zich wel prettig, maar te weinig bas (ik heb gelezen dat BX5's met een sub een behoorlijk goede set-up is). De Mackie HR824 ook gechecked als referentie. Die laten veel meer detail horen, meer ambience/galm/reverb etc.

De Samsons hebben naar mijn idee een hele neutrale klank, beetje saai zelfs, en dat beschouw ik als een pluspunt, je kan er lang naar luisteren. Er zit een knop op om het mid een beetje te boosten ("Yamaha NS-10 optie"), ik heb hem op flat staan. Bass is een beetje te licht misschien, als ik een lage sub-klank genereer en die naar beneden laat lopen, dan is de toon naar mijn gevoel net iets te snel verdwenen, dat zou dus beter kunnen (maar misschien is mijn kamer te klein en komt die lange golf er gewoon niet lekker uit). Volgens de test bij sound on sound verdwijnt er ook iets van de ambience etc., als ik de eindmix op een goede hifi-set afluister klinkt het levendiger, ik geloof wel dat dat klopt.

Moinitors aangesloten op een M-audio delta-44 soundcard met een soundcraft spiritfolio 14/2 mixer ertussen (voor het gemak van de volume faders....), ik moet ze ooit nog eens testen zonder mixer ertussen voor het verschil.

Mijn conclusie: zeker geen wereld monitors, maar wel heel prima om lang naar te luisteren en een behoorlijke mix te maken.

mijn absolute zero's doen na meer dan 10 jaar nog steeds trouwe dienst. kunnen veel op hun donder hebben, maar wiil wel ooit nieuwe speakers, Blue Sky of HR824 dan denk ik als het actief wordt, of toch PMC TB2S passief op mijn huidige versterker en dan ooit voor bryston sparen

als je over soortgelijke systemen gaat nadenken moet je ook even kennis maken met mijn speakers systemen . Niks moet maar kan het je wel aanraden . Rank1 is reeds gebruiker en vele zullen volgen

ik zal tzt alle adviezen van harte verwelkomen, maar moet nog ffkes sparen.

je www link doet het trouwens niet mischa.

Ik ben zelf ook nog steeds opzoek naar 2 mooie actieve monitorjes. Op t oog had ik de Behringers en Alesis.

Maar nu heb ik een vraagje, je geeft de behringer duidelijk betere cijfers dan de alesis, terwijl je bij de review helemaal niet zo enthousiast bent over de behringer, zou je dit kunnen uitleggen? Dank je alvast :)

Ik heb persoonlijke ervaringen met Behringer. Deze zijn niet allemaal positief. Zelf verwachtte ik dat de Alesis speakers beter zouden zijn dan de Behringers. Maar ik was verrast dat ik dat dus niet vond. Maar misschien ligt dat aan de test-opstelling bij Feedback. Dus ga sowieso zelf eens luisteren is mijn advies!

Ik heb inmiddels de Event TR8's ontvangen en ik ben er erg content mee! Als vergelijking: Ik vind ze iets minder aanwezig in het mid dan de KRK's, maar het laag reikt wel een heel stuk verder. Ze klinken erg goed en ik heb geen spijt van de toch wat tricky "blinde koop" die ik gedaan heb.

Origineel geplaatst door BOPH3
hey heel even tussendoor, wat gebruiken jullie als referentie muziek?

ik maak bijvoorbeeld hiphop waar de bass en de mid heel belangrijk zijn...

Maar om te beoordelen of je alles goed kan horen, zijn producties van de neptunes dan slim om te gebruiken op monitor boxen?
Of juist eigen producties? waarvan je dus de gebreken een beetje herkent?

Alvast bedankt!

1 TIP: neem 2 cd's mee...

Enerzijds een cd die binnen je eigen 'genre' ligt, die je door en door kent en waanzinnig goed geproduceerd vind...
Anderzijds een cd die niet per se binnen je eigen genre ligt, maar je een slechte productie vind hebben.

Als je die beiden op een aantal paar monitoren luistert is het makkelijker een keus te maken. Ik vind overigens dat er hier wel heel makkelijk monitoren zoals de Behringers worden gekraakt. Het belangrijkste van monitoren is de opstelling en die is bij Feedback niet bij alle monitoren even 'goed'. Je kunt nog zulke high-end monitoren hebben, maar als je ze niet goed plaatst in een ruimte en je ze niet 'kent' of 'leert kennen', zul je nooit een topthuisproductie maken.

Een voorbeeld bij Feedback is bijvoorbeeld de plaatsing van de Dynaudio BM5a's en de BM6a's. De BM6a's zijn mijn favoriete monitoren en staan erg hoog op mijn wish-list maar bij Feedback staan ze verre van ideaal. De monitoren staan een end lager dan oorhoogte waardoor je belangrijke delen van het spectrum mist, bovendien staat in die ruimte bij Feedback (en dan heb ik het overigens over Rotterdam) allerlei aanbiedingmateriaal e.d. er vlak voor. Ook dat zal het geluid niet per se ten goede komen. Tenslotte stond van de BM5a's er maar 1 aan bij de uitverkoop waardoor je nog minder een beeld krijgt van zaken zoals stereoimaging.

Just my two cents,

Sub.

Heb (eindelijk) m'n KrK RP6jes binnen.. Zijn m'n eerste echte monitors, dus ja vergelijkingsmateriaal hebbik nie echt..

Moet zeggen dat ze lekker klinken! Lekker helder en ALS ik ze hard(er) zet dreunt 't goed genoeg om burenruzie te krijgen bij mij (maar da's geen kunst met zulke buren..).

Qua afmix-kwaliteit weet ik nog nie; zit ook half in studio-verhuizinkje dus..

Eigenlijk best een nutteloze post dit.. :erm:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Heb (eindelijk) m'n KrK RP6jes binnen.. Zijn m'n eerste echte monitors, dus ja vergelijkingsmateriaal hebbik nie echt..

Moet zeggen dat ze lekker klinken! Lekker helder en ALS ik ze hard(er) zet dreunt 't goed genoeg om burenruzie te krijgen bij mij (maar da's geen kunst met zulke buren..).

Qua afmix-kwaliteit weet ik nog nie; zit ook half in studio-verhuizinkje dus..

Eigenlijk best een nutteloze post dit.. :erm:

Gefeliciteerd , KRK is geen slechte keuze ik gebruikt zelf de V6 en deze
zijn zeer betrouwbaar.

:okdan:

Ik heb ook (eindelijk) mijn eerste setje met monitors gehaald. Ik ben voor de KRK RP8 gegaan.
Ik vond dat ze een lekker volle sound hadden met een goed eerlijk stereobeeld. Alleen het onderkantje laag miste ik een beetje, maar dat is in de toekomst op te lossen met een subwoofer. Ik kan in ieder geval met deze set uit de voeten om een goeie mix te maken. De huidige speakers zijn daarvoor ontoereikend.. Nu nog wachten wanneer ze bij Feedback komen, want ik sta op zo'n wachtlijst...

Welbekend in Nederland.. ;)

Heb na lang wachten de krk rp10s subwoofer te samen met de rp5 goed, dan hoor je pas hoeveel laag er nog in de hedendaagse muziek zit. Het geheel is heel snel te tunen en perfekt op mekaar afgestemd.
Zeer tevreden over deze set.

:D Tnx, DJ41 & Digimod! Was gewoon blij ermee..

De sub zou idd (ook gezien de specs/freq.bereik) een mooie aanvulling zijn, maar 'k ga gewoon es verstandig eerst eens kijken hoe ver ik met dit setje ken gaan zonder klachten van de buurt.. :engel:

Back