Ochtendje Monitors luisteren bij Feedback

Origineel geplaatst door DJ41
Ook kan ik nergens op internet een Nederlandse winkel vinden die Event TR8's verkoopt, zodat ik ze kan luisteren. En een monitor op de goede gok kopen is iets wat ik vandaag heb geleerd niet te doen.

DJ41, de Event TR8's kan je beluisteren bij Rock Palace Den Haag, in het centrum. Vergeet ons niet van je bezoekjes te vertellen als je weer monitors gaat luisteren. Altijd leuk om iemand's ervaringen daaromtrend te horen. :)

Toen ik zelf budget monitors ging luisteren vond ik alles of niet plat genoeg of niet gedetailleerd. Alles verbleekte bij de HR824 (en de Genelec's), die te duur voor me zijn. Toch moet ik eigenlijk wel monitors dus waarschijnlijk ga ik voor de Alesis' omdat die zoals vermeld de beste prijs/kwaliteit hebben. Cross referencen met de hifi en headphones zou voldoende voor me moeten zijn totdat mijn productie skills weer gegroeid zijn.

Wat ik van de RP8's kan herinneren is dat ze platter waren dan de V8 (die ik trouwens erg slecht voor hun prijs vond). Ze waren echter niet zo gedetailleerd als de duurdere klassen monitoren, en miste bv. het sprankelend hoog. Toch vraag ik me af hoe hij zich tot de TR8's verhoudt. Want voor bass zijn 8" monitors toch wel erg relaxed.

Ik heb mijn eigen advies in de wind geslagen en "op de goeie gok" in Duitsland een set Event TR-8's gekocht. Mochten ze absoluut niet bevallen, dan kan ik ze weer terugsturen.

Ik las een hoop horrorverhalen van de M Audio BX8's, de tweeters zouden snel verrot gaan wegens de slecht afgestelde amp. (teveel pieken).

Origineel geplaatst door Breed
DJ41, de Event TR8's kan je beluisteren bij Rock Palace Den Haag, in het centrum. .

"Adviesprijs: €490,-
Rock Palace Prijs: €465,- (p/stuk) incl. BTW "

Wat een afzetters! Ik heb ze besteld voor 600 euro per PAAR bij DJ Laden.

Wat een afzetters! Ik heb ze besteld voor 600 euro per PAAR bij DJ Laden.

wist niet dat Bin ook in de muziek zat... :D

hmm, ik was eigenlijk van plan binnenkort die tannoy active's te gaan halen bij feedback... Waar kan ik die nog kopen?

Origineel geplaatst door Malanox
wist niet dat Bin ook in de muziek zat... :D

Jawel, hij houdt zich al een tijdje schuil onder de tweeter
(als DJ BassBin)

8o)

Origineel geplaatst door ksrt
hmm, ik was eigenlijk van plan binnenkort die tannoy active's te gaan halen bij feedback... Waar kan ik die nog kopen?

Als je al weet welke monitors je wilt hebben, dan zou ik ze in duitsland bestellen. Scheelt je veel $$$$

ik kan iig zeggen dat de KRK's zo goed lopen dat KRK zelf de vraag niet aan kan... Lijkt me dat het ergens toch wel genoeg zegt voor de prijsklasse... (geld voor alle rokits)

en de reden dat de RP6 niet te vinden is omdat die nog niet uit is :)

niet verwonderlijk idd slipp!
wat een goede voor het geld, velen malen beter dan die tapco's

Leuk stukje tekst. Maar gelukkig zeg je het zelf al: het gaat wederom om smaak. Goede referentie is voor iedereen anders.

Er werd door de leverancier tegen m'n 'bestel-adres' gezegd dat 't wel half tot eind November zou duren voordat ze binnen zijn.

Ach, ik heb geen haast..

Net de blue sky aangeschaft.

Het beste wat ik tot nu toe gehoord heb om laag goed te kunnen beoordelen voor de clubs.

Ik heb de grootste set maar genomen.

Ideaal trouwens voor surround.

Origineel geplaatst door DJ41
wat was je kwijt?

stereo set was rond de E. 1500,- dacht ik.

als ik naar surround toe wil komt er nog zo'n e. 2200,-
Dan heb je wel de bassmanagement erbij.

ik ben slecht in het onthouden van bedragen8)

ik durf het bijna niet te vragen, maar kent iemand de bx5 van m-audio? ik ga de muziek pc naar de huiskamer verhuizen en de tannoy reveals die ik heb (en die me zeer goed bevallen, wat het geluid betreft) zijn eigenlijk een maatje te groot.
ik zou dus blij zijn met een wat kleinere set, die ook lekker klinkt....
bovendien vallen de tannoy's erg op, zo blauw, en past eenbescheiden zwart/grijs achtig iets beter bijd e pc en zo.
(ik weet het: dat doet er niet toe, maar toch...)

of moet het dan toch ook krk worden?

volgens mij waren die niet zo goed .... werd op deze of vorige pagina gezegd ...

o, ik dacht dat het over de grote ging, de bx8.

maar eh... de roland d50A of zo, is dat wat? iemand bekend ermee? die heeft oook nog een digitale ingang. ook mooi toch? zo uit je geluidkaart?

Die Rolands, hebben die niet ERG weinig WATTs? meen ik te herinneren..

Back