Gezocht opname-microfoon

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goeie HiFi-condensator-microfoon met standaard en snoer. Het is de bedoeling dat 'ie voor algemene vocals-opname geschikt is, dus níet specifiek voor één stijl (rap of metal). Ik vind die B-1's van Behringer er toch wel érg mooi uitzien, maar, gezien de geluiden die je hoort ben ik toch wat huiverig.
Dus, misschien een ander merk groot-membraam? Graag ook met zo'n anti-plop schermpje d'r voor.

Ik wil tot maximaal 200 euri gaan, dus laat maar horen.

Groeten,
Pjeut.

Even voor de goeie orde...

Even voor de goeie orde...

...het móet niet een groot-membraam zijn. Ik heb elf het idee dat dit de beste opname-microfoons zijn, maar dat zal een vooroordeel zijn: GROOT = GOED.

Neem een Rode. met een / door de o.
Erg goede warme sound, daardoor speciaal geschikt voor stem & zang.
Heb zelf al jaren een NT1.
En heb er vandaag nog een gekocht voor een studio waar ik voor werk, het 'Broadcast' model.
Prijzen weet ik niet direct, maar voor 200 euro moet je een van de budget modellen kunnen krijgen.

Oké, dus, want, en...

Oké, dus, want, en...

..ik zoek een Rode NT1. Wie heeft zo'n goed gereviewde mic liggen en doet er niets mee?

Pjeut.

Tip: blijf van de nt1 af. Dit is een van de eerste mics geweest van Rode en ik ben in het bezit van die mic (naast een enorm uitgebreide andere collectie)....mijn inziens is deze mic niet bepaald bruikbaar voor stemmen omdat hij gewoon verdomd kil klinkt. Wil je echt op safe gaan voor een mooie prijs, kijk dan eens naar een audio technica. 4033a of 4035sv. Die moeten onder de 200 euro te krijgen zijn en zijn gewoon erg clean en transparant klinkende mics.

In mijn studio wordt de nt1 als talkback gebruikt of hooguit voor een hihat.

wat betreft je grootmembraan = goed. Gaat niet op. Grootmembraan mics zorgen meestal voor een kleuring aan het geluid dat veel mensen erg prettig vinden klinken, termen als larger than life hoor je wel eens. maar als je juist een stem zo nauwkeurig mogelijk wilt opnemen dan zijn heel vaak klein membraan mics vele malen beter. Dit doordat ze veel nauwkeuriger klinken.

Ik heb zelf ook een Audio Technica at4033a en het is echt zo'n mic die je ook nog gebruikt als je veel beter mics tot je beschikking hebt, Omdat ie gewoon overal wel redelijk op klinkt. een aanrader dus.

thomas

Volledig mee eens, de audio technica is echter geen klein membraam micro, maar zit er net tussen in. En inderdaad, je kunt met die mic eigenlijk niet fout gaan. Als ik je vertel dat er hier in de studio voor de zang vaker gebruik gemaakt wordt van de at dan bijvoorbeeld een waanzinnige groovetubes model 1 (het orgineel, niet de re-issue) dan wil dat toch wel wat zeggen!

Met al deze...

Met al deze...

...zinvolle informatie indachtig,
geef ik weer 'ns een welgemeende <KICK>

Maar...

Maar...

...heb je 'em ook over...? Dit is een "tekoop gevraagd"-thread.
Of zijn condensatormicrofoons geen zaken om tweedehands te kopen ivm. de gevoeligheid?

Origineel geplaatst door Christov
studio projects b1 is ook wel een leuk ding, mooi helder geluid...heb em hiero ook staan

Status
Please reply by conversation.
Back