S
straydog
Guest
Hallo
Langs deze weg zal ik mij ook voorstellen, ik ben Raymon / Straydog en ben ook een newbie op het gebied van produceren.
Ik draai zelf Progressive / Trance muziek als DJ .
( als hobby, heb nog niet de vaste stek status bereikt :-) ) Mijn grootste helden op dat gebied zijn; Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Paul Oakenfold, Perry O'neil en Armin Van Buuren Ik draai zowel vinyl en CD, en wil naast dit wil ik me eens verdiepen in het produceren. Mijn doel is eigenlijk om te kijken of ik op eigen houtje om wat progressive / Trance tracks kan maken of eventuele remixes van platen. Ik werk wel vanuit het standpunt, dat het gewoon voor fun is, en dat het nog een hele poos gaat duren, voordat er een redelijk geluidje uit de PC gehaald kan worden, dat het vele eurie's kan kosten, en dat de kans klein is dat je tracks ooit het daglicht zullen zien op plaat. ( hoewel ik steeds meer mensen zie dat uit hun zolderkamertje echt aan het doorbreken zijn. Voorbeelden hierin zijn. Probspot, Bobina, Perry O'Neil en Menno de Jong. ) Vooral tracks en remix contests laten zien dat er echt een hoop mensen actief zijn met produceren zijn en soms hele strakke dingen maken, en allemaal grotendeels PC / Software based.
Zoals gezegd, zit ik nog echt in de beginfase, ik ben eerst me PC'tje aan het upgraden, meer geheugen erin en een goede geluidskaart kopen ( welke dat wordt, dan gaan we hier wel zoeken in het forum, daar is een search knop voor
Ben al in het bezit van Reason, Soundforge & Fruitige Loopjes,en ga daar eens mee beginnen.
Ik hoop dat ik af en toe me ei eens kwijt kan op het forum als ik weer eens vast zit
. Mochten er mensen die in de regio Amersfoort wonen, en eens een beginneling willen laten zien hoe het allemaal een beetje werkt en tips en trucs hebben, dan hou ik me graag een keer aanbevolen
Groeten
Raymon
Langs deze weg zal ik mij ook voorstellen, ik ben Raymon / Straydog en ben ook een newbie op het gebied van produceren.
Ik draai zelf Progressive / Trance muziek als DJ .
( als hobby, heb nog niet de vaste stek status bereikt :-) ) Mijn grootste helden op dat gebied zijn; Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Paul Oakenfold, Perry O'neil en Armin Van Buuren Ik draai zowel vinyl en CD, en wil naast dit wil ik me eens verdiepen in het produceren. Mijn doel is eigenlijk om te kijken of ik op eigen houtje om wat progressive / Trance tracks kan maken of eventuele remixes van platen. Ik werk wel vanuit het standpunt, dat het gewoon voor fun is, en dat het nog een hele poos gaat duren, voordat er een redelijk geluidje uit de PC gehaald kan worden, dat het vele eurie's kan kosten, en dat de kans klein is dat je tracks ooit het daglicht zullen zien op plaat. ( hoewel ik steeds meer mensen zie dat uit hun zolderkamertje echt aan het doorbreken zijn. Voorbeelden hierin zijn. Probspot, Bobina, Perry O'Neil en Menno de Jong. ) Vooral tracks en remix contests laten zien dat er echt een hoop mensen actief zijn met produceren zijn en soms hele strakke dingen maken, en allemaal grotendeels PC / Software based.Zoals gezegd, zit ik nog echt in de beginfase, ik ben eerst me PC'tje aan het upgraden, meer geheugen erin en een goede geluidskaart kopen ( welke dat wordt, dan gaan we hier wel zoeken in het forum, daar is een search knop voor
Ben al in het bezit van Reason, Soundforge & Fruitige Loopjes,en ga daar eens mee beginnen.Ik hoop dat ik af en toe me ei eens kwijt kan op het forum als ik weer eens vast zit
. Mochten er mensen die in de regio Amersfoort wonen, en eens een beginneling willen laten zien hoe het allemaal een beetje werkt en tips en trucs hebben, dan hou ik me graag een keer aanbevolen
Groeten
Raymon

Welkom!!!