Ruis Ruis en nog eens ruis.

Synthetic. K

info@futurecore.org
Ik ben bezig met hardware gemaakte tracks over te nemen via wavelab en ze als wave files in mn pc te zetten.
ik heb een mackie cfx12 mixer een pc met een (klote) geluidskaart deze zit op mn moederbord geintergeerd
ja ik weet dat er eigenlijk niets beroerders is en dan is ie ook nog van creative...
Maar ik heb ook het idee dat mn tafel een enorme ruis afgeeft (plus mn pc nog eens ) is dit weg te werken?
Zou het kunnen schelen als ik bijv. boven de 0db (waarde op mixer) opneem?
De mix komt dan wel super hard door! of misschien als ik iets met mn mindprint t-comp (compressor ) doe dat ik dan iets kan weg werken?
Tevens hoor ik kraakjes een clicks (kan ik deze ergens mee weg werken)
Kortom ik krijg mn masters nog niet loep zuiver op genomen!

wie heeft tips Thanx.

het probleem ligt zowel bij je geluidstafel en je geluidskaart. Vooral een interne, goedkope geluidskaart veroorzaakt veel ruis en andere zooi, vanwege de slechte afscherming voor de elektromagnetische velden in de computerbehuizing.
Ik denk dat dit je eerste punt van aandacht is. Een voor de hand liggende oplossing is om naar een externe geluidskaart uit te wijken, die je dan mbv usb of firewire aansluit.
Mackie (tenminste, zo ken ik het merk dan) staat wel bekend om een ruisgenerator. Het zijn dus optelsommetjes van onderdelen die dit veroorzaken. Je mixer zo hard mogelijk insturen op je geluidskaart elimineert een deel van de vervuiling van de geluidskaart, maar heeft als kans dat laatstgenoemde het signaal gaat vervormen.
Ik zou eens gaan neuzen voor een externe kaart.
succes

Een ruisonderdrukker kan, maar dan boet je best wel in op geluidskwaliteit. Je kunt het beste het probleem bij de bron oplossen. Denk dat die E-mu een hoop op zal lossen voor je!

ik ga binnekort verhuizen, en dus de hele troep weer opnieuw aansluiten, heb een externe geluidskaart, en 2 oudere schermen. Waar moet qua "electromagnetische aardstraalstoringen" ik op letten als ik kabels ga leggen??

Ik heb t probleem verholpen

Ik heb t probleem verholpen

Ik ben de gehele week bezig geweest om die ruis en die brom geluiden er uit te krijgen ennnnn.....

Het is gelukt (software matig)
Als ik mn audio afspeel in cubase vst moet de vstINPUT uit staan dit veroorzaakt de meest vreemde geluiden !
In cubase of in wavelab heb je vstplugins die de ruis er uit kunnen filteren een denoise of een declicker en uiteraard een
leveler!

toch bedankt voor de reacties.
:)

Back