Belasting en verkoop van synths.

DRe

SSM spacestation
Belasting en verkoop van synths. Ik ben geen ondernemer , wat ik wil is eigenlijk een deel van mijn synths afstoten. Waarschijnlijk is het bedrag dat de waarden aan synths hebben zo iets als 12 k aan geld . Moet ik hier dan belasting over betalen. Ben ik dan toch een ondernemer volgens de belastingdienst. Ik heb deze synths in 12 jaar op gespaard.

Heb je al gegoogeld?Daar staan je antwoorden in ipv te vragen aan de experten hier:-).Tenzij één van de leden bij de belastingen werkt.

Hou er in ieder geval rekening mee dat Paypal om documentatie gaat vragen wanneer je boven een bepaalde grens gaat qua inkomsten. Even een stukje uit een andere draad hierover wat betreftmijn ervaringen:

Twee keer een issue gehad, dan kom je er achter dat de support van PayPal best dramatisch is. Iig 1 tip: gebruik bij het aanmaken van het account niet je roepnaam maar je voornaam zoals op je paspoort staat. Omdat ze bij het aanmaken van een PayPal account daar geen controle op doen kun je daar later problemen mee krijgen. Ik had gewoon mijn roepnaam gebruikt en kon daar jaren prima mee betalen en betaald worden. Totdat ik over een bepaalde financiële grens ging wat betreft inkomsten. Toen werd mijn account geblokkeerd totdat ik bepaalde officiële documentatie aan kon leveren ivm belastingdienst. Echter, op geen enkel officieel document stond mijn roepnaam, alleen mijn officiële voornaam (doopnaam). En het aanpassen van het PayPal account naar mijn voornaam kon niet zonder documentatie (waar mijn roepnaam op moest staan). Na weken/maanden van over en weer gepingpong is het uiteindelijk gelukt om het om te zetten. Al die tijd kon ik dus geen gebruik maken van het account.

Dus zorg dat je naam in Paypal overeenkomt met je paspoort of maak een nieuw account hiervoor aan.

Belasting en verkoop van synths. Ik ben geen ondernemer , wat ik wil is eigenlijk een deel van mijn synths afstoten. Waarschijnlijk is het bedrag dat de waarden aan synths hebben zo iets als 12 k aan geld . Moet ik hier dan belasting over betalen. Ben ik dan toch een ondernemer volgens de belastingdienst. Ik heb deze synths in 12 jaar op gespaard.

Nee, natuurlijk niet.
Alleen als je bedrijfsmatig in synthesizers handelt.
Het is toch hetzelfde als met andere spullen bijv auto's of zo?
Als je een auto verkoopt en je krijgt er 12 mille voor is het toch ook geen probleem.
Het wordt anders als je voor langere tijd en op regelmatige basis steeds dingen verkoopt die in dezelfde branche liggen want dan kan je als handelaar gezien worden.

Als je als particulier >500 euro thuis aan contanten hebt, moet je dit officieel ook opgeven; weet niet uit m'n hoofd hoe hoog de drempel is op je rekening vanaf wanneer je 't op moet geven..

Dat hangt af hoeveel je ze verkoopt,als je met verlies verkoopt en bewijzen hebt van aankoop kan je nooit problemen hebben.
Als je met winst verkoopt mag dit eigenlijk niet zonder aan te geven,maar voor een eenmalige actie zou ik me geen zorgen maken gezien de bedoeling geen handel drijven is.

Als je een synthdealer zou zijn en er om de 2 maand 12k op je rekening xtra bij komt,ja dan is dat heel iets anders.

Mmm misschien moet ik maar ff stoppen met spul verkopen op paypal wijze. Wordt al snel een flink bedrag dat ik friends en family liet betalen.

Back