Probleem met aansluiten behringer ub 2222 fx pro

Rainaldo

Nieuwkomer
Ik heb al een tijdje de behringer ub 2222 fx pro

maar hebb een probleem met het aansluiten op mijn pc. (heb nog een onboard soundkaart)

Probleem is dat het geluid van de mic amper binnen komt , dan zou je zeggen zet het wat harder
in de instellingen van de soundkaart maar dat helpt ook niet.
Als ik de mic wat harder zet op de mixer dan hoort degene de beat niet meer en dan moet ik de beat ook weer hard zetten maar dan krijg ik de beat waarop gezongen moet worden te horen en de stem valt zowat weg Heel veeel Ruis( maar dat komt door de onboard kaart i Know).

weet iemand wat er verkeerd zit of heeft dit alles met de soundkaart te maken

Re: Probleem met aansluiten behringer ub 2222 fx pro

Origineel geplaatst door Rainaldo
Ik heb al een tijdje de behringer ub 2222 fx pro

maar hebb een probleem met het aansluiten op mijn pc. (heb nog een onboard soundkaart)

Probleem is dat het geluid van de mic amper binnen komt , dan zou je zeggen zet het wat harder
in de instellingen van de soundkaart maar dat helpt ook niet.
Als ik de mic wat harder zet op de mixer dan hoort degene de beat niet meer en dan moet ik de beat ook weer hard zetten maar dan krijg ik de beat waarop gezongen moet worden te horen en de stem valt zowat weg Heel veeel Ruis( maar dat komt door de onboard kaart i Know).

weet iemand wat er verkeerd zit of heeft dit alles met de soundkaart te maken

Hoi,

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik doe het zelf op de volgende manier (wel op een
simpeler mengpaneel)

Sluit de mic aan op de mixer
Hang de ingang van je soundkaart aan de aux of sub out van je mixer
Schakel de microfoonstrip naar die aux of sub
Je gebruikt zo de mic voorversterker van je mixer, en kunt daar het volume regelen

De uitgang van de soundcard kun je op een stereo kanaal van je mixer zetten, en routen naar de main out

Verder ook afhankelijk van je mixer, en welke software je gebruikt om op te nemen
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dit configureren.

Groeten, Gerard

Back