Beechcraft - nieuwe track (vocal trance)

vind het wel een grappige song, maar volgens mij heb je de vocals door externe apparatuur gehaald en een audioexport gedaan vanuit cubase, die klinken echt niet goed nu, klinkt alsof de clocksync op je vocals volledig verkeerd gaat.

kwa afmix, vind ik de vocals veel te zacht in de song staan.

De vocal lijnen zijn weer erg mooi, net zoals je andere tracks :)

Thanks.:)
Heeft niets met clocking te maken hoor, vocals zijn heavy ge-eq-ed en bewerkt met filters etc. ( in de couplettten)
Maar misschien idd. wel te veel en was ik een beetje effect doof tijdens mixen hihihi... . Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik de coupletten beter kan krijgen.

Origineel geplaatst door joep
Thanks.:)
Heeft niets met clocking te maken hoor, vocals zijn heavy ge-eq-ed en bewerkt met filters etc. ( in de couplettten)
Maar misschien idd. wel te veel en was ik een beetje effect doof tijdens mixen hihihi... . Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik de coupletten beter kan krijgen.

aha,

de coupletten vind ik wel goed hoor :) gaat met name steeds om het begin van de vocals, klinkt alsof er een soort van ongecontroleerd gatepatroon over de vocals heenloopt. bijvoorbeeld tussen 25 en 28 seconden. Vind dat zelf niet geslaagd kwa fx.

maar de melodieen kwa vocals zijn weer supercatchy :halleluja

Aa, ik snap denk ik wat je bedoeld. Steeds op de tweede en vierde zin in het couplet zit een filter ( Tonic, zit in SX) en die 'chopt' de vocals idd. een beetje. Misschien moet ie wat minder hard aan staan..

Joep:

Vocals inderdaad veel te zacht, op het moment dat je beslist ergens vocals in te stoppen in de zin van couplet/refrein
is het wel zo prettig als je ze dan ook goed kan horen.

Wat dat choppen aangaat, hier geldt hetzelfde als boven, op zich is zoiets wel leuk als je een zin "herhaalt" met fx zoals een gate na de verstaanbare versie zoals
"You didn't want me for my looooove" en dan b.v. op de achtergrond erachteraan "for my lo-o-o-oo-oo-ooo-ve"

Verder een leuke track hoor, knap gedaan!

Haal die microfoon eens uit dat glas water :D

Maarre, netjes geproduceerd hoor ! Vooral de breaks zijn goed.
3dingen die ik zou veranderen:
De bas is samen met de hihat een beetje erg tumtum ajbwib
Meer Vocal FX (loopen, filteren, harmonien)
In de tweede break moet er eigenlijk iets extra's komen, nu lijkt het eerste refrein teveel op het tweede misschien een supersaw ?

Joep:

De Bas vind ik niks, veel te standaard en te veel kabouter plop stijl.
De drum track vind ik ook wat tegen vallen.

De stem is ok, maar soms freak je te veel. dan kun je dat beter gaan doen met een delay van die stem, zoals beepr al aangaf.

verder vind ik die drum waar je mee begint wel weer ok. goed begin en einde van break.

en de stem staat wat te zacht.

Heb zelf ook weer even geluisterd, en de zang staat idd. te zacht en ik moet nog even naar de effecten kijken.
De bass kabouter plop? :) Ik snap niet wat je bedoeld geloof ik.. Ik vind met de bass en de drum track niets mis, heb andere bass patronen geprobeerd hiervoor maar deze simpele werkt gewoon het beste!

Ik vind de positie van de noten wel ok. maar ik vind de bas te veel op van die standaard hoempa paa muziek lijken.
dat mag best wat vetter: pompen :)

Laatst gewijzigd:
Dit vind ik veeeeel te standaard. Probeer een eigen sound te maken, dit klinkt op al die andere 1001 vocale tranceplaten. Moet er nou altijd diezelfde sawsynths en breaks erin? Wanneer komen er eens mensen die progressie brengen in het verroestte denkpatroon van trance? De productie klinkt wel prima hoor, alleen de vocalen staan zoals eerder gezegd iets te zacht (en de tekst is nou niet bepaald poëzie). Dit zijn typisch zulke platen die artiestieks geen potten breken, maar wel een hit kunnen worden. Top-40 voer dus. Dit vind ik er van, maar ja wie ben ik.... :D

Funkdecoder, ook uit Groningen! Me too!
Veel te standaard.... ach, ik hoef niet speciaal vernieuwend te zijn hoor en dat je het top 40 voer vindt zie ik juist als een compliment. Met de top 40 is naar mijn idee niets mis.:)

Funkdecoder, ook uit Groningen! Me too!
Veel te standaard.... ach, ik hoef niet speciaal vernieuwend te zijn hoor en dat je het top 40 voer vindt zie ik juist als een compliment. Met de top 40 is naar mijn idee niets mis.:)

OK. Je mag best top-40 prima vinden, maar wat ik dan nog bedoel is dat je nu een trendvolger bent, maar als je probeert een eigen sound te geven dan word je een trendsetter. Kijk eens naar mensen als Underworld, Leftfield, Chemical Brothers of Daft Punk. Zij doen (of deden) hun eigen ding en daardoor werden een voorbeeld voor velen. En wat is mooier dan dat? 8) Persoonlijk vind ik dat één van de doelen van muziek. Om muziek proberen compleet met jezelf te identificeren, zodat het persoonlijk klinkt en niet gezichtloos. Maar als jij daar anders over denkt, prima hoor! Veel suc6 met het bijschaven van de track mede-groninger!

Voor mij is het zo dat beide opties prima naast elkaar kunnen bestaan, het is inderdaad leuk om je eigen ding te doen, maar het is ook leuk om trends te volgen. Bovendien vind ik dat mijn track uit deze trhead wel iets eigens heeft door de vocals in het refrein.

Lekkere track. Maar ik denk dat er nog het een en ander aan moet gebeuren, maar de basis is niet verkeerd. Ook ik zou kiezen voor iets andere aanpak van de vocals. Vocal lijne zelf zijn mooi, ze zijn nu een beetje onverstaanbaar. Maar goed gaat hier ook om een demo!
Misschien nog een tip......ik zou het leuk vinden als de leads is spannender zouden zijn, iets meer noten? Ach, anders maak ik wel weer een remix ;)

Origineel geplaatst door funkdecoder
OK. Je mag best top-40 prima vinden, maar wat ik dan nog bedoel is dat je nu een trendvolger bent, maar als je probeert een eigen sound te geven dan word je een trendsetter. Kijk eens naar mensen als Underworld, Leftfield, Chemical Brothers of Daft Punk. Zij doen (of deden) hun eigen ding en daardoor werden een voorbeeld voor velen. En wat is mooier dan dat? 8) Persoonlijk vind ik dat één van de doelen van muziek. Om muziek proberen compleet met jezelf te identificeren, zodat het persoonlijk klinkt en niet gezichtloos. Maar als jij daar anders over denkt, prima hoor! Veel suc6 met het bijschaven van de track mede-groninger!

Tja, je zou kunnen kiezen om trendsetter te zijn. Maar ja, met de huidige label beleid wordt het dan wel heel erg moeilijk een contract in de wacht te slepen. Grote labels hebben geen of nauwelijks zin te investeren in een nieuwe sound, dat risico is te groot. En risico's nemen doen ze niet graag. Ik heb geen problemen met het maken van commerciele muziek. En met commerciele muziek kun je prima terecht bij de grote labels. Tenslotte moet er ook geld verdiend worden. Als dat er eenmaal is kun altijd je eigen ding gaan doen. Maar das gewoon een kwestie van principes denk ik.

Laatst gewijzigd:
Joep,

Ik vind het een commercieel nummertje.. dat zal dan denk ik wel je bedoeling geweest zijn.
Ik vind hem niet slecht. eigenlijk wel goed.. misschien wat te standaard, maar dat mag best.

Wel leuk gedaan met die vocal

Hey Arjen...

vocals staan idd te zacht...soms is de timing net niet helemaal strak ingezongen.
de gate vind ik ook niet lekker werken, hij trekt sowieso teveel aandacht.

verder: kijk even of je ergens het geheel kan transponeren, wisselt gelijk mooi af.
de lead wordt gebracht of het de climax is maar eigenlijk valt dat erg mee. Als je em meer begeleidend brengt komt ie beter over denk ik!

probeer ook iets meer aandacht aan de breaks en het einde te besteden...verder lekker nummertje hoor!

Thanks voor de tips etc.

Die gate ( filter dus..) ga ik er inderdaad uit halen, dat is drie keer niets!
Ga proberen om in de intrumentale stukken er nog een geluid in te voegen zodat het wat dikker wordt.
Hans; grappig dat je dat zegt, transponeren heb ik ook aan gedacht richting het einde van de track, vroeg me af of het 'done' is om dat in dit soort muziek te doen..misschien moet ik het gewoon efkes proberen.

Thanks voor de tips etc.

Die gate ( filter dus..) ga ik er inderdaad uit halen, dat is drie keer niets!
Ga proberen om in de intrumentale stukken er nog een geluid in te voegen zodat het wat dikker wordt.
Hans; grappig dat je dat zegt, transponeren heb ik ook aan gedacht richting het einde van de track, vroeg me af of het 'done' is om dat in dit soort muziek te doen..misschien moet ik het gewoon efkes proberen.

waarom zou het niet done zijn.....de (commerciele) dancewereld gaat toch steeds meer richting dancepop en transponeren is een typische poptruc...

Back