Vervanging Yamaha 01v ?? welke mixer zal ik kopen ??

Tascam DM 24! Klinkt stukken beter dan een 01v ( ik heb zelf ook twee 01v's gehad) en is aangenaam geprijst!

Hangt ervan af wat je budget is & waarvoor hij moet dienen.
Zelf heb ik de 01v96 en ben er zeer tevreden van...

Wie kan mij wat meer vertellen over een dm24?
werkt dit relaxt?.. ervaringen?

Ik vind dit o1v96 een hele interessante bak...begrijp ik nu goed dat je er 8 (of kan er meer bij) analoge ingangen aan toe kan voegen? Dan heb je dus 24 x analoog in en 8 x adat in (max)....

Als je wil kan je echt wil kan je zelfs 40 analoge inputs halen.
16 over mLAN via een paar i88x of goedkopere van presonus.
8 over ADAT via bvb de Behringer ADA8000.

Let wel dat je 'maar' 32 kanalen hebt... maar dan moet je maar creatief zijn
en daar leent dit mixertje zich nu net uitstekend toe... ;)

Origineel geplaatst door bazziman
Ik vind dit o1v96 een hele interessante bak...begrijp ik nu goed dat je er 8 (of kan er meer bij) analoge ingangen aan toe kan voegen?

De 01v96 kan uitgebreid worden met Mini-YGDAI cards. Voor elke toepassing is er wel een kaartje, zelfs mLAN is intussen beschikbaar.

Ik zie nergens een 16 analoge in erbij...jammer...nu zou ik dus een Yamaha
MY16-AT ofzo moeten kopen en daar weer een behringer ofzo....maar goe 16+8 analoog en dan nog eens 8xdigitaal (adat) is al heel wat....daar kan je volgens mij weer een MPC4000 aan knopen (met de benodigde uitbreiding voor de mpc)....hmmmm...

Origineel geplaatst door virkaz
Wie kan mij wat meer vertellen over een dm24?
werkt dit relaxt?.. ervaringen?

Ik heb een DM 24 en hij is super. 100 mm touch sensitive faders, klinkt goed, en heeft standaard 24 kanalen tdif en 8 adat, etc. en is nog uit te breiden met diverse kaarten.

Origineel geplaatst door r.5
Als je wil kan je echt wil kan je zelfs 40 analoge inputs halen.
16 over mLAN via een paar i88x of goedkopere van presonus.
8 over ADAT via bvb de Behringer ADA8000.

Let wel dat je 'maar' 32 kanalen hebt... maar dan moet je maar creatief zijn
en daar leent dit mixertje zich nu net uitstekend toe... ;)

Okay...maar hoeveel analoog kan ik er direct bij prikken? 8 toch? Dan heb ik dus...12 x mono in 2x stereo in + 8 keer mono = 24 analoog in + 8 digitaal (adat)....aargh...het duizelt me nu al. OF ik kan er een mlan aanhangen en dan 8 keer analoog i88x en een aantal x digitaal (computer?) in....help...help...

Het lijkt me sowieso een hele gafe bak om dat gara ouwe behringbakkie (veel plezier van gehad hoor) mee te vervangen...kan de gare outboard ook gelijk in de verkoop...misschien ooit nog eens een dure analoge compressor or een echt mooi effectenunit erbij hangen...

Maar eerst de ov196 dus....en mogelijk (eindelijk) een mpc4000 met adatuitbreiding dit ik dan weer aan de o1v96 kan hangen via de adat.

Qua uitbreidingen is het relatief kort maar bondig ik zal het zo duidelijk proberen uit te leggen voor de DM24 en 01v96.

-Beide zijn 24 bit en 44.1/48/88.2/96khz
-Beide hebben 32 ingangskanalen. Plus nog eventuele effect return kanalen (8 stuks) die je ook als ingangskanaal kan gebruiken. Maar dat is of/of en alleen in geval van nood zou ik die kanalen opofferen voor inputs.
-Voor allebei zijn die 32 ingangskanalen in te stellen op verschillende kanalen (zeg maar faders voor het gemak). Maar standaard hebben beide 16 analoge ingangen met (phantom) preamps.
-Beide hebben een adat in/out standaard.
-DM24 heeft 2xspdif in/out plus 2xAES digitaal in/out, 01v96 alleen spdif in/out
-DM24 heeft 3x een tdif 8 in/out extra.
-DM24 heeft 6 aux sends en 01v96 heeft 4 aux sends
-beide hebben 4 stereo returns
-DM24 heeft 16 inserts voor analoge inputs 01v96 heeft 12 inserts voor analoge inputs
-DM24 heeft (analoge) master inserts op de outputs
-01v96 heeft digitale inserts op alle input kanalen (kost je dus send/returns als je analoog gaat)
-01v96 kan standaard cascading aan (dus 2 aan elkaar knopen) Dm-24 moet dat via een expansie slot
-01v96 heeft één expansie slot (voor maximaal 16 kanalen).
-DM24 heeft twee expansiesloten (opgeteld maximaal 48 kanalen (waarvan er maar 32 daadwerkelijk gebruikt kunnen worden))
-01v96 kan via expansie maar direct 8 analoge inputs erbij krijgen, DM24 kan er direct via expansie 16 kanalen bij krijgen
-Beide hebben compressie en 4 bands EQ op elk kanaal
-01v96 heeft ook gates op alle input kanalen en compressie /EQ op de bussen en auxen DM24 heeft alleen gates op de analoge inputs
-Beide hebben 2 effect units (in 44.1/48khz mode heeft de 01v96 er zelfs 4)
-DM24 heeft naast eigen bread and butter effecten ook TC, Antares effecten
-01v96 heeft naast bread and butter Yamaha effecten plus optioneel (best wel dure) add-on FX
-DM24 heeft mix automation (01v96 alleen via USB/Midi van een computer)
-Beiden zijn te gebruiken als controller voor DAW applicaties
-Beiden hebben firewire optie mogelijkheden voor connectie met computers waarbij 01v96 16 kanalen en DM24 24 kanalen
-01v96 heeft mLan (firewire) mogelijkheden om direct synths, FX units aan te sluiten (zonder computer)
-01v96 heeft een Windows/Mac editor programma wat geintegreerd kan worden in Cubase SX3
-DM24 heeft mogelijkheid om via midi data backups te maken
-01v96 kan tot 6.1 surround mixen.
-DM24 heeft een optionele meterbridge
-01v96 heeft userdefinable knoppen
-DM24 heeft duidelijke start/stop knoppen
-DM24 heeft 8 geheugens, 01v96 heeft 99 geheugens

Let ook even op:
-Niemand onbevooroordeeld is over beide modellen
-Ze beiden anders klinken
-Ze beiden anders werken qua bediening
-Het kanalen van Adat in 88.1/96khz mode wordt gehalveerd
-Er zijn weinig geluidskaarten die TDIF ondersteunen (bijv MotU en Tascam zelf zover ik weet)
-mLan is nog niet stabiel bevonden door gebruikers voor de 01v96 (sinds 2 weken pas drivers voor uit)
-Yamaha expansie MY16-AT of MY16-mLan zijn niet de goedkoopste
-Digitale patchbays extreem duur zijn
-Ik foutjes in m'n opsomming heb staan

Back