ff uitblazen (op Bonnie Riatt)

Netjes gespeeld ! Normaal niet echt mijn stijl, maar zo in de donkere dagen voor kerst kan ik dit best hebben.
Ik kan me wel aansluiten bij het punt van SotW: voeg af en toe een rust in. De hele tijd doorspelen maakt het voor iedereen (speler, luisteraar) wat vermoeiend.
In de band waarin ik speel zit ook een saxofonist, die de hele tijd zit te switchen tussen alt en bariton, vanwege het door jezelf al aangehaalde "probleem":
Wanneer klinkt het bij welke partij in welk oktaaf het fijnst ? Het lijkt me bijna de eeuwige zoektocht van een saxofonist...
Fantastisch instrument, maar zo jammer dat je zo'n klein bereik hebt.

Ik vroeg me heel erg af wat je gebruikt hebt bij de opname van je sax-partij. Welke mic, welke effecten, iets bijzonders met eq, enz. Educate me please :)

Mensen bedankt weer voor de reacties. :) Je moet idd van saxofoon houden.. en nothing beats the original (als je daar aan gewend bent.. ken dat gevoel).

Ik doe dit soort dingen tevens instuderen voor momenten op mijn gigs dat ik beter nog niet de aandacht opeis, of eigenlijk; niet de boventoon voer met mijn eigen stem. ;) Wat is een liedje zingen als het toch niet gehoord wordt terwijl iedereen staat te kletsen? De grap van dit soort muziek als background uitvoeren is dat het een bepaalde sfeer geeft.. de reacties hierop zijn altijd heel erg leuk en geeft me motivatie om ermee door te gaan.

gemmetje moet dat doseren idd een beetje aan werken nog. Er zit tov het origineel wel veel meer in wat ik speel.. dat is best wel leerzaam dus van een opname posten. Ook het zoeken naar het juiste octaaf is echt een saxofonisten ding idd.. maar muzikanten luisteren daar veel neutraler naar :)

Qua sound heb ik niet zo heel veel bijzonders te melden gewoon een lekkere reverb met. Misschien de gebruikte mic? (een 1973 Neumann u87). De pre-amp: Yamaha i88x (zeer neutraal klinkend). De EQ had wel en flinke boost op de 300-400 hz iets van 8db. Maar de mic schijnt nogal geroemd te zijn om zijn sound (het randje in het hoog). Ik nam eerder op met een Studio Electronics SE2200 maar die is kapot gegaan.. nu ik deze ervoor heb hangen hoor ik idd wel een iets andere sound.

Back