EA-1 record?

falafelbiels

Learning to wiggle
Kun je met een Korg EA-1 wanneer je patterns afspeelt op record douwen zodat ie gelijk opneemt of moet je eerst op stop duwen?

ja die heb ik nie. Ik heb ook geen EA-1 en ik zit er aan te denken of het misschien iets is. Maar ik ga wel zoeken naar de online manual hoor. Weet je het trouwens of niet?

manual gevonden, maar die vertelt me niet het antwoord op mn vraag. toch goed dat het synthforum bestaat.
Wie heeft ervaring?

EA-1 record

EA-1 record

Origineel geplaatst door falafelbiels
manual gevonden, maar die vertelt me niet het antwoord op mn vraag. toch goed dat het synthforum bestaat.
Wie heeft ervaring?
je zult het vast alwel gewoon geprobeerd hebben neem ik aan
maar toch voor de zekerheid ja je kunt gewoonop opnemen drukken en lekker aan de knoppen freaken wat tie dan dus natuurlijk opneemt je stopt de EA-1 pas als je tevreden bent met het resultaat ff op wright drukken en klaar

Re: EA-1 record

Origineel geplaatst door demich

zoals je kan lezen heeft hij het ding niet maar vraagt hij het omdat hij er 1 overweegt...

Re: Re: EA-1 record

Re: Re: EA-1 record

Origineel geplaatst door Slipperman
zoals je kan lezen heeft hij het ding niet maar vraagt hij het omdat hij er 1 overweegt...
sorry my bad

Origineel geplaatst door demich
maar toch voor de zekerheid ja je kunt gewoonop opnemen drukken en lekker aan de knoppen freaken wat tie dan dus natuurlijk opneemt je stopt de EA-1 pas als je tevreden bent met het resultaat ff op wright drukken en klaar

okee dank tot dusver maar volgens mij gaat dat over die motion sequencer. Wat ik bedoel is hetvolgende:

Ik sta op het podium, mn ea-1 (als ik die ooit in bezit zal hebben) staat een patroontje af te draaien en ik denk:"hee dat kan beter" dus ik druk terwijl het apparaat loopt op record en sla een aantal toetsen aan op het keyboard dat ik op de midi-in van de ea-1 heb aangesloten. Het klinkt al gelijk een stuk beter dus da's goed. Nu druk ik weer op record (of zo)om de record functie weer uit te schakelen en selecteer een ander pattern waar ik wellicht hetzelfde mee ga doen. Dit alles zonder ook maar 1 keer op stop te drukken, want dat kan natuurlijk niet op het podium.

Ik wil dus afspelen en als de inspiratie toeslaat gelijk toetsaanslagen kunnen opnemen zonder te stoppen. Kan dat met de EA-1?

Ja hoor dat kan..Als je wilt bewaren write indrukken met write protect uitgeschakeld!!
Zonder te stoppen..ik doe dit ook maar gebruik wel meestal de pads van de electribe maar met een keyboard moet dit ook gaan..Succes..................:okdan:

o relaxt, klinkt goed... maar kun je daarna je live ingespeelde pattern ook weer terug oproepen? Als tie echt tof was?...

mk2 nu voor 188,- nieuw bij musicstore....de ea en de er............................:okdan:

Back