8 Analoge in (Audiotrak?)

Yertle

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een vraagje over de eisen van je comp. als je 8 tracks tegelijk op wilt nemen.

Het hele verhaal: ik zit in een band en ben van plan zelf een beetje op te nemen en te bewerken. Dus 8 sporen kaal opnemen en later (in cubase waarschijnlijk) bewerken en misschien een demotje maken.

Nu denk ik om een audiotrak maya 1010 of inca88 te kopen(is dit goed voor mijn plan of adviseren jullie iets anders?) maar ik weet niet wat voor specs voor de comp. ik daarvoor nodig heb. Ik denk 2400mhz,1024ddram,80Gb serial ATA of zit ik dan helemaal verkeerd?

Ik ben al ff aan het zoeken in dit forum maar kon over de specs van de comp. weinig vinden dus ik hoop dat jullie mjj kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Erik Koole

Zorg dat je een snelle harde schijf hebt. Volgens mij kan ik al acht tracks tegelijk op 600MHz met 512 MB op 24/96 opnemen.

He bedankt voor het snelle antwoord.

Bedoel je met een snelle harde schijf gewoon 7200rpm of wel serial ATA of scsi?
En die audiotrak is dat iets voor mijn plan?
Bedankt,

Erik

Ik haak aan. Ik wil via adat ook meerdere sporen tegelijk openemen. Wat is realistisch. Tzou dan via een behringer ddx3216 > adat > rme kaartje (tips) > PIII800/512/80gb,7200rpm,8mb cache moeten gaan.

ps aangezien ik achteraan in de rij sta wil ik ook als laatste geholpen worden.

Ik heb de inca 88 en het werkt prima op mn 450 mhz apparaat dus daar hoeft het iet aan te liggen. Soms is tie alleen wel een beetje buggy, voornamelijk als ik met soundforge bezig ben. In Cubase heb ik er weinig last van. 8 sporen tegelijk neemt ie zonder problemen op. Zou ook makkelijk aan mij kunnen liggen. Anyhoo, verder werkt het wel prettig...

He bedankt voor de info.

Ik heb een 2,4 P4 met 1024sdram en een 80Gb S-ATA dus dat moet dan zeker wel genoeg zijn.
Ik wil ook wel gaan editen met cubase dus dat is dan wel lekker.
Maar dan als laatste nog een klein vraagje, weet iemand het verschil tussen een inca88 en een maya1010, hij is nieuwer maar je hebt nog steeds 8 in en ik kan op het moment niet echt iets belangrijks vinden wat beter is, alleen de prijs dan(inca 175 en maya 299) of zie ik iets over het hoofd?
Misschien kan iemand me helpen met een advies, zelf denk ik toch aan de maya of inca want de m-audio delta 1010 vindt ik net iets te duur.
Alvast hartelijk bedankt voor de info,

Erik Koole

Is de INCA 88 nog nieuw te krijgen dan????

Wat de MAYA volgens mij WEL heeft en de INCA niet is een standaard MIDI interface.

Die moet je er bij de INCA appart bij kopen (MIDITRAK 2120 heet ie volgens mij).
Ik heb die niet (wel de INCA, werkt bij mij prima), MIDI gaat gewoon via kabeltje in joystickpoort. (werkt ook)

Inca88 kan niet met moederborden met hyperthreading overweg. De nieuwe Maya (die eerst Inca88 mkII zou gaan heten) kan dit wel.
Als je een Inca88 gaat kopen zou ik goed gaan kijken op de audiotrak forums of je mobo wel compatible is.

Zou de Inca 88 wel werken met een AMD Athlon 64 3000????

Kan hier geen antwoord op vinden

inca 88 is idd niet meer te verkrijgen en de nieuwe maya kan er idd beter mee omgaan de nieuwe P4's etc. Hier is hij overigens niet buggy en loopt hij met 0 latency in cubase.
Verder is de miditrack nog wel los te krijgen en ook bij feedback geloof ik... Kost iets van 30 euro dacht ik voor 2 midi ins en uits...

Origineel geplaatst door Daftmax
Zou de Inca 88 wel werken met een AMD Athlon 64 3000????

Kan hier geen antwoord op vinden

Ik zou als ik jou was niet de inca nemen, die is niet compatible met de nieuwere moederborden zoal al eerder gezegd. Ik had ook een inca88 toen ik mijn computer ge-upgrade had naar een P4 2,8g 800 mhz fsb deed hij het niet meer met mijn asus moederbord. Gelukkig kon ik hem nog verkopen.

Yertle: Heb je ook al eens gekeken naar de Delta 1010lt? deze is wat goedkoper dan de 1010, enigste nadeel is wel dat de ins+outs ongebalanceerd zijn. Ik heb hem ook en hij klinkt erg goed.

De Inca 88 had ik al.

Het ging alleen om de nieuwe computer, maar dat is inmiddels opgelost.

Hij werkt prima op mijn nieuwe AMD Athlon 3000+.

Volgens mij loopt de Inca toch niet zo lekker op mijn PC, maar ik zit nog in de test-fase. Hij werkt wel goed maar de PC loopt wel 10 tot 20x per dag vast.

Als het goed is kun je binnenkort je Inca 88 inruilen voor een Maya 1010 met bijbetaling van 100 dollar (+verzendkosten), ofzoiets.
(moet je even contact opnemen met Audiotrak, gaat volgens mij via een bedrijf in Duitsland)

Lijkt mij een redelijke deal.

Volgens mij loopt de Inca toch niet zo lekker op mijn PC, maar ik zit nog in de test-fase. Hij werkt wel goed maar de PC loopt wel 10 tot 20x per dag vast.

Als het goed is kun je binnenkort je Inca 88 inruilen voor een Maya 1010 met bijbetaling van 100 dollar (+verzendkosten), ofzoiets.
(moet je even contact opnemen met Audiotrak, gaat volgens mij via een bedrijf in Duitsland)

Lijkt mij een redelijke deal.

nou weet niet maar de inca werkt hier al sinds april/mei perfect zonder ook maar enige fout... Dus denk dat je conflicten oid heb?

Ik weet het niet zeker.

Ik heb net de hele computer weer opnieuw geinstalleerd zonder Inca.

Ik wacht nu een paar dagen........eerst kijken of hij nu weer zo vaak vast loopt. Als dat het geval is ligt het kennelijk niet aan de Inca maar aan de computer zelf.

Ik weet het niet zeker.

Ik heb net de hele computer weer opnieuw geinstalleerd zonder Inca.

Ik wacht nu een paar dagen........eerst kijken of hij nu weer zo vaak vast loopt. Als dat het geval is ligt het kennelijk niet aan de Inca maar aan de computer zelf.

En? draait de kaart zonder problemen?

Ja idd, de "paar" dagen zijn nu toch wel verstreken denk ik?? :D 8o)

Over ouwe koeien gesproken...

O.....euh sorry................ja werkt prima!!!!! (beetje laat)

Computer bleek niet goed te zijn. Heb hem teruggebracht en een nieuwe gekregen!!

Back