dbx vs focusrite

Jochen

Ouwe rot
Ik heb de search gebruikt, maar vond niet direct een antwoord...

Ik ben van plan een compressor te kopen en mijn oog is vooral gevallen op dbx of focusrite...
Ik wil hem gaan gebruiken op mijn drums en basslijnen. Mijn muziekstijl is trance/techno, het mag dus wel pompen

Ik twijfel tussen een goedkopere dbx (166 of 266xl) of een focusrite compounder. Omdat ik niet meteen de mogelijkheid heb om ze eens gaan te testen zou ik graag jullie ervaringen eens horen. Welke van deze compressors raden jullie aan in mijn geval en waarom? Is de compounder zijn meerprijs echt waard (voor enkel de beats en basslines) of kan ik beter geld besparen en een dbx kopen volgens jullie?
alvast bedankt!

(p.s.: het zou ook eens heel leuk zijn als de personen met deze compressors eens een demo'tje zouden kunnen opnemen? Moet niet, maar dat vormt een makkelijker beeld ;) )

De compounder klinkt erg goed, vooral voor bassen. De andere ken ik eigenlijk niet. Volgens mij heeft focusrite zelf op de website wat demo's staan.

ja die demo heb ik gehoord, maar geeft me niet zo een goed beeld omdat het totaal mijn genre niet is. Ook kan ik niet vergelijken met de dbx-en
Ben benieuwd naar de eigen ervaringen van de members hier

De compounder klinkt erg goed maar ik heb voor mezelf nooit kunnne rechtvaardigen om er zoveel geld aan uit te geven.
De dbx is leuk maar vergeleken bij de Focusrite pompt ie niet echt. Dan kun je nog beter een Behringer bakkie kopen om de boel te laten pompen.

Alesis heeft ook nog wel een enkele grappige compressor.

Als je echt kwaliteit wilt is de compounder echt goed. Ik raad je wel aan om toch te gaan luisteren en je ook te laten adviseren door iemand in de winkel (laat die persoon een demo geven a.d.h.v. jou vragen).

Yo X, aan de hand van?

oja, compounder is best vet en pompt zeker.... dbx ken ik niet...

gewoon een dbx 160a .. en niks anders
als te weinig geld hebt dan een compounder
niet slecht maar zelf zou ik een dbx pakken ... vooral omdat ie op veel gewoon errrrg goed klinkt
en er is een zeer groot verschil tussen pompen en zuigen .. een behringer pompt en zuigt toch redelijk anders dan mijn dbx en fmr's

Origineel geplaatst door MadR
gewoon een dbx 160a .. en niks anders
als te weinig geld hebt dan een compounder
niet slecht maar zelf zou ik een dbx pakken ... vooral omdat ie op veel gewoon errrrg goed klinkt
en er is een zeer groot verschil tussen pompen en zuigen .. een behringer pompt en zuigt toch redelijk anders dan mijn dbx en fmr's

ok de 160a is ook een mogelijkheid, maar je zegt dat als ik te weinig geld heb dat ik dan best een compounder koop, maar een dbx 160 a is toch goedkoper dan een compounder...

Nope:

Focusrite Compounder: eurotje of 600
dbx 166xl: 300 eurotjes ofzo
dbx 266xl: 200 eurotjes om en nabij
dbx 1066: 680 eurotjes zo'n beetje. Deze is dan ook qua qualiteit beter te vergelijken met een compounder

dbx 160A: zal een 350-400 euro kosten. Is echter maar 1 kanaal. Moet je er dus weer twee van kopen. Word het toch duurder dan een Compounder.

Groetjes,
Allert

ah ok op die manier...

Waar ik hem voor wil gebruiken zijn vooral monosignalen (bass, kick), volstaat 1 monocompressor dan ook niet?

Als je maar 1 signaal tegelijk wilt compressen, ja hoor. Dan heb je genoeg aan een mono compressor. En dan is een dbx 160a een kick ass keuze...

Groetjes,
Allert

Origineel geplaatst door Allert
Nope:

Focusrite Compounder: eurotje of 600
dbx 166xl: 300 eurotjes ofzo
dbx 266xl: 200 eurotjes om en nabij
dbx 1066: 680 eurotjes zo'n beetje. Deze is dan ook qua qualiteit beter te vergelijken met een compounder

dbx 160A: zal een 350-400 euro kosten. Is echter maar 1 kanaal. Moet je er dus weer twee van kopen. Word het toch duurder dan een Compounder.

Groetjes,
Allert

Een compounder moet als je een beetje zoekt toch wel voor zo'n 450 nieuw te vinden zijn. Voor 100 euro meer dan heb je ook nog wel een dbx 1066.

160a weet ik niet. Dan is dus de vraag wat je zoekt. Ik vind zelf de compounder erg lekker klinken maar dat is smaak. Dit komt mede door de huge button en de expander functie.

Ik heb een jaar geleden een compounder gekocht voor 250 euro 2e hands (maar als nieuw) wel te verstaan.

Hakkert in rotterdam deed in de uitverkoop ook een compounder (nieuw) weg voor 250 euro
(die voor me neus telefonisch werd gereserveerd door iemand)

Uiteindelijk heb daar een dbx 166xl (nieuw) voor 150 euro gekocht. (in de uitverkoop hé :) )

Ik denk als je een beetje zoekt dat je niet veel meer hoef te betalen dan wat ik heb betaald,
maar je moet geluk, geduld hebben en een beetje zoeken.

Ik denk dat je 2e hands iig niet meer hoeft te betalen dan 325-350 voor een compounder, (ik had erg veel geluk)
En ook zeker niet meer dan 150 voor een DBX 166xl

Als je een te koop gevraagd zet op marktplaats denk ik dat het wel gaat lukken.

Heb zelf (zoals te zien in mijn signature) een Triple-C stereo.

IK ben geen compressor expert en ik geloof dat deze in de verste verte niet te vergelijken is met een compounder of dbx.

Maar wel echt een fijne compressor. Met envelope en multi-band mode dus ook in te zetten als mastering compressor.

Ik weet niet precies wat je zoekt vandaar.

Kan iemand sowieso uitleggen hoe de verschillen tussen de compounder/dbx en triple-C precies zijn? :confused:

Origineel geplaatst door metatron
Tripel C is digitaal en die andere analoog.
Da's duidelijk...ik bedoelde meer in de manier van compressie.

triple c heeft iig latency van een paar milisec ...
heb het nooit gehoord .. maar mocht het irri zijn dan is als masterings comp. wel te gebruiken en als insert niet ivm die latency t.o.v. de andere kanalen ..

en die 160a is voor alles te gebruiken .. zag ze pas nog bij rotterdam import
en deden prima vocal werk

klinkt erg naturel ..

thx voor de info al mensen!

kan please iemand eens een demo'tje maken van compounder en vooral die 160A ??

de compounder ga ik zaterdag proberen in een winkel, maar die hebben geen dbx =(

Er zijn nog meer compressors dan die je zou willen... waarom kijk je niet eerst wat er allemaal te koop is?

Alesis
Behringer
RNC

Allemaal weinig mis mee.. Maar ga vooral luisteren.. :)

Back