Nieuwe synth van KirN -Corksniffer

Ik denk dat je je vergist, maar dat komt omdat je Peter Kirn dus niet kent. De man is een gerespecteerd journalist, als zijn kont gekust wordt is dat vanwege zijn eigen verdiensten en niet omdat mensen anti-Behringer willen zijn.

De 'joden kaart' komt door de stijl van de cartoon, die schuurt wel heel erg tegen anti-semitische cartoons aan. Merkwaardig dat ze dat niet gezien hebben bij Behringer.

Wat is er Joods aan die cartoon? Het haar en baard zijn getekend zoals Peter Kirn ze in het echt heeft, de neus is lang voor het "sniffer" aspect in de layout en geen haakneus. Als dit filmpje niet meer dan een persoonlijke aanval is zonder een onderliggende vriendschapsband, vind ik het flauw en bedenkelijk van Behringer, maar ik zie er werkelijk niks Joods in. Misschien omdat ik te weinig social media accounts heb. :p

Kinderachtig om het zo persoonlijk te maken.
Met de grote jongens mee willen doen en je dan als een klein kind gedragen.
Stom en onnodig lijkt mij.

Ik geloof ook niet direct in het antisemitische karakter hierin, maar vind het wel ongelooflijk stom dat een PR afdeling hier blijkbaar niet op heeft geanticipeerd in een tijd dat vermeend en reëel racisme om elke hoek mee gluurt.
Het is ook weer geen impulsief grapje, maar iets waar toch de nodige tijd en moeite in is gestoken.

Op zich vond ik het 'cork sniffer' grapje als plagerijtje naar de elitaire synthsnobs wel leuk, maar zo op de man spelen is zeker niet chique. Behringer is op social media dan ook lekker door het slijk getrokken en Uli heeft inmiddels zijn excuses aangeboden.

Ik geloof ook niet direct in het antisemitische karakter hierin, maar vind het wel ongelooflijk stom dat een PR afdeling hier blijkbaar niet op heeft geanticipeerd in een tijd dat vermeend en reëel racisme om elke hoek mee gluurt.

Maar WAT is er dan mogelijk antisemitisch in die tekening?

Ik neem aan de grote neus. Al lijkt me dat eerder een link naar Pinokkio (liegen) of het wijn ruiken (cork sniffing), want de cliché karikatuur jodenneus is haakneus/dik en niet lang en dun volgens mij.

Duh dat is toch gewoon de cork SNIFFER waarbij zijn neus over alle geuren gaat die de onderste rij knoppen kunnen regelen? De stankstreepjes richting de neus staan er zelfs bij getekend. En de Pinocchio zal mooi meegenomen zijn. Als iemand hier iets anti-Joods in ziet moet die het probleem toch vooral bij zichzelf zoeken lijkt mij. :) Los van het feit dat ik dus geen fan ben van deze wel heel erg op-de-man actie van Behringer.

Het ergste van al: zelfs DIT product heeft Behringer gestolen van een bestaand product:

jnlwzjmdzqegerfnkxvz.jpg

Het lijkt verdacht veel op de zo ongeveer meest bekende jodenkarikatuur uit de nazi tijd. De neus niet persee maar de handenwringende houding wel. Zoals door zovelen al gezegd, het hoeft niet anti-semitisch bedoeld te zijn maar handig is het niet.

Trouwens net op muff-wiggler gespot dat zelfs het idee van een corksniffer pedaal gejat is.

In deze tijd van korte lontjes, lange tenen en identiteitspolitiek was zo'n reactie ook wel te verwachten, wat dat betreft verbaast het me dat een multinational met een marketingleger in die valkuil is getrapt. Maar goed, iedereen heeft het wel weer over Behringer en ze zeggen weleens dat er niet zoiets bestaat als slechte publiciteit.

Wat is er Joods aan die cartoon? Het haar en baard zijn getekend zoals Peter Kirn ze in het echt heeft, de neus is lang voor het "sniffer" aspect in de layout en geen haakneus. Als dit filmpje niet meer dan een persoonlijke aanval is zonder een onderliggende vriendschapsband, vind ik het flauw en bedenkelijk van Behringer, maar ik zie er werkelijk niks Joods in. Misschien omdat ik te weinig social media accounts heb. :p

jij bent de enige die de vriendschapsband aanhaalt :okdan:

Damn, wat kunnen mensen happen zeg,.. Uli is vriendjes met die gast,.. en de pr afdeling van Uli heeft een op een jood lijkende figuur gebruikt (ik had er geen jood in gezien, maar het zal)

​​​​​​​Grapje wat niet zo goed gevallen is schijnbaar,..

ze zeggen weleens dat er niet zoiets bestaat als slechte publiciteit.

De publiciteit rond Exota destijds deed de fabrikant echt geen goed, een voorbeeld wat me zo even te binnen schiet.

Tsjonge jonguh, wat een verspilling weer, echt zielug zulk drankmisbruik, die wijn was nog prima

(en ik verheug mij nu al weer op de rest van deze draad, benieuwd hoeveel kantjes onzin dit weer gaat opleveren)

Dit is veel groter aan t worden dan verwacht. Er worden posts verwijderd all over faceboek synth groepen.
Uli krijgt al een verse naam. Buli. Van bully dus. Je weet wel, dat kut joch in je school dat zijn eigen minderwaardigheidsgevoel en onzekerheid en kleine kantjes uit de schijnwerpers wou werken door de rest te pesten.
Hopelijk blijft ie nu eens een tijd uit de schijnwerpers want het wordt stilaan Trump 2. Die andere narcist.
Heb me voorgenomen niet meer te posten hier als het over Buli gaat. Verdient ie niet. Denk al een poos na over al zijn spul dat ik hier kocht ofwel te verkopen, ofwel er een anti buli song mee te maken met n videootje. Want juist, het ging m ooit om muziek. Lang geleden.

De 'joden kaart' komt door de stijl van de cartoon, die schuurt wel heel erg tegen anti-semitische cartoons aan. Merkwaardig dat ze dat niet gezien hebben bij Behringer.
Correctie: de stijl schuurt tegen cartoons aan. Typisch anti-semitisch zou het worden met een haakneus, zwart pak, sigaar en bankbiljetten, zoiets. Een grote neus is cartoonesk, meer niet.

Heb je niks recenters dan een voorbeeld van 50 jaar geleden? :baco:

Die schoot me te binnen, is wel het schoolvoorbeeld hoe zoiets kan gaan. Ietsje recenter, maar ook een tijdje geleden, de publiciteit na de opmerking van Youp van 't Hek over Buckler. Het kwam, in Nederland tenminste, daarna ook niet meer goed met dit merk van Heineken.

Correctie: de stijl schuurt tegen cartoons aan. Typisch anti-semitisch zou het worden met een haakneus, zwart pak, sigaar en bankbiljetten, zoiets. Een grote neus is cartoonesk, meer niet.

Ja, denk ik ook. Zie het antisemitische ook niet, we moeten Uli B. ook niet alles in de schoenen schuiven.

Back