[Clavia] Nord Lead 2 of 3?

earpluggy

Ingeburgerd
Hoi, hier ff vraagje.....hoop dat iemand 'm uit ervaring beantwoorden kan.
Dat er een duidelijk verschil qua prijs bestaat tussen de nord lead 2 en 3 is overduidelijk, maar is dit overduidelijke verschil ook te merken in de mogelijkheden van beide synths? Kortom, is de enorme financiƫle afstand tussen de nord lead 2 en de nord lead 3 het overbruggen waard?

Robert

volgens mij zijn ze soundwise redelijk gelijk maar de 3 heeft meer mogelijkheden, meer stemmen en heeft eindeloze potmeters enzo.. maar of ie het ook echt waard is ten opzicht van de 2?? ik vind van niet persoonlijk... als ie nou en stukje duurder is ok.. maar hij is een FLINK stuk duurder...

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet zoiets heb van.. wouw... die moet ik hebben en verkoop me oude nord.. en volgens mij hebben veel mensen dat

nou ik zou graag mijn nord 2 omruilen voor een nord 3, ik geloof dat op het filter sectie na, alle andere sectie uitgebreider zijn dan de nord 2 + meer stemmen lfo arpeggio zijn nu wel aan de midi clock te synchroniseren. software update via midi ipv eprom. en zo zijn er nog een heleboel dingen..

alleen die prijs he, ik zou nog ff wachten tot dat de drie wat goedkoper is

Origineel geplaatst door bounce
ik vond de nordlead2 een waardeloos stuk ijzer maar dat ligt aan mij volgens velen.

ja maar jij kan makelijk praten niet iedereen heeft een DRU 11BS gaskachel..:)

Ach ja Nord of Virus. Zelfde meuk allemaal.

Had op de Sonikmatter een verhaal gelezen dat iemand z'n Nord had gehacked en d'r een Virus OS op aan't draaien had gekregen. Lijkt me toch de ultieme Nord mod. ;)

Blijft een bak met een Motorola DSP en draaiknoppen.
Ach ja als ik de lotto win komt er vast wel een Modular in huis. :)

volgens mij zijn de (eenvoudige) FM mogelijkheden van de NL3 erg interessant

Nord 3 kost alleen veel omdat hij nieuw is. Als de Nord 2 niet meer worden verkocht wordt ie vanzelf goedkoper. (denk ik) 8>

Back