Fifth Bot - Schwarzschild’s Method [Tech House?]

Ik vind het een interessant en origineel nummer, en heel mooi geproduceerd. Ik zou dit geen techhouse willen noemen, naar mijn mening gaat dit nummer dieper en verder dan dat. Ik heb er oprecht met plezier naar geluisterd! :okdan:

lekker heldere productie weer:) mooie variaties, frisse leads zwevende pads, nice

graag een side chain op die constant doorgaande drone om er meer groove in te krijgen?
en het volume langzaam wat moduleren richting de veranderingen zoals breaks etc
zou het voor mij helemaal af maken

verder nog een ideetje, het volume in de break wat lager en als de beat er weer in komt weer terug dan komt er meer dynamiek in en meer impact en spanning door de break

Oh man, Bot, deze was geweldig man.. echt heel erg mooi. Zoals ik schreef op SC : HEERLIJK !! :)

Haha nice, superlatieven nog wel, thnx man!

Ik zou dit geen techhouse willen noemen

Ow, tja ik roep ook maar wat, heb daar maar weinig kaas van gegeten, maar onder welk genre zou je dit volgens jou beter kunnen scharen dan? En bedankt voor het fijne compliment!

:okdan::okdan::okdan: super!
En superbedankt! :P

lekker heldere productie weer:) mooie variaties, frisse leads zwevende pads, nice

graag een side chain op die constant doorgaande drone om er meer groove in te krijgen?
en het volume langzaam wat moduleren richting de veranderingen zoals breaks etc
zou het voor mij helemaal af maken

verder nog een ideetje, het volume in de break wat lager en als de beat er weer in komt weer terug dan komt er meer dynamiek in en meer impact en spanning door de break

Hey, thnx!

Wat betreft die sidechain, er zit zeker wel ducking op de verschillende bussen (zowel op de pads als de bass). Ik gebruik daar over het algemeen deze VST voor: https://polyversemusic.com/products/gatekeeper/. Volume automation (like LFO-tool maar dan beter) dus ipv sidechain compressie, maar ik probeer daar wel een goede balans in te vinden (lukt niet altijd overigens :P), en op de rustige stukken (zonder kick) draai ik die ook weg.

Wat betreft die break, het was hier wel een bewuste keuze om de nadruk op die stabs in de break te leggen, maar idd, dat heeft als nadeel dat als de beat er weer in komt dat minder impact heeft, misschien idd een idee om eens te kijken wat er gebeurt als ik dat omdraai. Thnx voor de suggestie!

Wat maakt het uit in welk hokje dit nummer hoort? Laten we maar gewoon zeggen dat dit een prachtige track is! :okdan: Zomaar op de zondagmorgen, dat is een mooie traktatie. :) En inderdaad, technisch gezien klinkt het ook erg goed, fris en helder.

Supergoed! 8~

Wat maakt het uit in welk hokje dit nummer hoort? Laten we maar gewoon zeggen dat dit een prachtige track is! :okdan: Zomaar op de zondagmorgen, dat is een mooie traktatie. :) En inderdaad, technisch gezien klinkt het ook erg goed, fris en helder.

Supergoed! 8~

En weer een fijne comment, super bedankt hoor!

Wat betreft het hokje waarin het in geplaatst moet worden, persoonlijk interesseert mij dat ook bar weinig hoor, maar het kan helpen op SoundCloud om er het juiste label aan te plakken, vandaar de vraag...

Zeer fijne track.
Goed arrangement, mooie verassingen qua sounds
Er zit een mooi spannend opbouwend stuk in. Waarna ik dacht, nu gaat het knallen, alleen voor mijn gevoel komt die climax er niet en blijft er soort opbouwende stroom komen...
Weet niet of ik het helemaal duidelijk verwoord :D. Maar dit is maar mijn mening, en dus niet teveel waarde aan hechten ;)

Ok cool, leuke comments weer, thnx krautrock1958 Robi SmartBits GentleG Mr_Synth , allen weer zeer bedankt voor het luisteren en het stukkie feedback!

alleen voor mijn gevoel komt die climax er niet en blijft er soort opbouwende stroom komen

Zelf ben ik ook nog niet helemaal tevreden, die ene supertrack die helemaal klopt heb ik dan ook zeker nog niet gemaakt, maar ik blijf proberen ;)

Net het nummer nogmaals geluisterd, het is echt een gaaf nummer. Echt een goede vibe. ik bedoelde misschien net als
SlaveoftheWave een break rond 3:30 met rust, en dan weer gaan.. Anyway, het is maar mijn gevoel zoals ik eerder aangaf.
De track is top.

Back