Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door dione
Software is geen kapitaalvernietiging....waarom ?
- Als je een track released waarin een softsynth gebruikt wordt,verdien je de investering van de software terug...
- Het geld wat jij uitgeeft aan software wordt grotendeels ook weer gebruikt voor het verder ontwikkelen van software...dit drukt de prijs van nieuwere versies dus...
- Hardware heeft ook waardevermindering...
- Afschrijvingen zijn geen kapitaalvernietiging...

Is dat niet het grootste probleem hier? Hoeveel gebruikers krijgen niks gereleased?Origineel geplaatst door dione
- Als je een track released waarin een softsynth gebruikt wordt,verdien je de investering van de software terug...

Helaas wordt intellectueel eigendom nog altijd gezien in termen van kubieke centimeters.- Hardware heeft ook waardevermindering...
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door Yoozer
Is dat niet het grootste probleem hier? Hoeveel gebruikers krijgen niks gereleased?

Origineel geplaatst door dione
Software is geen kapitaalvernietiging....waarom ?
- Het geld wat jij uitgeeft aan software wordt grotendeels ook weer gebruikt voor het verder ontwikkelen van software...dit drukt de prijs van nieuwere versies dus...
- Hardware heeft ook waardevermindering...
- Afschrijvingen zijn geen kapitaalvernietiging...
Origineel geplaatst door winchester
Met een winstmarge van pak 'm beet 90%?? Kom op zeg! Als dat zo zou zijn dan zou software iedere versie goedkoper moeten worden.
Op hardware mag je afschrijven. Dat is boekhoudkundig verantwoord, omdat je er een kapitaalgoed voor terugkrijgt.
Software wordt gezien als kostenpost. Op kosten mag je niet afschrijven. Kosten zijn kapitaalvernietiging, die je aan moet zien te vullen door opbrengsten te genereren met je kapitaalgoederen die bij voorkeur groter zijn dan je kosten.
Overigens is het doorverkopen van software in principe illegaal. Je koopt namelijk geen software, je koopt een licentie. En een licentie geeft je alleen het recht op gebruik. De licentie wordt gegeven door het bedrijf dat de software levert. Zodra jij besluit de software door te verkopen wordt jij de licencerende instantie, zonder dat jij dat recht hebt.
In veel EULA's is dat afgevangen. Microsoft doet dat bijvoorbeeld heel duidelijk in de vorm van een koppeling tussen de OS-versie en de hardware die er bij verkocht is (OEM-licentie).
Origineel geplaatst door winchester
Troost je trouwens, als je denkt dat je veel geld neerlegt voor het gebruik van Cubase o.i.d... denk dan maar aan die arme bedrijven die een paar miljoen neerleggen om bijvoorbeeld Oracle te mogen gebruiken...
geld besteden aan mijn favoriete hobby is alles behalve kapitaalvernietiging!!!

Origineel geplaatst door Hydra
(soft)Synths blijven gebruiksgoederen, dus het blijft inderdaad kapitaalvernietiging...
Alleen komen met softsynths geluiden in het financiele bereik van meer mensen dan voorheen.
Het kopen van een goed midikeyboard + iedere zoveel jaar een paar goed geselecteerde softsynths is een stuk goedkoper dan om de zoveel jaar een nieuwe keyboard kopen.
Ik sta nu op het punt om mijn setup te vernieuwen en over te stappen naar 88-toetsen, maar de enige synth waar ik echt warm voor loop ik zijn de Yamaha S90/Motif8/Motif ES8. En die beginnen met minimaal 2200 euro.
Daarvoor heb ik een prima 88-toetsencontroller met basisgeluiden, een vette laptop/19" pc met een aantal goede softsynths, en dan houd ik nog geld over om van op vakantie te gaan. En als over 5 jaar ik weer aan vernieuwing toe ben hoef ik alleen maar nieuwe softsynths aan te schaffen, en niet weer 2200 euro op tafel te leggen
Dus met weloverwogen beslissen zijn softsynths juist geen kapitaalvernietiging, maar een efficientere besteding van je kapitaal![]()
ben je wel goedkoop uit maar alles bij elkaar wel meer dan een hardsynth.