Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als het met 1 of 2 tracks toch niet wordt wat je ervan verwacht, dan heb je volgens mij niks verloren en in ieder geval weer wat geleerd.

)
Als 18-jarige was het mijn droom, daar doen we het voor![]()

Registreren, waar doe ik dat? Toch maar weer lid worden van Buma, wat ik heeeeeeeeeel lang geleden een poosje was?
Je bent in Nederland neit verplicht om lid te worden van Buma. Ik zou het wel doen, maar dat is een tweede.Ja Buma,trouwens je bent verplicht dit te doen dacht ik (In Nederland ook toch),het zal ook in het contract staan
...
Als het toch gemasterd afgegeven moet worden,probeer het zelf te doen en ga er geen xtra geld in stoppen.
Persoonlijk zou ik, als mijn werk uitgegeven wordt het niet zelf masteren.
Je bent in Nederland neit verplicht om lid te worden van Buma.
Succes en congrats!![]()

Ik kreeg dit door van een beroepsmuzikant: "Een producent is verplicht om de werken aan te melden met jou als rechthebbende. Officieel heeft die jouw toestemming nodig." Zijn advies is dus inderdaad lid worden van Buma en dan de nummers vastleggen.
Als ik jou was zou ik eerst lekker zoveel mogelijk bereik proberen te krijgen, en als je zoveel bereik hebt dat je echt bekend begint te worden, je bij Buma/Stemra aanmelden

Ik vraag mij af of dat met terugwerkende kracht kan. Een nummer online zetten, wachten tot 200.000 streams en het dan aanmelden bij Buma. Komt op mij over als 200.000 blikjes frisdrank gratis weggeven en zodra er 200.000 zijn weggegeven, aan een incassobureau vragen of ze het geld voor die blikjes willen gaan innen.
bombario
Leuk! Gefeliciteerd![]()
Hoezo? Het gaat niet om 1 track, als je track 200.000 streams hebt kan je je volgende toch registreren...
Sorry, dit verhaal klopt totaal niet. Je hoeft je nummers helemaal niet aan te melden.