Ja inderdaad Ozone denk ik dat het is, ik gebruik het om het volume hoger te krijgen zonder distortion te verkrijgen.
ik kom het vaker tegen, wanneer een te grote delay is, dat ozone dan op de master staat. ik bedoel, wanneer iemand in een forum of een groep problemen heeft. een van de eerste dingen die ik meestal vraag. (zoals in mijn post boven...)
ik ken inderdaad de neiging om een maximizer (want dat is ozone in wezen, met wat meer...) al op de master te zetten, deed ik vroeger (L2 maximizer). nu gebruik ik de volumeknop...
al bedenk me nu, ik doe een simpele mastering buiten mijn DAW's om, al begint het wat komplekser te worden. een maximizer is wel een deel van het geluid uiteindelik, maar ik probeer ze te vermijden. je kan zonder maximizer, het volume hoger krijgen, in LUFS, b.v. in wavelab pro.. of ik gebruik de stealth limiter.
goed dit gaat verder dan dit topic.
maar fijn dat de delay weg is! (de latency beter uitgedrukt, want een delay....)
EDIT: volgens mij geeft ozone elements een immense latency. of ozone advanced, etc. volgens reaper 784, valt nog mee, ik dacht dat in het 8192 zat of zo... (goed ik heb effekt plugins met zo'n latency.... onspeelbaar, maar daar zijn ze ook niet voor, voor latere bewerking). maar 784 samples..... zijn 784 samples, onspeelbaar.. met de latency die sowieso al in je systeem zit.