Mad Collins
Nieuwkomer
Ik ben hier nieuw dus. Ben 24 jaar. Sinds mijn 8e houseliefhebber (tenminste destijds was ik behoorlijk gechameerd van alles waar maar een synth in verwerkt zat). Ben een grote vinylfreak. Collectie bestaat inmiddels uit zo'n 4.000 platen (en 500 cd's). Ik heb 4 draaitafels en 2 mengpaneeltjes. Maar daarvan gebruik ik nog maar de helft. Maar een echte DJ ben ik niet. Mijn gedeelte ligt toch meer bij kennis ontwikkelen (die al redelijk/ erg hoog ligt) en het verzamelen. Vragen over housemuziek kunnen aan mij gerust gesteld worden. Op een groot deel weet ik wel een antwoord.
Qua producerend vlak ben ik eventjes bezig geweest met fruity loops, maar ben weer van plan om de draad op te pakken. Ik wil gebruik maken van zo weinig mogelijk dingen (want met hoe minder dingen je werkt, hoe grote je creativiteit). Ik hou me voornamelijk bezig met experimentele dingen, en zou graag een eigen vorm van geluid willen creeeren. Niet zoals talloze andere (dance)producers. Ik denk ook dat het experimentele mij daarin toch meer vrijheden in geeft dan de standaard geluidjes die over en weer gebruikt worden.
Zelf maak ik gebruik van:
Wavelab (ik gebruiik geen Cool edit pro)
Reason 2.5
Yamaha CS2 x Synth
Grote voorbeelden voor mij qua producerend vlak zijn :
The Orb
Anthony Rother
Laurent Garnier
Herbert
Carl Craig
Of ik me echt veel laat zien op dit forum betwijfel ik (ik zit bij zoveel fora). Maar misschien neem ik soms deel aan leuke discussies
Qua producerend vlak ben ik eventjes bezig geweest met fruity loops, maar ben weer van plan om de draad op te pakken. Ik wil gebruik maken van zo weinig mogelijk dingen (want met hoe minder dingen je werkt, hoe grote je creativiteit). Ik hou me voornamelijk bezig met experimentele dingen, en zou graag een eigen vorm van geluid willen creeeren. Niet zoals talloze andere (dance)producers. Ik denk ook dat het experimentele mij daarin toch meer vrijheden in geeft dan de standaard geluidjes die over en weer gebruikt worden.
Zelf maak ik gebruik van:
Wavelab (ik gebruiik geen Cool edit pro)
Reason 2.5
Yamaha CS2 x Synth
Grote voorbeelden voor mij qua producerend vlak zijn :
The Orb
Anthony Rother
Laurent Garnier
Herbert
Carl Craig
Of ik me echt veel laat zien op dit forum betwijfel ik (ik zit bij zoveel fora). Maar misschien neem ik soms deel aan leuke discussies
Welkom!!!