Fruity Loops probleem

JumpNeedle

Nieuwkomer
Hey iedereen,

Ik heb onlangs een niuwe geluidskaart laten installeren (ESS 1969 PCI AudioDrive (WDM))
en als ik nu Fruity Loops 4.1 installeer en een nieuwe file open komt er alleen maar geluid
uit de clap sampler en niet bij de andere (kick, hihat, snare). Die laatste drie zijn ook rood gekleurd.

Ik vraag mij nu af of het aan mijn geluidskaart (niet de juiste drivers?) ligt
of kan ik dit probleem oplossen door mijn iets aan mijn instellingen in Fruity Loops te veranderen?

Thx.

Attachments

• fruitytrouble.jpg
    fruitytrouble.jpg
    171 KB · Bekeken: 129
Die rode kleur betekent dat de samples niet gevonden worden door Fruity. Hij is ze om de een of andere reden kwijt. Zoek ze op en sleep ze opnieuw naar de sampler kanalen en klaar.

-- HW

Dat heeft te maken dat je samples op een andere plek staan dan dat ie denkt dat ze daar staan, je zal waarschijnlijk of een aantal samples verplaatst hebben.
Het kan ook komen door als je er een zip pakket er van maakt en dan weer saved als flp, dan heeft ie ook nog al de gewoonte om samples niet meer te kunnen vinden.

Als je het irietand vind dat ze rood blijven moet je ff naar je channel settings gaan en daar met je rechtermuis knop op drukken. Je ziet dat je je naam kan veranderen en je ziet er een gekleurt blokje. Druk op dat blok je en je krijgt een kleur pallet.

Ga naar je Fruity Loops directory (in program files), klik: System, Installers, VorbisACM

Dan met je rechtermuisknop op VorbisACM, kies installeren.

Dan werken ze weer als het goed is.

Grtz Freek

Origineel geplaatst door [fe]nix
Maar ik heb ook een probleem ;)

sommige vst's kraken, hoe komt dat?

waarschijnlijk zijn dit de cpu- verslindende vst's. Als het zo is dat je je buffer settings van je geluidskaart op een laag niveau hebt staan (weinig milliseconden dus) dan kan dit als gevolg hebben dat je dit hoort als gekraak (Heb je gekeken of je cpu-meter bij zulk gekraak pieken vertoont?). Gebruik daarom een grotere buffer.

Wat voor geluidskaart heb je? Gebruik je ASIO drivers? Asio werkt namelijk al beter dan WDM drivers. Als je onboard-sound hebt of een soundblaster ofzo kun je deze Asio drivers wellicht eens proberen:

http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/A4Av2Ins.exe

Origineel geplaatst door ricercar
waarschijnlijk zijn dit de cpu- verslindende vst's. Als het zo is dat je je buffer settings van je geluidskaart op een laag niveau hebt staan (weinig milliseconden dus) dan kan dit als gevolg hebben dat je dit hoort als gekraak (Heb je gekeken of je cpu-meter bij zulk gekraak pieken vertoont?). Gebruik daarom een grotere buffer.

Wat voor geluidskaart heb je? Gebruik je ASIO drivers? Asio werkt namelijk al beter dan WDM drivers. Als je onboard-sound hebt of een soundblaster ofzo kun je deze Asio drivers wellicht eens proberen:

http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/A4Av2Ins.exe

Ik heb nog de standaard geluidskaart die op mn moederbord zat: Realtek AC97 Audio

Ik heb een AMD XP2600 processor en 512 mb geheugen, en als ik ga Fruiten sluit ik altijd andere programma's af.

Nog een vraagje.

Ik kan al aardig overweg met Fruity maar 1 ding lijk ik maar niet te kunnen vinden
Als ik een loop maak met een plugin zoals bv. simsynth
en ik vul het vakje van dat pattern in in mijn playlist dan loopt het geluid door wanneer
er in het volgende vakje niets staat. Eigenlijk is het gewoon de laatste toon die gewoon doorgaat.
En soms (soms ook niet) wanneer ik dan verder in de playlist dat pattern
weer "aanvink" komen die geluiden over mekaar en dat is natuurlijk niet om aan te horen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt :)

Dit komt gewoonweg door je piano roll. Als je bv 1 vakje aanklikt in je sequencer, is in je pianoroll die hele maat aangevinkt. Je moet zorgen dat je het laatste vakje van je pianoroll NIET aanvinkt, anders zal je toon gewoon doorecho'en. ZIe ff de pic.

Freek

Attachments

• fl uitleg.jpg
    fl uitleg.jpg
    42,6 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Unic
euh...dit lijkt me een beetje onzin:)

maar zal het eens proberen?!

ik weet wel heel zeker dat dit zijn probleem is, ik heb het zelf namelijk ook aan de hand gehad toen ik net begon met Fruity

ik nog nooit:)

je kan in de piano rol wel 16 maten ingeven voor een geluid... hij stopt vanzelf in de playlist als de pattern is afgelopen.. wel een lange dan:)

heeft met de rel te maken, die laat een geluid doorklinken als ie eigenlijk niet meer getriggerd word.

met REL bleef het probleem hetzelfde maar met SVS lijkt het toch al veel beter.
Het loopt nog even door maar das maar een halve seconde of minder en dat zal wel normaal zijn veronderstel ik.
Het probleem is echter dat het met sommige andere plugins ook zo is zoals 3X OSC en als ik
automation toepas komt het ook voor.

Origineel geplaatst door Unic
ik nog nooit:)

je kan in de piano rol wel 16 maten ingeven voor een geluid... hij stopt vanzelf in de playlist als de pattern is afgelopen.. wel een lange dan:)

heeft met de rel te maken, die laat een geluid doorklinken als ie eigenlijk niet meer getriggerd word.

Dat is gewoon een effectje wat op de synth zit... Probeer het nou maar es uit met je simsynth, maak je gewoon 1 toon, 4 kicks lang, en die zet je in je playlist. een paar blokjes verder bij een lege pattern zet je ook een blokje zodat ie tot daar doorspeelt. Je zult zien dat die toon tot het laatste blokje te horen is, ook al staat er maar 1 blokje van het pattern met de synth erin ;)

Back