Fruity Loops probleem

Aangezien ik nu toch bezig ben kan ik maar beter meteen doorvragen.

Ik heb de indruk dat bij je patterns de beats per bar gelimiteerd zijn tot 18.
Nu moet er toch een manier zijn om dit te omzeilen (tenzij ik mis ben natuurlijk :confused: ).
Want stel nu dat ik een intro van een minuut lang wil maken met hetzelfde pattern maar waar dan bv
automation is op toegepast met een of ander FX dan moet dat toch kunnen?

en als je er dan nog steeds meer wilt rechtsboven boven het woordje 'snap' 1/4 step aanklikken i.p.v Line ;)

Weet er iemand hoe je een pattern of een channel kan saven?
Zodat ik wanneer ik een nieuwe file open een channel van in een vorige file daar kan in plaatsen. ;)

Origineel geplaatst door JumpNeedle
Zodat ik wanneer ik een nieuwe file open een channel van in een vorige file daar kan in plaatsen. ;)

Volgens mij is dat onmogelijk

btw, wist je dat je ook een sample editor hebt in FL! als je op je kanaal klikt waar de sample op staat en dat venstertje verschijnt, dan zit-ie linksboven in de hoek daarvan :) wel grappig

File->Export->Project Bones...

Vervolgens in een nieuw project de zojuist geëxporteerde files inladen; de makkelijkste manier is via fruity's browser:
onder het kopje project bones vind je het zojuist geëxpoteerde project. Open dit en je vind er de channels die je gebruikt hebt. Sleep vervolgens een van deze channels naar de step sequencer. De bij het channel behorende midi files (scores) kun je dan naar de betreffende channel slepen.

:)

en als je ook echt de patroon in de channels wil en in de playlist, kan dat ook ? :) :Z

patroon kan je gewoon kopiéren, playlist gaat volgens mij niet...

Nog een vraagje.

Ik kan al aardig overweg met Fruity maar 1 ding lijk ik maar niet te kunnen vinden
Als ik een loop maak met een plugin zoals bv. simsynth
en ik vul het vakje van dat pattern in in mijn playlist dan loopt het geluid door wanneer
er in het volgende vakje niets staat. Eigenlijk is het gewoon de laatste toon die gewoon doorgaat.
En soms (soms ook niet) wanneer ik dan verder in de playlist dat pattern
weer "aanvink" komen die geluiden over mekaar en dat is natuurlijk niet om aan te horen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt :)

Nog een poging om je REL probleem op te lossen! Fruity opent alle instrumenten en samples in een Fruity Wrapper, dit is het panneel van je chennel. In de Wrapper vind je 4 tapbladen genaamt, plugin, ins, misc en func. Bij het tapblad func vind je de echo de arpeggiator en de time, de time is van belang voor de duur van je trigger, probeer hier is met het knopje gat te spelen, meschien dat dit helpt. Bij het openen van een nieuwe chennel staat deze gat altijd vol open!

Back