Tim .Ocean - Wanderer [ organic hiphop soul ]

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Deze track vandaag gemaakt en ook gemixt. Wat ik vaak oversla :D
Heb hard mijn best gedaan om de cello wat beter in te spelen dan bij mijn vorige track.
het idee is op piano met een een simpele progressie en zang begonnen.
Wellicht moet er nog zang in en wat versieringen.

Hoe komt de mix over? Te schel of juist lekker duidelijk ?

cheers Tim

Bekijk bijlage wanderer.mp3

Dat belletje zou ik regelmatig automaten op delay, reverb, ofzo.. Heel mooi en rustig plaatje, maar het ontbreken van variëteit in dat belletje, maakt het voor mij iets minder. Mix klinkt goed, maar ik luister nu uiteraard op een zacht volume. Veel succes ermee. ;) Gloomy.

Ja, beter zo.. Maar ik heb dit keer op luid volume geluisterd...en ik moet zeggen dat hij toch wat beter ge-eq'd kan worden. Sommige stukken klinken idd schel. Ook krijg ik soms de indruk dat de kick offbeat loopt met de rest... ne quantiziser gebruiken ofzo?? Maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Ben benieuwd naar de andere commentaren. Good luck! Gloomy ;)

Hey thanks. Nee jo die kick dat hoort. Dat heet swing :)
Welk stuk vind je dan schel?

Anyhow thanks:okdan:

Wederom een erg mooi sferisch trackje. :okdan:
De swing op de drum is meer het tegenovergestelde van swing eigenlijk maar dat maakt het geheel juist beter in deze. Knap gemaakt. Mix kan ik weinig over zeggen, luister op iPhone en daar klinkt het prima op. Track past perfect bij het weer van vandaag!

Wederom een erg mooi sferisch trackje. :okdan:
De swing op de drum is meer het tegenovergestelde van swing

Hey thanks. Het is nog niet af ofzo. Moet nog meer cello en vocals in.

Btw tet is wel swing maar niet in triplets maar in quintuplets. Die komen idd als een dronken drummer over :D
Dit soort swing moet je wat vaker horen om in te raken. Quintuplet swing

j dilla, questlove zijn daar mee begonnen en hoor je nu steeds meer in allerlei muziek.

Hey.. lekker hoor!! fijne sfeer.. ook leuk dat je op avontuur aangaat met de Cello!! :mega:
Na het luisteren ook nog ff die quintuplet leer gekeken.. erg interessant ook.. think out of the grid.. ofzo.. echt een eyeopener.. Ik hoor dit soort muziek ook regelmatig maar nu ik de theorie er achter gepresenteerd zie is het ineens een stuk helderder.. niet een lazy drummer maar het klopt wiskundig allemaal.. :D

Vdeootje hieronder ook ff bekeken net.. erg interessant.. :engel:

ow.. mix klonk lekker hier... ;)

Na het luisteren ook nog ff die quintuplet leer gekeken.. erg interessant ook.. think out of the grid.. ofzo.. echt een eyeopener.. Ik hoor dit soort muziek ook regelmatig maar nu ik de theorie er achter gepresenteerd zie is het ineens een stuk helderder..

Ja super! Weer wat geleerd vandaag. :)

Hey thanks MacGyverGear.

Ja ik liep heel lang met het idee om zelf een 2 snarig strijk instrument te maken.
Hiervoor gebruikte ik mijn strijk stop op glazxen, pannen en bas gitaren. Toen zag ik kinder cello op MP staan voor 150 euro ben ik daar maar voor gegaan. Het is nog best wel moeilijk en ik heb ook niet de illusie dat het kan maar ben wel tevreden hoe het in mijn tracks klinkt.
Nu kan ik mezelf samplen :)

Dat filmpje wat jij deelde is wel de beste uitleg.

Ik vind quintuplet swing echt vet. :luv:

Als je goed naar zo een beat luistert en daarna drumt dan krijg je wel wat van die feel erin.
D'angelo en JDilla waren volgens mij het eerste hiermee.
Maar ik vraag me af of zij uberhoupt wel dachten over 'quituplet' swing. Volgens mij is het gewoon een feel.

Hier heb ik gewoon met mijn vingers gedrumt zonder quantize. ( en op een stroopwafel blik )
Klinkt toch wel een beetje Jdilla swing achtig.

Ja ik liep heel lang met het idee om zelf een 2 snarig strijk instrument te maken.
Hiervoor gebruikte ik mijn strijk stop op glazxen, pannen en bas gitaren.

Misschien is de Yaybahar iets voor je? Een strijkinstrument, en omdat je ook wel dingen als galmveren kan waarderen, ook daarom. :) Zie video, geluid is zonder reverb-apparatuur, dat doet het instrument zelf met de veren.

Edit:

Hier met Elektron dingetjes, om in de sfeer van het forum te blijven. :)

Laatst gewijzigd:
Hey thanks MacGyverGear.

Hiervoor gebruikte ik mijn strijk stop op glazxen, pannen en bas gitaren. Toen zag ik kinder cello op MP staan voor 150 euro ben ik daar maar voor gegaan. Het is nog best wel moeilijk en ik heb ook niet de illusie dat het kan maar ben wel tevreden hoe het in mijn tracks klinkt.
Nu kan ik mezelf samplen :)

Dat filmpje wat jij deelde is wel de beste uitleg.

Ik vind quintuplet swing echt vet. :luv:

Als je goed naar zo een beat luistert en daarna drumt dan krijg je wel wat van die feel erin.
D'angelo en JDilla waren volgens mij het eerste hiermee.
Maar ik vraag me af of zij uberhoupt wel dachten over 'quituplet' swing. Volgens mij is het gewoon een feel.

Hier heb ik gewoon met mijn vingers gedrumt zonder quantize. ( en op een stroopwafel blik )
Klinkt toch wel een beetje Jdilla swing achtig.

Ik wou het net zeggen dat je die sound makkelijk voor elkaar krijgt door gewoon je quanenise uit te zetten. :okdan: Lekkere track BTW. :halleluja

Misschien is de Yaybahar iets voor je? Een strijkinstrument, en omdat je ook wel dingen als galmveren kan waarderen, ook daarom. :) Zie video, geluid is zonder reverb-apparatuur, dat doet het instrument zelf met de veren.

Edit:

Hier met Elektron dingetjes, om in de sfeer van het forum te blijven. :)

Ja mooi man. Ken het en vind het geweldig klinken.

Ik wou het net zeggen dat je die sound makkelijk voor elkaar krijgt door gewoon je quanenise uit te zetten. :okdan: Lekkere track BTW. :halleluja

Hey thanks, ja idd die track was helemaal op de OP1 gemaakt en die heeft helemaal geen quantize. :)

Ja mooi man. Ken het en vind het geweldig klinken.

Yep, tis iets bijzonders. Heb het 'ns eerder gepost, hier een korte video van iemand die een poging heeft gedaan om er ook eentje te maken. Kennelijk nog niet zo eenvoudig, veel proberen wat werkt, of niet.

Hey thanks. Nee jo die kick dat hoort. Dat heet swing :)
Welk stuk vind je dan schel?

Anyhow thanks:okdan:

Moet Gloomy hier gelijk geven de beat klopt niet of het swing of offbeat wil noemen maakt mij niet uit.
De kickdrum moet gewoon op 1ste tel 2de ...3 de ....4de....
misschien dat dat wel werkt
wel hele chille vibe:okdan:

De verhouding vind ik niet super. De bel op de tel staat erg hard. En de bas en beat mogen meer naar voren. Als ik langer luister gaat die bel me ook tegen staan. Die is te aanwezig. Sfeer, geluiden en beat zijn op zich prima.

Back