Bron:
What’s new in Live 12 | Ableton
See the new features, devices, sounds and workflow updates in Ableton Live 12.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap wat je bedoeld, maar dat bedoel ik niet. Ik weet dat je kunt groeperen tot tracks (drum Group, synthese Group)Je kunt de tracks selecteren en dan in een groep zetten. Da's redelijk 1 click (zodra je de tracks heb geselecteerd dan). En/of alle tracks die je op die bus wil erbij slepen met drag & drop. Weet niet of dat is wat je ongeveer zoekt?
Ja dat kan, tracks selecteren en dan Audio To -> bestemming kiezen. Dan verandert het in 1x voor alle geselecteerde tracks.
Ok, top! Morgen even proberenJa dat kan, tracks selecteren en dan Audio To -> bestemming kiezen. Dan verandert het in 1x voor alle geselecteerde tracks.
Misschien heb je hier wat aan hier laten ze zien hoe je bussen kan maken met Ableton Live :Hij is ook niet geoptimaliseerd voor m1 chips.
ik snap 19vierentachtig wel, maar bedenk ook dat Ableton niet achter kan blijven door functies niet heeft wat andere daws wel hebben.
De update heb ik wel gekocht, maar aan de nieuwe functies zoals comping heb ik niet veel aan. Liever had ik een oplossing gevonden om bijv met 1 click instrumenten door te sluizen naar 1 bus (of die functie zit erin, terwijl ik het niet weet..).
Dan heb je nu een geldige reden om eindelijk eens te upgraden naar een fatsoenlijke controllerF*ck, push 1 alleen channel aftertouch... wat gaar zeg.
, 2e hands voor ca 425 EUR te krijgen, verkoop je die Push 1 voor 200,-, nou investering van 200,- die een veel prettigere ervaring is dan de 1, ik zou het wel weten...Dat kan natuurlijk ook, lekker doorklagen dat een oud product, waar de fabrikant zelf ook ontevreden mee was, niet meer ondersteund wordt.... pfff... ikweenie hoor, dit is toch wel een beetje hoe de huidige wereld werkt.Heb Ableton om een refund gevraagd.
Hun site staat vol met Push voor mpe, ( geen push 1 of push 2) ze hebben ook niet gecommuniceerd dat Push 1 EOL is dus.
Hier nog meer mis info... Live 11 also turns Push 1 and 2 into more expressive polyphonic instruments, magically - CDM Create Digital Music
Misschien heb je hier wat aan hier laten ze zien hoe je bussen kan maken met Ableton Live :
En hier is een filmpje van Ableton Live 10 hier laten ze zien wat de routing mogelijkheden zijn :
h
Daar heb ik ook last vanVan alle Ableton versies vind ik dit ook wel degene die ik het makkelijkst over had kunnen slaan. Maarja, ik hou nou eenmaal van up-to date software![]()

We zitten nu pagina 11(ableton 11)![]()
Ik was initieel ook wat teleurgesteld (nog steeds eigenlijk), maar er zijn wel een paar kleine verbeteringen die me bevallen. Comping doe ik weinig, en een MPE controller heb ik voorlopig niet, dus buiten een wat omslachtige versie van probability (was al beschikbaar via M4L, leuk dat het geïntegreerd is, maar... niet héél goed in vergelijking met hardware opties) zijn het vooral de nieuwe instrumenten en effecten die me opvallen.
Qua modulation hinken ze nog steeds achter op Bitwig, en ook die modulaire routing hadden ze kunnen gebruiken, maar... goh ja, het crashed minder dan Live 9, mijn vorige versie? En die crashte al minder dan Live 8 (op Windows, met M4L: een crashfest. LFO's toevoegen was gevaarlijk), dus dat is allemaal fijn.
Verder: De ontdekking van het scrollwiel bij Ableton HQ was voor mij al bijna reden genoeg om de vorige keer te upgraden. Hopelijk ontdekken ze iets voor Live 12 nog dat er zoiets is als een Middel-muis-knop, en dat die bijna standaard gebruikt wordt om te navigeren.
Nu nog maar eens twijfelen over een Push 2... maar de vrees is dat er dan een Push 3 uitkomt die wél MPE heeft! Of een ingebouwde audio/midi interface, toch ook wel iets dat voor de gemiddelde laptop muzikant een toegevoegde waarde zou zijn qua 'alles-in-een'
We zitten nu pagina 11(ableton 11)![]()