Afgehandeld 'Meest recente post bovenaan' instelling niet meer mogelijk ?

conso

Fold it
Ik weet niet of 'Meest recente post bovenaan' de exacte beschrijving onder de opties was (als het oude forum nog even teruggezet kan worden check ik het even :) ), maar ik kan deze optie niet meer vinden.

Kijk ik ergens overheen, of is het simpelweg niet meer mogelijk hiervoor te kiezen? (De 'Ga naar nieuw' knop heb ik wel gezien; die werkte voorheen gebrekkig, en ook nu nog)

Verder niets dan lof!

Ik weet niet of 'Meest recente post bovenaan' de exacte beschrijving onder de opties was (als het oude forum nog even teruggezet kan worden check ik het even :) ), maar ik kan deze optie niet meer vinden.
Je bedoelt in een discussie? Helaas is dat geen optie meer. Er zijn ook geen add-ons die het toelaten op userniveau. Sorry.

Waarom werkt de "ga naar nieuw" knop gebrekkig?

Dank voor je snelle reactie! Ja, ik bedoelde in een discussie. Jammer dat het niet meer kan, niets aan te doen dan.

'Gebrekkig' omdat ik gewoonlijk toch eerst een trits reacties zie die ik (ingelogd zijnde) al eerder gelezen had.

'Gebrekkig' omdat ik gewoonlijk toch eerst een trits reacties zie die ik (ingelogd zijnde) al eerder gelezen had.
Met de 'ga naar nieuw'-knop bedoel je de link met "... minuten geleden"? Die gaat bij mij wel naar de laatste post. Omdat dat per definitie de onderste post is, kan hij niet zover omlaag scrollen dat eerdere posts uit beeld verdwijnen. Ook weet hij niet welke posts jij al had gelezen.

De 'Ga naar nieuw' knop staat rechtsboven het eerste bericht op een pagina.

Ah ingelogd vs niet ingelogd. Dat zal een issue blijven inderdaad omdat de software niet kan zien wie je bent als iet bent ingelogd, en dus ook niet kan bepalen wat je wel en niet hebt gezien.

De 'Ga naar nieuw' knop staat rechtsboven het eerste bericht op een pagina.
O ja, die was me nog niet opgevallen! Waarschijnlijk houdt de website inderdaad bij welke berichten zijn geplaatst na jouw vorige lezing. Als dat meerdere posts zijn, scrollt hij meteen door naar de eerste van dat rijtje, die komt dan in principe bovenin jouw venster. Maar als er bijv. maar één korte post is bijgekomen lukt het niet om die bovenin het venster te plaatsen.

De link met "... minuten geleden" gaat altijd naar de laatste post, maar daarvoor geldt hetzelfde als hierboven.
Ah ingelogd vs niet ingelogd. Dat zal een issue blijven inderdaad omdat de software niet kan zien wie je bent als iet bent ingelogd, en dus ook niet kan bepalen wat je wel en niet hebt gezien.
Volgens mij zegt hij juist dat hij die al wel had gelezen ("zijnde ingelogd").

Ik ben dus juist wél ingelogd wanneer ik lees

Ik ben dus juist wél ingelogd wanneer ik lees
Ah, ik begreep dat je die reacties wel had gezien toen je was ingelogd, maar dat ze niet als gelezen worden getoond als niet bent ingelogd.

Wat @torp zegt is juist. Bij het gberuik van de knop "ga naar nieuw" wordt je door de pagina gescrolled tot aan het eerste ongelezen bericht. Dat ongelezen bericht wordt zover mogelijk naar boven in je scherm gezet. Als er echter maar 1 ongelezen bericht is, dat kan je scherm niet verder naar boven (omdat er dus niets onder staat) en zie je dus ook (delen van) eerder gelezen berichten.

Had je die op het "oude" forum al gelezen? Wat je daar al gelezen had is niet meegekomen naar het nieuwe forum. Dit wordt opnieuw opgebouwd. Als je nu een thread gelezen hebt en je komt bijvoorbeeld een dag later terug wanneer er nieuwe posts zijn dan opent de thread waar je gebleven was. Je gaat dan automatisch naar de nieuwe posts. Ik denk dat dat is wat je bedoelt?

Aha, vermoedelijk legt SmartBits de vinger op de zere plek waar het betreft het niet meekomen van wat ik op het oude forum al gelezen heb. :okdan:

Back