Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb er aardig wat uurtjes inzitten en mijn conclusie is dat ze er een beetje teveel reikwijdte binnen de settings /parameters hebben. Door de teveel reikwijdte kun je hem snel flop laten klinken. Maar tis eigenlijk een heel veelzijdig ding maar niet een ding waar je blind mee naar een optreden kunt gaan zoals een 808/909 tenzij je echt veel geoefend hebt en jou sound hebt. Zelf zet ik bijvoorbeeld de digitale transients uit op het analoge gedeelte. En heb ik met de userengine een dikke complimentaire kick gemaakt die ik synchroon met analoge kick laat lopen. Althans iets met shuffle.. dus dit ding kan lekker klappen maar niet out of the box. Ook de gainstaging en je master (ik gebruik poutoushaper) moet je echt conceptueel inzetten dus ja eigenlijk lastige bak![]()
Blijft een raar ding die Drumlogue. Ik vraag me nog steeds af waarom je die zou kiezen terwijl er zoveel andere en betere(?) drumcomputers in dezelfde price range zitten, zeker als je tweedehands meerekent. Hij klinkt niet echt top, schijnbaar heeft 'ie nogal noise en sloppy timing en volgens mij was de sequencer ook niet je van het. Het enige dat hem echt anders maakt dan andere drumbakken is die SDK en user oscillator shizzle, maar ik begrijp dat zelfs dat matig gesupport is en niet compatible met de andere toestellen uit de Logue range. Zelfs op de piek van mijn drumGAS is het nooit echt een kandidaat geweest voor mij.
Het internet vergeet nooitIk heb wel gemerkt dat er een digitale ruis kan ontstaan met verschil in powersupply maar daar kom ik op terug in het topic Drumcomputer ontleden. Ik denk dat Korg daar een steekje heeft laten vallen.