OpenHiHats
Ouwe rot
Ik snap deze gedachtegang heel goed. Het is een drumcomputer die je op een bepaalde manier, ondanks alles, leuk moet vinden. Want het is ook gewoon een rare bak waar je heel veel op kan aanmerken.Blijft een raar ding die Drumlogue. Ik vraag me nog steeds af waarom je die zou kiezen terwijl er zoveel andere en betere(?) drumcomputers in dezelfde price range zitten, zeker als je tweedehands meerekent. Hij klinkt niet echt top, schijnbaar heeft 'ie nogal noise en sloppy timing en volgens mij was de sequencer ook niet je van het. Het enige dat hem echt anders maakt dan andere drumbakken is die SDK en user oscillator shizzle, maar ik begrijp dat zelfs dat matig gesupport is en niet compatible met de andere toestellen uit de Logue range. Zelfs op de piek van mijn drumGAS is het nooit echt een kandidaat geweest voor mij.
Die user osc e.d. zijn leuk, maar door hoe alles getweakt kan worden is het ook weer geen groovebox te noemen waar je lekker live op kan spelen en tracks op kan maken. Is er überhaupt al de mogelijkheid om akkoorden te spelen en is er dan ook een polyfone plugin?
Ik had persoonlijk liever gezien dat ze volledig op het drumgedeelte hadden gefocust: meer samples, meer analoge sounds, directer tweaken etc.
Toch rare vogels bij Korg.