Oplichter op Marktplaats.nl

Vergeet niet, dat mensen ook best vaak iets "liken" omdat ze zelf een soortgelijk item te koop aanbieden / willen gaan bieden, en kijken wat jouw artikel zoal aan biedingen krijgt, etc.
Daar krijg je dan ook doorgaans 0 reacties van... ;-)
Dat ook denk ik. Ik heb me er bij de genoemde advertentie ook niet druk om gemaakt dat deze geen reactie kreeg. Maar ik snap nu ineens waarom.. en ook dat mensen het daarom volgen misschien.

De vraag is, los van "waar zet ik dat orgel", vooral of het significant bijdraagt voor mij. Ik heb al 4 diverse oude monosynths (minimoog, minikorg, MS20, Axxe) en mijn muziek leunt niet zwaar op monosynths. Dus ik heb weliswaar geen vintage Roland klank, maar mis ik de vintage Roland klank.

De vraag is, los van "waar zet ik dat orgel", vooral of het significant bijdraagt voor mij. Ik heb al 4 diverse oude monosynths (minimoog, minikorg, MS20, Axxe) en mijn muziek leunt niet zwaar op monosynths. Dus ik heb weliswaar geen vintage Roland klank, maar mis ik de vintage Roland klank.
Iederéén mist toch de vintage Roland klank? :D En bovendien kun je nog een synth bovenop de Promars zetten.

Een tijdje geleden had ik de mogelijkheid om op een Jupiter-4 te spelen en man man man wat klonk die al dik. De Promars legt er nog een VCO onder.

• Duimpje
Duimpjes: EL1
Iederéén mist toch de vintage Roland klank? :D En bovendien kun je nog een synth bovenop de Promars zetten.

Een tijdje geleden had ik de mogelijkheid om op een Jupiter-4 te spelen en man man man wat klonk die al dik. De Promars legt er nog een VCO onder.
Ja, de JP4 heeft een behoorlijk dikke, maar vooral levendige en áltijd instant bruikbare klank.

Heel veel synth past er toch niet meer bovenop een Promars, zo'n voetbalveld is het daar ook weer niet bovenop. Ik zal het zo zeggen: ik kan er hier niks op zetten wat op zijn beurt plaats zou maken voor de Promars. :)

En nu zit ik te twijfelen of ik een Promars zou kopen...
Ik stond op het punt hem te gaan halen. Maar toch maar niet... De verkoper bleef herhaaldelijk gerichte vragen ontlopen. Ivm pitch tracking, calibratie en dergelijke. En het is wat ver rijden on even "te komen kijken". Mogelijk is er niks mis mee, maar zou hem toch niet laten opsturen als ik jou was

En nu zit ik te twijfelen of ik een Promars zou kopen...

Ik ken deze (vriendelijke) verkoper. Woont vlak bij mij in de buurt. Heb in het verleden een synth ruil gedaan bij mij thuis in landgraaf. Hij verzamelt massaal defecte synths en repareert ze volgens mij ook en verkoopt ze daarna. Ik heb gemerkt dat hij onder verschillende namen opereert (waarschijnlijk vanwege belastingdienst). Zeker als het ouder spul is is mijn advies om op locatie te testen voor de koop.

De prijs voor die Promars is gewoon heel netjes, en ik denk dat je daarvoor ook geen mint synth in museumstaat kunt verwachten. Zolang hij communiceert over issues en risico's waar hij bekend mee is, is het aan de koper om te bepalen of hij het waard vindt om een deal te sluiten. Sowieso is bij vintage synths inlezen over onderhoud en risico's rondom bijvoorbeeld zeldzame ICs altijd wel verstandig. Wat onderhoud gaat nodig zijn, altijd.

Ik heb net een account gevonden wat echt niet klopt. 15 goeie reviews sinds 2019 maar in 1 dag (vandaag) ineens 700+ uploads met de meest uiteenlopende foto's en extreem lage prijzen (Electribe MX voor 200 euro, normaal 700+ en nog veel pioneer dj gear voor minder dan 50% van de marktwaarde):

Net al een melding gemaakt, ben benieuwd of dit effect heeft.

Ik heb het idee dat ze van marktplaats meestal wel actie ondernemen als je rapporteert.

Nu tonen ze dat er geen advertenties gevonden zijn.
Jup, kreeg vanmorgen om half 8 een bericht "Je kunt geen berichten meer sturen naar deze gebruiker omdat deze is geblokkeerd." :okdan:
Zo te zien zijn al die 700+ ads weggehaald en alles weer terug naar hoe het was. Gebruiker is er nog wel.
Ik vermoed dat ie gehacked is idd.

Hier op SF niet veel beter. Nu drie keer op rij kapot gerief aangekregen dat verkocht wordt als werkend en met de bevestiging dat alles werkt naar behoren. Wat is me dat hier voor iets tegenwoordig?

Niet eerder meegemaakt, maar iemand heeft mijn advertentie gewoon gekopiëerd. Zelfde afbeeldingen en tekst, maar dan een veeeeel lagere prijs erbij (Mijn 2 x Rupert Neve 542's voor 250 euro, haha). Iemand op Marktplaats vroeg me of ik er van op de hoogte was dat mijn advertentie is gebruikt. Schaamteloos. Die kerel had ook gewoon 75 reviews en draaide al enige tijd mee op Marktplaats.

Jup, kreeg vanmorgen om half 8 een bericht "Je kunt geen berichten meer sturen naar deze gebruiker omdat deze is geblokkeerd." :okdan:
Zo te zien zijn al die 700+ ads weggehaald en alles weer terug naar hoe het was. Gebruiker is er nog wel.
Ik vermoed dat ie gehacked is idd.
vandaag een ander account, dezelfde foto en text van electribe mx, ik heb gemeld en is inmiddels verwijderd door marktplaats. Ik denk dat AI hier gebruikt is, ook gezien de misplaatste rubrieken die gebruikt worden.

Back